arnoldl Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 hallo ... Wat zijn de meningen van enigma2 tov 1... Vind je hem fijner..makkelijker..uitgebreider..of juist minder. Vroeg het me zo ff af..aangezien mn 800 er nogsteeds niet is :-( (ja ik weet het veilingssites zo te koop....) grtx , arnold
dolphs Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 Nou Arnold je DM kan je zo bestellen bij bedrijf in Zoetermeer en binnen week in huis, dus veilingsite hoef je niet te gebruiken. Enigma2 is stuk logger he; je zal versteld staan hoe lang het duurt voordat je boxje is opgestart staks. Wat dat betreft ben je altijd zeer verwend geweest met een 500-je waar enigma1 zo start. Qua plugins is enigma1 nog duidelijk rijkelijker bedeeld maar voor enigma2 wordt ook hard gewerkt aan leuke plug ins, kijk ook maar eens in het cvs straks mocht je een geinige dvd (ISO/ video_ts) speler willen... Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
arnoldl Geplaatst: 23 juli 2008 Auteur Geplaatst: 23 juli 2008 weet het het krijgen is niet zo'n probleem...ik heb alleen in best staan voor netto dealerprijs...dus toch jammer als ik dan ff meer moet betalen.. eerlijk gezegd was ik er een beetje over gaan twijfelen.. zag enkele dingen zoals problemen met bepaalde mp3 bestanden ed voorbijkomen.. vandaar de algemene vraag welke fijner wordt gevonden. anders blijf ik nog ff bij mn 7000... dus alle gedachten hierover blijven welkom. grtx , arnold
hemertje Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 Origineel bericht van: dolphs Nou Arnold je DM kan je zo bestellen bij bedrijf in Zoetermeer en binnen week in huis, dus veilingsite hoef je niet te gebruiken. Enigma2 is stuk logger he; je zal versteld staan hoe lang het duurt voordat je boxje is opgestart staks. Wat dat betreft ben je altijd zeer verwend geweest met een 500-je waar enigma1 zo start. Qua plugins is enigma1 nog duidelijk rijkelijker bedeeld maar voor enigma2 wordt ook hard gewerkt aan leuke plug ins, kijk ook maar eens in het cvs straks mocht je een geinige dvd (ISO/ video_ts) speler willen... probeer enigma2 maar eens op een enigma1 box (bv 7020) te draaien dan weet je wel welke box de meeste capaciteit heeft en dat is dan niet jou dm500 starten doe je normaliter maar 1x dus dat langer opstarten is dan geen probleem. wat betreft de plugins mbt enigma1, na 2 jaar waren daar ook niet zoveel plugins voor als nu na 6 jaar na de eerste release van de dreambox het is dus allemaal relevant aan elkaar persoonlijk vind ik enigma2 technisch stukken beter en bedientechnisch veel logischer in elkaar zitten DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Neptunus Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: dolphs Nou Arnold je DM kan je zo bestellen bij bedrijf in Zoetermeer en binnen week in huis, dus veilingsite hoef je niet te gebruiken. Enigma2 is stuk logger he; je zal versteld staan hoe lang het duurt voordat je boxje is opgestart staks. Wat dat betreft ben je altijd zeer verwend geweest met een 500-je waar enigma1 zo start. Qua plugins is enigma1 nog duidelijk rijkelijker bedeeld maar voor enigma2 wordt ook hard gewerkt aan leuke plug ins, kijk ook maar eens in het cvs straks mocht je een geinige dvd (ISO/ video_ts) speler willen... probeer enigma2 maar eens op een enigma1 box (bv 7020) te draaien dan weet je wel welke box de meeste capaciteit heeft en dat is dan niet jou dm500 starten doe je normaliter maar 1x dus dat langer opstarten is dan geen probleem. wat betreft de plugins mbt enigma1, na 2 jaar waren daar ook niet zoveel plugins voor als nu na 6 jaar na de eerste release van de dreambox het is dus allemaal relevant aan elkaar persoonlijk vind ik enigma2 technisch stukken beter en bedientechnisch veel logischer in elkaar zitten Als je niet de diepte inhoeft is E1 best wel goed, ik merk eigenlijk helemaal niet zo veel verschil en ben ook nog niet tegen geheugen berperkingen aangelopen. Over dat opstarten verschilt het van gebruiker tot gebruiker, veel schakelen de box helemaal uit als geen tv meer kijken en dan duurt het wel lang als je even TV wilt kijken. Ik gebruik de 7020 als server voor de 7025, die staat dus permanent aan of stand-by, de 7025 wordt in de nacht via de elektro plugin uitgeschakeld. Ik moet er niet aan denken steeds zo lang te moeten wachten als je de tv aanzet, ik wil gewoon gelijk beeld, net als vroeger bij de analoge kabel. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
rai Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 Ook hier de DM7000 en de DM800. Voordeel van de DM800 is dat het stabieler is en veel beter beeld. Maar ook nadelen. Het afspelen van opgenomen bestanden is een omslachtig geheel. Even snel met links en rechts van de ene opname naar de andere springen is er niet meer bij. De sortering van wat je opgenomen hebt is volledig zoek. Ook al sorteer je hem op datum, ik denk dat hij niet kan tellen. ALs je ontvanger iets naast frequentie staat, zal de DM800 echt niet even zo slim zijn om even links en rechts te kijken. EN als hij het toevallig toch doet, dan wordt dit niet automatisch aangepast. Ook het automatisch toevoegen van nieuwe kanalen zit er niet in. Ook zitten de plugins op 3 verschillende plaatsen. Zit ook geen logica in. Dus doe mij maar de indeling van Enigma 1, maar wel het stabieler zijn van Enigma 2.
arnoldl Geplaatst: 23 juli 2008 Auteur Geplaatst: 23 juli 2008 tja stabieler... moet zeggen heb hier op mn 7000 eigenlijk nagenoeg nooit een crash (tenminste niet spontaan...) is de functie voor afspelen ook nog slecht als je de movielist plugin gebruikt die ik laatst voorbij zag komen.. zag er veelbelovend uit met dir's enzo. wisselen tussen tv en opnames en andere opnames moet eenvoudig gaan.... thnks
Neptunus Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 Voor mij zijn beide Enigma's even stabiel. Voor wat betreft die opnames, zet de Suomipoeka movie plugin erin, kan je netjes mappen aanmaken enzovoort, een prachtige plugin is dat! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
drz Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 Tja, als ik mijn ongezouten mening mag geven, dan vind ik E2 helemaal niets. Enigma 1 is boven alles de koning, zeker als je hem op een 7025 of een 800 zou kunnen laten draaien! Nu kun je wel zeggen "enigma 2 is nieuw en geef het een kans" maar de 7025 is nu ruim 2 jaar op de markt en nog steeds een trage ellende. Maar, dat trage is alleen bij het opstarten het geval, als de box eenmaal loopt, dan is het goed te doen! Ok, het heeft niet de snelheid van de 1 ,maar het komt in de buurt en het is een kwestie van tijd. Tenslotte moeten we het gaan doen met E2, dus mijmeren over E1 heeft weinig zin, dat zou het zelfde zijn al terug verlangen naar het super snelle windows 98! (die draait trouwens als een speer op een moderne core 2 duo!!) "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Neptunus Geplaatst: 24 juli 2008 Geplaatst: 24 juli 2008 Origineel bericht van: drz Tja, als ik mijn ongezouten mening mag geven, dan vind ik E2 helemaal niets. Enigma 1 is boven alles de koning, zeker als je hem op een 7025 of een 800 zou kunnen laten draaien! Nu kun je wel zeggen "enigma 2 is nieuw en geef het een kans" maar de 7025 is nu ruim 2 jaar op de markt en nog steeds een trage ellende. Maar, dat trage is alleen bij het opstarten het geval, als de box eenmaal loopt, dan is het goed te doen! Ok, het heeft niet de snelheid van de 1 ,maar het komt in de buurt en het is een kwestie van tijd. Tenslotte moeten we het gaan doen met E2, dus mijmeren over E1 heeft weinig zin, dat zou het zelfde zijn al terug verlangen naar het super snelle windows 98! (die draait trouwens als een speer op een moderne core 2 duo!!) Buiten het trage opstarten merk ik echt geen verschil in snelheid. Wat ik in E2 beduidend beter vind is de video knop en funktionaliteit daarvan, zeker als een suomipoeka plugin toepast. Verder vind ik weinig tot geen verschil waarneembaar. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen