Anton48 Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 Origineel bericht van: arene Zijn er nog ontwikkelingen op EPG-voor-de-Dreambox-gebied? Is deze ook te krijgen voor dm 7000s Groetjes, Anton.
Gast eNTiTy Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Hi all, Ben nu de 2e dag bezig om MV te laten werken met de gegenereerde xmltv file. De basis werkt: Server download gegevens middels cron jobs. De file stel ik op een webserver beschikbaar (in de toekomst wil ik wat kennissen de service ook laten aanspreken namelijk). De MV file inputs.txt aangepast en deze download daadwerkelijk de xmltv file en plaatst hem in de aangegeven dir. Het probleem is echter dat ik de data niet in MV zie terug komen op het scherm. Het blijft leeg. Ik maak gebruik van de nl_grab_tv python script van: http://code.google.com/p/tvgrabnlpy/downloads/list met de --output genereer ik het xmltv bestand. De inputs.txt regel ziet er zo uit: GuideXMLTV x u f 0 GuideXML 6 Guide .xmltv http://192.168.1.116/ Deze selecteer ik in de config van MV in het menu. Hij geeft dan netjes de map aan die gebruikt moet worden en dumpt daar ook het xmltv bestand in. Iemand suggesties hoe ik mv de file kan laten weergeven onscreen, zodat ik de week data kan gebruiken? Zou zelfs de data voor gebruikers hier beschikbaar kunnen stellen online. Ik heb een dagelijkse job lopen die de data ververst.
Gast Deevie Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Origineel bericht van: mhoekstra Check www.ltteam.org hier zit ook een plugin model in waarbij je meerdaagse EPG data kan binnenhalen via internet. De plugins zelf zijn opensource dus is het uit te breiden door handige harries (of door iemand die geen harry heet natuurlijk ) Ik ben zo'n grabber aan het maken voor tvv en cds kanalen. Op mijn eerste testkanaal werkt hij in ieder geval uitstekend.
JBnl Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 heb je misschien al wat meer info Deevie ? En is het voor enigma1 of 2 ? groeten,JBnl
Gast Deevie Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Enigma2 voor de image LT SP2. Momenteel heb ik de vlaamse zenders al. Voor de andere moet ik nog de zenderids koppelen aan de xmltv lijst.
Kopernikus Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 @Deevie Hi, Zou ik dit script ook kunnen krijgen van je? Ik gebruik ook lt 5th sp2 en gebruik de grabber voor sky uk, maar zou die ook graag voor tv vlaanderen en canaal digitaal hebben daar hun eigen epg niet zo goed is. Thx, Kopernikus Ps. Mischien kun je het script als het af is doorgeven aan de makers van LT die kunnen deze dan bij de "grab scripts" plaatsen in lt addon manager. Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4
satspock Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 deze net gevonden. EPG Evolution This is a plugin to dreambox with enigma1 for advanced epg functions. Instead of using the DVB EPG it downloads the EPG from a webserver giving you a alternative source for EPG. The benefit is 7 days EPG, a easy overviewed gui and alot of smart functions one button away... Installation: Copy extepg.so and extepg.cfg to the plugin dir on your dreambox (/var/tuxbox/plugins/) If you have a DM500 copy the remote.xml to /var/etc/epg/ to use < and > instead of the Bouquet buttons To make the plugin start with the red button instead of the normal epg press red button(epg) twice and select External EPG. k e y funtions in list view Exit Quit the program OK Change to description mode on the selected item Arrow down Step one item down in the list Arrow up Step one item up in the list Arrow left Step five items up in the list Arrow right Step five items down in the list Bouquet+ Change the channel that are listed to next in the same bouquet Bouquet- Change the channel that are listed to prev in the same bouquet Blue Add/Remove the marked program to the recording mode 0 Change channel to the listed one (the small tvscreen also change) 9 Search for repeat on the marked program 1-7 Change day listed where 1 is current and 2 is tomorrow and so one to 7,press odd(1,3,5..) for time from midnight even(2,4,6..) for current time k e y funtions in description mode Exit Back to the list view OK Back to the list view Arrow down Next page if there is more then one page Arrow up Prev page if there is more then one page Arrow left Change program description to the prev on the list Arrow right Change program description to the next on the list k e y funtions in rec mode Exit Abort recording and get back to list view Green Confirm recording Red Abort recording and get back to list view Arrow down Change between stop and start time Arrow up Change between stop and start time Arrow left Decrease the marked time with 1 min Arrow right Increase the marked time with 1 min Dreambox 7020 HD 160 gig hdd,visiosat bisat met drie twin lnb,s
JBnl Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Hierbij de link,dit ziet er zeer goed uit http://epg.evolution.project-x.us/index.php groeten,JBnl
Gast eNTiTy Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: Deevie Origineel bericht van: mhoekstra Check www.ltteam.org hier zit ook een plugin model in waarbij je meerdaagse EPG data kan binnenhalen via internet. De plugins zelf zijn opensource dus is het uit te breiden door handige harries (of door iemand die geen harry heet natuurlijk ) Ik ben zo'n grabber aan het maken voor tvv en cds kanalen. Op mijn eerste testkanaal werkt hij in ieder geval uitstekend. De grabber die ik gebruik, werkt prima voor de CD kanalen. Hij ript het gewoon netjes van de tvgids.nl site. Mijn probleem is simpelweg, dat MV hem niet ingelezen krijgt.
p1ppo Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Ziet er inderdaad mooi uit. Ik mis nog de nederlandse zenders... dm500s echostar 5020 (160gb Wavefrontier T90 (1-5-13-19-23,5-28
Hulkie Geplaatst: 9 januari 2009 Geplaatst: 9 januari 2009 Op de site van EPG Evolution staat in het forum dat de ontwikkelaar geen plannen heeft om CDNL en TVV toe te voegen aan de EPG Evolution. Misschien als er meerdere mensen zijn die er om vragen....... http://epg.evolution.project-x.us/forum/viewtopic.php?f=8&t=89
janneke Geplaatst: 10 januari 2009 Geplaatst: 10 januari 2009 citaat: At the moment i focusing on getting all channels to work on Viasat and Canal Digital channels so don´t request epg for other channels/packages.. When you do a post about a missing channel please also look for some tv guides that have correct data for that channel and post a link to it.. If there is allready a post about a channel don´t make a new topic about the same channel.. einde citaat Dit staat er sinds 9 januari. Dus heb geduld en val hem niet lastig! groeten, janneke
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen