Ga naar inhoud


[7025]Ventilator plaatsen, kan dit ook geschakeld?


Freddy Hooge

Aanbevolen berichten


Sluit je 12 volt Fan aan op de 12 volt (geel) van de harddisk

De massa op de 5 volt (rood).

 

Hij draait dan op 7 volt en maakt niet te veel lawaai, maar draagt wel voldoende bij voor een goede koeling.

 

Als je DB in een kast staat moet je voorzieningen treffen om " thermische loop" te voorkomen.

 

suc6,

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een 12v fan in mijn DB7025 gezet. Deze draait continu op 5 volt. De fan is ongeveer 8cm en heb ik voor ongeveer 7,50 euro gekocht in een electronica winkel. De fan draait geluidsloos maar blaast toch een verkoelend briesje over de voeding.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Smile
Ik heb ook een 12v fan in mijn DB7025 gezet. Deze draait continu op 5 volt. De fan is ongeveer 8cm en heb ik voor ongeveer 7,50 euro gekocht in een electronica winkel. De fan draait geluidsloos maar blaast toch een verkoelend briesje over de voeding.


Is het niet beter de fan om te draaien zodat de warme lucht eruit gezogen wordt? Zo had ik het in de Topfield en die bleef mooi koel.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Smile
Ik heb ook een 12v fan in mijn DB7025 gezet. Deze draait continu op 5 volt. De fan is ongeveer 8cm en heb ik voor ongeveer 7,50 euro gekocht in een electronica winkel. De fan draait geluidsloos maar blaast toch een verkoelend briesje over de voeding.


Is het niet beter de fan om te draaien zodat de warme lucht eruit gezogen wordt? Zo had ik het in de Topfield en die bleef mooi koel.


Precies, op ihad staan een aantal hele duidelijke foto's. De beste plek voor een ventilator is een de linkerkant van de ontvanger tussen de HD en de tuners in. Deze laat je dan warme lucht naar boven blazen, de ontvanger uit. Op ihad hebben ze veel configuraties geprobeerd, maar een 80mm aan de linker kant werkte het beste.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Julie hebben helemaal gelijk. Mijn fan blaast de warme lucht ook naar buiten. Ik heb 'm echter aan de rechterzijde geplaatst boven de voeding. De voeding vond ik nogal heet worden. Misschien kan ik er nog een bij plaatsen aan de linkerzijde.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...