Ga naar inhoud


(all) meerdaagse EPG


Neptunus

Aanbevolen berichten

Pas geleden had ik zelfde vraag en kon het eenvoudig oplossen door 1 vinkje in de settings. Ik gebruik Gemini, maar bij andere images moet dit ook kunnen mijns inziens.

 

Is het vinkje bij MHW settings in het menu ...

 

Kijk maar even HIER ...

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: hels
Pas geleden had ik zelfde vraag en kon het eenvoudig oplossen door 1 vinkje in de settings. Ik gebruik Gemini, maar bij andere images moet dit ook kunnen mijns inziens.

Is het vinkje bij MHW settings in het menu ...

Kijk maar even HIER ...


Je hebt het over de tweedaagse MHW EPG van CDS ofwel de EPG met de beruchte "BIENTOT" meldingen.

Het gaat mij om een meerdaagse EPG zoals ik ook op de Topfield 5000 PVR had en die wordt extern gegrabt. Er zijn wel ontwikkelingen maar het zijn slecht enkelen die zicht hiermee bezig houden, het merendeel is dus tevreden met de MHW EPG (zij weten niet beter zou ik zeggen)

Helaas gaat het bij de MHW EPG alleen om Nederland, er is dus minder noodzaak, maar we blijven hopen en alle lof voor die enkeling zoals Oudeis die zicht aktief hiermee bezighouden!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

tvgids.nl biedt een week van epg-data, met behulp van wat extra programmaatjes. Daarnaast is er wolf, en assies (lijkt zo op het oog dezelfde info als wolf), maar zij halen hun info volgens mij ook van tvgids.nl, en doen dat maar 1x per week.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind wat je doet fanastisch mbt tot de EPG.

 

Ik hoop dat je de plugin compatable maakt met meerdere images.

 

Ik heb zelf Gemini en hoop vurig dat hij daar ook mee werkt.

 

Keep up the good work,

 

alvast bedankt

1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI
Wavefrontier T90 -  0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Sony 65XD8599 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gister een paar uur geprobeerd de Oudeis-oplossing in mijn dreambox (7025+) te zetten maar ik ben er niet uitgekomen.

Ik draai wel PLI (Jade)maar de beschrijving is voor mij echt te summier.

 

Jammer want ook ik mis de topfield oplossing enorm. Net zoals ik ook mis dat als je op een zender de EPG kijkt je in de topfield altijd ook de EPG van de andere zenders kon bekijkenzonder daadwerkelijk van zender te hoeven switchen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arene
Ik heb gister een paar uur geprobeerd de Oudeis-oplossing in mijn dreambox (7025+) te zetten maar ik ben er niet uitgekomen.
Ik draai wel PLI (Jade)maar de beschrijving is voor mij echt te summier.

Jammer want ook ik mis de topfield oplossing enorm. Net zoals ik ook mis dat als je op een zender de EPG kijkt je in de topfield altijd ook de EPG van de andere zenders kon bekijkenzonder daadwerkelijk van zender te hoeven switchen.



Zonder zender te wisselen bekijken van de EPG kan ook met de dreambox, ga naar de zenderlijst en naar het gewenste kanaal, druk op info en je ziet de EPG van die zender.

Alleen is dat de MHW "bientot" (ik haat dat woord!!) 24 uurs EPG en dat was bij de Topfield echt veel en veel beter. Met alle respect voor Oudeis, want hij verricht echt goed werk, zou ik willen dat iedere Dreambox gebruiker eens kennis had gemaakt met de Topfield EPG tap, dan zou de drang om iets dergelijks voor de Dream te ontwikkelen veel breder gedragen worden. Het is dus een kwestie van wat men niet kent kan men ook niet missen. Ook een nadeel dat dit probleem zich alleen in Nederland voordoet, als het bijvoorbeeld een Duits probleem was was het allang opgelost vanwege het aantal gebruikers.

Misschien dat onze oude Topfield vriend Happy zich eens kan bezig houden met dit probleem. (Waar is Happy eigenlijk, al een tijd geen post meer gezien).

Ik heb zelf helaas te weinig kaas gegeten van Linux. crazy

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kun je deze niet aanpassen ??
http://mv.dinglisch.net/

Aangezien het opensource is.


Wat ik doe heeft een heel ander doel dan MV. Ik probeer te bereiken dat epg informatie van externe bronnen binnen enigma beschikbaar is. Vergelijk het met de sqlite database die in de PLi images voor de 7000 zit. Ik bemoei me dus niet met het weergeven van de epg. Zo ben je dus niet gebonden aan een specifieke epg-viewer om epg uit externe bronnen te bekijken.

MV probeerde 2 problemen op te lossen. Het biedt een heel scala aan overzichten (waarvan ik er nog altijd veel mis in de standaard images), en biedt daarnaast de mogelijkheid om epg data van files in te lezen. Het grote nadeel daarvan was dat het slechts 1 bestandstype kende, en dat je verplicht was om MV te gebruiken als je externe bronnen wilde gebruiken.

Overigens heb ik jaren geleden al wat programmaatjes gemaakt om bijv radiotimes en xmltv bestanden in MV in te kunnen lezen. Waar ik nu mee bezig ben is daar eigenlijk een vervolg op.

- Ruud
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: arene
.......

Jammer want ook ik mis de topfield oplossing enorm. Net zoals ik ook mis dat als je op een zender de EPG kijkt je in de topfield altijd ook de EPG van de andere zenders kon bekijkenzonder daadwerkelijk van zender te hoeven switchen.



Zonder zender te wisselen bekijken van de EPG kan ook met de dreambox, ga naar de zenderlijst en naar het gewenste kanaal, druk op info en je ziet de EPG van die zender.

--------


Dit is niet helemaal wat ik bedoel.

Je kon in de Topfield als je bijv. Ned 1 aan het kijken was, de EPG knop indrukken. Je zag dan de EPG van Ned. 1. Maar met de knop naar rechts kwam je in de EPG van Ned. 2 etc. Als je dan op bijv SBS was aangekomen en je wilde daar iets zien of programmeren, drukte je gewoon op ok. Als het programma nu aan de gang was, switchte je naar SBS en als het nog moest beginnen starte automatisch een timer. Heel intuitief en handig.

Overigens zou het me wel erg helpen als Oudeis (of iemand anders)een handleidinkje zou kunnen schrijven die stap voor stap beschrijft wat je moet doen om de plugin aan de gang te krijgen.

Alvast erg bedankt voor al het werk dat er nu al in zit en ik hoop dat we in de toekomst allemaal de vruchten ervan kunnen plukken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die handleiding komt zodra de plugin 'klaar genoeg' is. Zoals ik al eerder zei, tot nu toe heb ik me nog niet bezig gehouden met de gebruiksvriendelijkheid.

 

Als je de huidige plugin wilt gebruiken voor info van TVGids.nl of een willekeurige andere XMLTV aanbieder, zul je het volgende moeten weten:

1. hoe je een tgz file naar de dreambox krijgt en kunt uitpakken;

2. hoe je een cronjob aanmaakt/installeert;

3. hoe je een tekstbestand moet wijzigen;

4. hoe je aan service referenties komt.

 

Voor radiotimes is punt 2 niet eens nodig.

 

Ik ben wel benieuwd op welke punten van dit rijtje mensen spaak lopen (mag via PM).

 

Misschien wel belangrijk om te weten: de plugin heeft op dit moment geen user interface. Dat wil niet zeggen dat de plugin niet werkt. De plugin wordt automatisch gestart zodra Enigma is opgestart. Als de configuratie correct is, dan zal de plugin automatisch zijn werk gaan doen, op de tijden aangegeven in de configuratie bestanden. Het enige wat je daarvan ziet, is enkele minuten lang een setje radertjes in beeld, en een week EPG op veel engelse kanalen.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...