Ga naar inhoud


Meerdaagse EPG Engelse zenders


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Gast Invertist

Op de Engelse zenders (BBC en ITV) krijg ik alleen de Now/Next EPG. Dat betekent dus waarschijnlijk dat die info in de "Open Standaard" wordt uitgezonden.

Nu maak ik mij sterk dat er meer info beschikbaar moet zijn. Zenden zij de uitgebreidere EPG in een eigen formaat (net zoiets als bij CD/TVV)? Zo ja, zijn er ontvangers die deze volledige EPG wel weergeven (en zo ja: welke)? En dan bedoel ik niet de aanvulling op de EPG die sommige ontvangers van een andere bron (internet) betrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De satellietontvangers die ik tot nu toe heb gezien kunnen maar 1 EPG transponder uitlezen. Wat in het geval van CD inhoud dat je voor het Nederlandse pakket volledige EPG hebt bij het inlezen van EPG transponderfrequentie 12515Ghz, maar niet voor de buitenlandse zenders zoals BBC of ITV.

Je zou dit op kunnen lossen door de EPG transponderfrequentie voor bijvoorbeeld de BBC en ITV kanalen in te voeren. Waarbij je vanzelfsprekend de EPG kwijt bent van het Nederalandse pakket.

 

Misschien dat mensen met een Dreambox wel overal EPG hebben, omdat deze ontvangers, zo ver ik mij heb laten vertellen, EPG info van internet kunnen halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste kanalen die door BSkyB worden uitgezonden hebben epg voor een week vooruit. Om deze epg te kunnen ontvangen is wel een Sky ontvanger nodig. Als ik me niet vergis wordt het epg-systeem van OpenTV gebruikt.

 

Sinds kort is er ook een alternatief voor BSkyB, Freesat, en daarop zal vast en zeker ook een uitgebreidere epg beschikbaar zijn. Ik heb alleen geen idee wat daar gebruikt wordt.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: t-sec
De satellietontvangers die ik tot nu toe heb gezien kunnen maar 1 EPG transponder uitlezen. Wat in het geval van CD inhoud dat je voor het Nederlandse pakket volledige EPG hebt bij het inlezen van EPG transponderfrequentie 12515Ghz, maar niet voor de buitenlandse zenders zoals BBC of ITV.

Nou: mijn ontvanger leest (tot een bepaald geheugenmaximum, daarna FiFo) keurig alle beschikbare EPG data in. Zo wordt b.v. keurig de meerdaagse NL-CD data bewaard, terwijl b.v. de (volledige week aan) Duitse EPG data wordt ingelezen en gepresenteerd. Maar nogmaals: op BBC/ITV slechts Now/Next, hetgeen de gedachte voedt dat een "Eigen" formaat wordt gebruikt. En blijkbaar ondersteunen de Sky?Freesat-ontvangers dat wel.
Het zou aardig zijn te weten of Dreamboxen dat wel ondersteunen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, naar mijn weten ondersteunen alleen de Sky digiboxen en de freesat ontvangers de uitgebreide epg. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is om een uitgebreidere epg te zien voor die zenders, maar dan moet je al gaan denken aan epg ophalen van internet. Van dreamboxen en topfields weet ik dat dat wordt ondersteund (met extra programma's/plugins/taps), maar er zijn ongetwijfeld meer merken die dat kunnen.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: cookie monster
Die van ITV is inderdaad wel duidelijk , beginnende met ITV

Hoeft niet hoor: je kunt je "eigen" lijstje aanmaken.
Maar goed, we raken een beetje van mijn vraagstelling af: meerdaagse Engelse EPG is dus (praktisch gesproken) onmogelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...