Ga naar inhoud

[800S] luide brom (aangesloten via scart) en soms groen beeld op PC TFT

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gister de DM800 gekocht.. Ziet er erg mooi uit en is super klein maar:

Ben eigenlijk meteen al tegen een paar problemen gelopen..

Heb hem via scart aangesloten op de tv waar na ik een enorme luide brom uit de tv speakers krijg... is dit normaal?

Ook wilde ik de DM800 in eerste instantie op mijn pc tft aansluiten. Hier voor had ik een dvi to vga adapter gekocht, maar het scherm knippert en heel soms groen beeld.. heeft iemand misschien suggesties? (heb alle beeld instellingen geprobeerd)

Het zappen gaat super snel, sneller dan mijn DM7000S. Verder vidn ik de OSD (van pli) erg traag werken vergeleken met de dm7000. Misschien andere software gaan gebruiken?

Thanks in advance

Geplaatst:

eigenlijk kun je ook constateren dat er heel wat problemen zijn

aansluiten receiver < > TV

best mogelijk met een duurzame zolledig pin (nummer) doorgesoldeerde Euroscart kabel

- volgens enkelen kun je een prikkeldraad gebruiken

- volgens puristen koop je minstens eenOehlbach

aansluiten < > TFT lcd computerscherm

tja daar kun je afstudeerprojecten over schrijven,

wie wat waar is compatibel en welke specifikaties komen overeen

- dat zou ik allereerst niet hebben getest als basis aansluiting maar ooit eens als optie...

(is er een TV met scart in de buurt?)

zappen gaat prima, als de afstandbediening bijna pontifikaal voor het infra rood sensortje gehouden wordt

of ik nu Pli/OozOon/Ronaldd of gemini test....

een enkele keer wil de desbetreffende softcam (CCcam in mijn geval) wel eens trager worden vanaf herstart <> dus we kunnen ook regelmatig herstarten.

een brom zoals in de titel van je bericht (EN DUS) als belangrijker probleem gemeld, is absoluut schadelijk en massa-afhankelijk

aarding

aardstekkers

geaarde toestellen

invloeden van andere zendinstallaties (je ringleiding? als je slechthorend bent)

een extreem slecht gesoldeerde en geisoleerde euro-scart of andere soort aansluitkabel.

die prikkeldraad theorie als duurzame kabel tussen X en Y van enkel gewaardeerde forumleden zal ik elke keer weer aan de tand blijven voelen.

test eens zoals je nu geconfigureert bent een andere weergave display met:

(fbas-cvbs)

(rgb)

(s-video)

met de juiste kabels (leen die in het ongunstigste geval indien je nog geen keuze en voorkeur hebt gemaakt voor een typische aansluitnorm en dergelijke kabels niet je eigen kunt noemen)

cheers

Kedang Kedang

Hooverphonic

Geplaatst:

Nou na veel trail and error.. Er zit ergens een fout in de dreambox bij de scart connector.. Heb een vergulde scartkabel die super werkt op alle aparatuur hier in huis, behalve de DM800. Heb nu alles via de bijgeleverde scart connector aangesloten wat wel goed werkt (chinch kabes).

Het pc tft probleem baal ik van... zet A. de DM800 te koop of B. haal een nieuw tft scherm met Dvi-d aansluiting..

Serie nr is: 86xx

Dank voor reacties

Geplaatst:

Oke

Samsung t220 gehaald.. via dvi-d aangesloten wat een mooi beeld echt geweldig vooral op Discovery HD.

De brom is er nog steeds moet van tijd tot tijd aan de kabels rammelen. was bij de 7000 nooit zo daarom gaat de DM800 binnenkort even een retourtje duitsland doen.

Gemini loste de osd problemen op en werkt mooier en beter dan de PLI

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen