Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR]; usals probleem


sheeplover

Aanbevolen berichten

Geachte Satleden,

Zoals ik een tijdje terug al schreef, ben ik sinds half juni de trotse bezitter van bovengenoemde ontvanger. Er zitten wat kinderziekten in die me blijven verbazen, maar daar valt mee te leven. Ook met het volgende maar het blijft een raar iets.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid om 68,5 oost te ontvangen. Veel relizenders maar ook de zender "e"; veel goede films. Als ik via usals naar 68,5 oost wil draaien, gaat hij steevast naar het midden, dus ongeveer naar Sirius. Doe ik dit met het vooraf door mij ingestelde disecq 2, dan is er niks aan de hand. Nu zul je zeggen; dan gebruik je toch disecq 2 ! Jawel, maar het gaat mij om het principe. Heeft iemand van jullie ook usals problemen ? Ik hoor graag van jullie.

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe meer informatie er verschaft kan worden, des te meer hulp er geboden kan worden. Sorry. Het betreft een 110 cm Triaxschotel op een DiseqC H-H Motor; de SG-2100A van Moteck. Ik denk overigens dat mijn probleem meer tuner gerelateerd is dan motor gerelateerd maar dat is natuurlijk mijn interpretatie. Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Groetjes van John uit Den Bosch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak,

 

Allereerst bedankt voor het meedenken. Wat heb ik achtereenvolgens gedaan ? Allereerst gecontroleerd of diseqC 1.2 bij alle satellieten op uit stond; hetgeen het geval was.

Toen ben ik de specificaties van de motor gaan lezen en daar staat inderdaad: "specially designed for receiver with diseqC 1.2 maar sinds de allereerste dag ontvang ik alles probleemloos met Usals van 45 west tot en met 62 oost.

 

Of ik officieel volgens mijn locatie precies uitgericht sta qua latitude en longitude denk ik officieel niet maar gezien mijn ontvangst en kwaliteit op de hierboven genoemde posities, wilde ik hier niks meer aan doen.

 

Tenslotte nog iets over het draaien: Als ik bv naar Amos wil of welke satelliet dan ook, dan draait de motor heel gedecideerd naar de betreffende positie toe maar bij 68,5 oost zoemt hij heel traag naar de "nulpositie"; het is niet echt draaien maar tergend langzaam bewegen. En intel 7/10 staat wel in de lijst van satellieten dus qua geheugen geen Alzheimer.

 

Alles bij elkaar geen wereldschokkend probleem maar wel vervelend vooral omdat ik het niet begrijp.

Vanavond ga ik proberen of ik 58 west kan pakken. Volgens lyngsat zit daar een Europabeam op 11477 en 11612.

Ontvangst die kant op is echter niet vanzelfsprekend gezien het prachtige stukje natuur dat daar staat, genaamd boom.

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...