Ga naar inhoud


FritzBoz 7170 trained te laag


Harley

Aanbevolen berichten

Heb hier een moeilijk lijntje liggen, zo'n 4 km van centrale.

 

Heb de speedtouch 780 hangen met een constante stabiele adsl verbinding nu van rond de 6200kbps.

 

Wil graag de fritz 7170 gebruiken ivm oa voip op TV scherm op de dreambox en avantgarde.

 

Alleen fritzie trained veel lager en veel verschillende snelheiden bij reset, waarde's tussen 3700/4300kbps.

 

Iemand een idee hoe fritzie hoger te laten traine?

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke firmware zit er in, de eerste versie(s) waren niet echt optimaal, met de latere versie(s) haalde je een hogere snelheid.

Alleen de laatste versie gaf bij mij en anderen problemen (zie topic hieronder ergens) dus ik zou de versie daarvoor nemen (58.04.47).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dan dat hij zo'n lage snelheid haalt, bij mij was het ongeveer gelijk aan de Zyxel die ik daarvoor gebruikte.

Je kan proberen om hem, als dat al niet het geval is, zo dicht mogelijk bij het ISRA punt aan te sluiten.

Ik haalde een hogere snelheid door m'n modem een verdieping lager te plaatsen en daardoor dichter bij het ISRA punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Modem hangt op 1 1/2 meter met gesoldeerde verbindingen, maar daar gaat het niet om.

 

Fritzie trained veel lager dan een speedtoch, ook als je hem van auto af zet en handmatig de gewenste snelheden invult.

 

offtopic]btw, als je hem even als expert instellingen heenzet, kan je de verbrekende dsl verbinding snachts gewoon uitvinken.

 

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hang er een profesioneel modem achter bijv. een Siemens of Cisco dan haal je waarschijnlijk de de 8MB wel.

 

Ik zit hier op 6km van de centrale en haal de hoogste snelheid met een siemens 5830. De speedtouch traind ook wel redelijk hoog in maar de performance is gewoon minder met speedtesten en stabiliteit. De Speedtouch gebruik ik alleen nog voor de Viop.

 

Fritzboxen vallen mij de laatste tijd erg tegen bij hogere snelheden of lange lijnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is het probleem dat de fritzbox een ADSL1 profiel gebruikt terwel je centrale ADSL2 is. Ik heb het zelfde probleem met een fritzbox, de lijn is goed. Nagemeten met een ander modem levert wel de juiste waarden.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou mogelijk moeten zijn de Fritz als viop adapter te gebruiken maar dit zou je moeten uitzoeken. De Speedtough moest ik hiervoor via telnet aanpassen (routering niet via de WAN maar via een Gateway de siemens).

Ik heb mijn siemens voor 15€ via een veilingsite gekocht.

ADSL-2 heeft weinig zin als je niet boven de 8Mb komt. Meestal is ADSL-1 onder de 8Mb stabieler. De DSLAM in de wijkcentrale herkend dit automatisch. De Speedtouchen met 5.xxx firmware kun je via de duitse DMT tool terugzetten op ADSL-1 dit leverde in mijn situatie al meteen een stabielere verbinding op.

 

Laatst trainde bij een kennis een speedtouch 546 in op dik 11Mb maar een speedtest kwam niet verder dan 6-7Mb. De siemens trainde op 8Mb in (is een ADSL-1 Modem) en haalde deze performance ook met gemak. Toch heb ik gemerkt dat niet in alle situaties goed te voorspellen is welk modem en hoe op verschillende lijnen zal gaan werken de resultaten wisselen. Soms zijn de fritzen weer sneller andere keer weer de SP of andere merken. De Fritzen hebben wel veel mogelijkheden met o.a. en een ISDN viop uitgang maar de ADSL performance is matig.

 

Nog een Tip al eerder vermeld. Modem zo kort mogelijk aansluiten achter de ISRA leverd vaak directe winst op in stabiliteit vaak niet in snelheid. Bij bestudering van het aantal error's in een modem zal je zien dat deze s'avonds oplopen, waarom ADSL gebruikt frequenties die doorlopen tot in de AM radio band waar de radio zender s'avond weer sterker op binnenkomen. De (lange) kabel in huis werkt als antenne dus ... frown

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...