smetje limb.BE Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 zo nu ik ook een dreambox 500s heb staan heb ik hem eens vergeleken met de humax 5400z op de beeldkwaliteit en welke van deze 2 goede ontvangers zou de mooiste beelden weergeven i voor mij is dat de humax 5400..z&z+ deze geeft het een stukje natuurlijker de dreambox 500s heeft meer een overbelichting zou ik maar zeggen ook als ik er een andere instellingen verander bij OSD instellingen bij wie is dit misschiens nog opgevallen de beeldkwaliteit ?? Dreambox 900UHD 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000 Dreambox 800se Dreambox 500HD Sab unix triple Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus Zgemma H7 Cabel en Sat Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED Samsung UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v
Gast sattaz Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 @smetje limburg, Van al mijn satellietontvangers die ik heb (gehad) is het de Humax 5400 die in mijn ogen de minste beeldkwaliteit leverde. De Dreambox 500 heb ik nooit gehad. Wel weet ik van een kennis van mij dat hij de Dreambox 500 heeft weggedaan omdat hij de beeldkwaliteit zwaar vond tegenvallen. Die kennis van mij vond de beeldkwaliteit van zijn Dreambox 500 nog minder dan van zijn Humax 5400 waarvan hij de beeldkwaliteit maar magertjes vond. Daarna heeft hij een Topfield 5000 aangeschaft die wat hem betreft een veel betere beeldkwaliteit heeft dan de beide eerder genoemde ontvangers. Dat klopt eigenlijk wel met jouw ervaring(en). Met vriendelijke groeten sattaz
boaz Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Vergelijk je nu niet een TV/Monitor afgeregeld op jouw humax met diezelfde TV en diezelfde instellingen voor de 500? Da's dan niet helemaal fair, want met name overbelichting kun je op je TV compenseren. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast sattaz Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 @boaz, Zo te lezen heeft smetje limburg in ieder geval op zijn Dreambox 500 nog van alles geprobeerd met de OSD instellingen. Die kennis van mij heeft zowel op de satellietontvangers alsook op de televisie van alles uitgeprobeerd. Dat resulteerde uiteindelijk in het volgende resultaat dat gesorteerd is op goede beeldkwaliteit. 1. Topfield 5000 2. Humax 5400 3. Dreambox 500 Met vriendelijke groeten sattaz
boaz Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Origineel bericht van: sattaz @boaz, Zo te lezen heeft smetje limburg in ieder geval op zijn Dreambox 500 nog van alles geprobeerd met de OSD instellingen. Dat bedoel ik dus, ook op de TV valt van alles te regelen, zelfs meer dan op de box, en OSD is volgens my on screen display en daar zitten maar beperkte opties voor TV beeldinstelling. Bij dit soort berichten moet ik altijd terugdenken aan de invoering van FM, men vond het aanvankelijk niet klinken gewend als men was aan AM, oplossing: FM werd teruggeschroefd in kwaliteit, iedereen ging over en langzaam werd de kwaliteit hersteld. Nu vindt niemand AM nog goed klinken. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
cosmos Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Origineel bericht van: smetje limburg zo nu ik ook een dreambox 500s heb staan heb ik hem eens vergeleken met de humax 5400z op de beeldkwaliteit en welke van deze 2 goede ontvangers zou de mooiste beelden weergeven i voor mij is dat de humax 5400..z&z+ deze geeft het een stukje natuurlijker de dreambox 500s heeft meer een overbelichting zou ik maar zeggen ook als ik er een andere instellingen verander bij OSD instellingen bij wie is dit misschiens nog opgevallen de beeldkwaliteit ?? Enige oplossing voor je DM500 is hem te gebruiken via S-Video dat daarop wel een goede kwaliteit levert. DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
Neptunus Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Volgens mij zit de oplossing meer in de TV dan in de sat ontvanger. Ik heb eerlijk gezegd nooit grote verschillen gezien tussen de sat ontvangers die ik heb en had te weten: - Philips DST - VHsat - Humax5400z - Topfield 5000 PVR - Dreambox 7020 - Dreambox 7025 Wel heb ik nu een groot verschil tussen de Dream en het DVB-t signaal via de Conax module in mijn TV en dan valt vooral het te groene gras van de DVB-t op. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen