martjeB Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 In mijn box had ik met de vorige PLI diverse mounts. Bijv. ip_0=192.168.0.10 fstype_0=1 localdir_0=/mnt/neo_grabit mountdir_0=grabIt Nu probeer ik dezelfde mounts te maken en is mnt veranderd in media, maar de mount lukt niet. Ik heb al localdir_0=/media/server1/neo_grabit geprobeerd, maar dit wil ook niet. Ook met FXP mag ik geen bestanden in de directories onder media plaatsen. (Al 755) Welke lokale paden mag ik gebruiken voor mijn mounts in de nieuwe jade? Opnemen wil wel, beide HDD's (1 op mCF, zijn benadrebaar en mag op geschreven worden. Gtz. Martje B
metoo Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 Heb je de nieuwe mountmanager al geprobeerd? menu/systeem/netwerk /mounts? werkte eenvoudig,snel en direkt bij mij ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
martjeB Geplaatst: 23 juli 2008 Auteur Geplaatst: 23 juli 2008 Ook daar de melding: Kan lokale directory niet creeren. Gtz. Martje B
martjeB Geplaatst: 27 juli 2008 Auteur Geplaatst: 27 juli 2008 Het lijkt erop dat ik beperkt ben in de mounts tot localdir_=/media/server1 t/m server6 Heb de mounts nu voor elkaar door localdir_0=/media/server1 te kiezen ipv bijv. localdir_0=/media/server1/GrabIt Gtz. Martje B
Gast WanWizard Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Op een 7000 heb je nog nooit schrijfrechten gehad in /mnt, die directory is onderdeel van de image. Hoe heb je die dan in 't verleden aangemaakt?
boaz Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Hoe bedoel je geen schrijfrechten in /mnt? Ik heb in diverse images zelf mount directories aangemaakt voor extra mounts, dan heb je toch schrijfrechten. Zo bijv. in Gemini behalve de standaard /mnt/cifs ook /mnt/cifs2 en mnt/cifs3. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast WanWizard Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Origineel bericht van: boaz Hoe bedoel je geen schrijfrechten in /mnt? Zo bedoel ik: Code: root@dm7000lr ~ # cd /mntroot@dm7000lr /media # mkdir xmkdir: Cannot create directory `x': Read-only file systemroot@dm7000lr /media # Origineel bericht van: boaz Ik heb in diverse images zelf mount directories aangemaakt voor extra mounts, dan heb je toch schrijfrechten. Ja. Maar jij draait volgens je sig multiboot, en dan gelden er andere regels...
boaz Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Origineel bericht van: WanWizard Ja. Maar jij draait volgens je sig multiboot, en dan gelden er andere regels... Ah, nog een voordeel van multiboot dan . Maar inderdaad het flash image draait zonder mounts, wordt eigenlijk nooit gebruikt, is slechts een "back up" om op terug te vallen om snel weer TV te kunnen kijken, mocht ik iets ........ VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen