Ga naar inhoud


(all) meerdaagse EPG


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik heb het er al vaker over gehad maar gooi maar weer eens een balletje op. Hét grote gemis van de Dreambox vind ik het ontbreken van een meerdaagse EPG en dan heb ik het dus niet over de beruchte "BIENTOT" cds EPG van circa 24 uur.

 

Ik kom hier weer op terug omdat ik bij mijn buurman heb gekeken naar IPTV van KPN. Daar gaat de EPG ongeveer een week vooruit, reuze handig als je timers wilt zetten en dergelijke.

 

Die info wordt via IP aangeleverd maar waar haalt KPN die vandaan? Of zouden ze die zelf maken?

 

Als het een externe bron is zou het toch ook mogelijk moeten zijn die te integreren in een enigma omgeving, toch? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, dat kan, en ja, dat is al lang gebeurd...

 

In Enigma1 kun je via MV epg uit externe bronnen bekijken, incl. timers zetten. Gebruik je een recente PLi, dan kun je de epg database via losse programma's vullen.

 

In Enigma2 kan dat laatste via plugins, mits je de PLi Jade gebruikt, of een LT variant (die laatste heb ik nooit zelf gebruikt). De plugin voor PLi is overigens nog niet helemaal af, maar vordert wel.

 

Alles valt en staat uiteraard met de beschikbare bronnen. Voor de Engelse zenders is er een goede bron, voor de Nederlandse zenders ben ik nog altijd zoekende. Wolf heeft al enkele jaren een epg die tot een week vooruit gaat, maar als ik me niet vergis wordt die niet dagelijks ververst, maar slechts eenmaal per week. Ook mis ik daar de uitgebreide beschrijvingen.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik xmltv (op m'n PC) om de data op te halen. Voor de NL zenders haal ik ze van xmltv.assies.info. Op m'n ene dreambox draait een kwartiertje nadat ze opgehaald zijn een cron job die via xml2epg van Oudeis die data omzet naar cfe bestanden. De lokatie van die bestanden is dan ook weer een PC share, zodat daarna de mv plugin (oeroude versie, maar ik draai dan ook nog PLi Amber) op m'n beide dreamboxen bij die data kan.

 

Het is wel het betere hack-werk om het zo gedistribueerd te doen, maar dat is de hobby, en ik vind het zonde als beide dreamboxen ieder voor zich de data binnen gaan halen en daarmee de epg data providers extra belasten. Hier bv het stukje batch-file voor op de PC om de data op te halen en uit te pakken en een conv.sh scriptje aan te maken dat dan vervolgens door de cron job op de dreambox gedraaid kan worden:

 

  c:\progra~1\tools\wget -r -N http://xmltv.assies.info/

  del /q xmltv.assies.info\*.xmltv

  c:\Progra~1\tools\gzip.exe -d -r -k xmltv.assies.info

  cd xmltv.assies.info

  del newconv.sh

  for %%i in (*.xmltv) do echo ../xml2epg %%i %%i.cfe --offset -3600 --latin>> newconv.sh

  tail -4 newconv.sh > conv.sh

  c:\progra~1\tools\dos2unix conv.sh

 

Overigens haakt zo af en toe xml2epg wel eens voortijdig af als er weer eens een uitzending in de xmltv files stond met een beschrijving van meer dan 1024 karakters (gebeurd vnl. op de engelse zenders). Klein bugje, maar dat mag de pret niet drukken, want verder werkt het allemaal prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nog even om op mijn antwoord terug te komen, ik heb vanmiddag nog wat in elkaar geflanst om de data van tvgids.nl binnen te halen. Vereist wel wat synchronisatie tussen plugin en een cronjob, maar vooralsnog lijkt het aardig te werken.

 

Ik heb de xmltv grabber van mythtv (tv_grab_nl_py) hiervoor gebruikt. Deze grabber draait regelmatig in een cronjob (op de dreambox zelf), en enkele uren nadat deze gestart is, schedule ik een import actie via de plugin.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ruud,

 

Zou je de bestanden met ons willen delen?

 

Origineel bericht van: oudeis
Om nog even om op mijn antwoord terug te komen, ik heb vanmiddag nog wat in elkaar geflanst om de data van tvgids.nl binnen te halen. Vereist wel wat synchronisatie tussen plugin en een cronjob, maar vooralsnog lijkt het aardig te werken.

 

Ik heb de xmltv grabber van mythtv (tv_grab_nl_py) hiervoor gebruikt. Deze grabber draait regelmatig in een cronjob (op de dreambox zelf), en enkele uren nadat deze gestart is, schedule ik een import actie via de plugin.

 

- Ruud

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook mijn bedoeling. Ik had gehoopt vanochtend een releasje te maken, maar er zit ergens 1 foutje in dat ik niet begrijp (waardoor of radiotimes goed werkt, of reguliere xmltv, maar allebei lukt nog niet).

 

Morgen en zondag heb ik waarschijnlijk ook geen tijd om het spul klaar te maken voor een testrelease, maar ik hoop het maandag hier te kunnen posten.

 

- Ruud

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,

 

Een eerste versie waarin alleen de import zijn werk doet zit in de bijlage. Configuratie moet nog helemaal met het handje, en er zitten gegarandeerd nog een aantal fouten in. Twee stuks die ik ken:

 

1. Timer wordt na een reboot nog niet goed ingesteld (timewarp probleem).

2. tvgids.nl converter kan niet overweg met html-encoded karakters

 

 

Succes ermee wink

 

- Ruud

 

EPGImport_20080726-1.tar.gz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik probeer het bestand via DCC in de DM te krijgen maar krijg het bestand niet te zien, na het downloaden krijgt het bestand de naam 46519.gz, klopt dat?


Nee dat is een foutje van dit board.
bestand opslaan als......, maar eerst de naam wijzigen in: EPGImport_20080726-1.tar.gz
Dan wel opslaan.

Grts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even voor de duidelijkheid: de code die ik hier heb gepost werkt alleen voor Pli Jade, en enkel op Enigma2.

 

Een beknopte installatiehandleiding zit in het tar-gz'tje. Als die handleiding te beknopt is, dan is deze plugin nog niet voor jou. Ik ben er nog niet aan toegekomen om de plugin ook gebruiksvriendelijk te maken. Het is voor mij belangrijker om de import functionaliteit zelf goed aan het werk te krijgen....

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...