Ga naar inhoud

(DM800) Probleem met de scart uitgang

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een DM800. Deze wil ik tijdelijk nog aansluiten op m'n oude tv met scart. Als ik dat doe is het beeld perfect alleen het geluid ruist en klinkt zeer slecht. Als ik één van de audio tulpstekkers er uit haal en half in de aansluiting stop is het probleem voor een 10 min weg. Daarna zakt het geluid in en komt de ruis weer opzetten. Ik ben nu de tweede ontvanger aan het voorzoen van software om te kijken of hier ook dat probleem in zit.

Is er iemand die hier raad mee weet.

Groet,

Satstok

Geplaatst:

Ik heb het probleem gevonden. Het blijkt een aardlus probleem te zijn. Ik heb tussen de audio aansluiting een Galvanische koppeling gezet en nu werkt het perfect. Ik snap dat met een HD ontvanger niemand hem meer aansluit op scart, maar het mag toch niet voor komen dat er een aarding probleem in deze koppeling zit. Misschien dat iemand anders dit ook eens kan testen.

Groet.

Satstok

Geplaatst:

nou ik heb ook gewoon een scart aansluiting en geen hdmi

ook ik heb in het verleden wel eens ruis schaduwbeelden etc op een oude tv gezien met een receiver ja zelfs met een vhs recorder

een aardlus of anderszins een ongewenste feedback (HF, netspanning of wat dan ook) kan aanwezig zijn

enkel door goed kijken testen en anders aansluiten (of beter aansluiten)

eenduidig beantwoorden is dat dus niet altijd

als je een scart hebt met tevens die tulpjes voor audio

gaat geluid via de scartpennen (nr's weet ik niet meer) en de tulpstekkers naar 1 en hetzelfde toestel... het ligt dan aan de scheiding/demping in dat toestel, denk ik als leek confused

cheers

Walking The Dog

Carles Es Les Lulus, Arno

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen