Ga naar inhoud


[500] rotor werkt niet meer


tritium

Aanbevolen berichten

ik heb een dreambox 500 op een moteck rotor aangesloten, als ik een schone image van pli jade er op zet werkt alles, maar na het binnen halen van de channel settings via de blauwe knop na een tijdje niet meer.

 

op het beeld staat dan dat i aan het draaien is maar er gebeurd niets?

 

hij draaid wel met de knopjes op de schotel zelf, en als i dan verdraaid is en ik zet hem op een andere zender draait de schotel weer in de 0 graden positie.

 

wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


je ziet de meest vreemde dingen als /var te vol zit.

een kale jade smile zal niet te vol zijn, volgens mij zit de emu er zelfs al in dus alleen settings erin zou dit verschijnsel niet mogen veroorzaken.

misschien toch eens overnieuw ? dus het erase-image voor de 500 er seriëel in flashen, jade flashen, fabrieksinstellingen herstellen en dan configureren.

 

zo, is jouw zaterdagavond ook weer gevuld smile

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit met juist het zelfde probleem als jij

motec 2100 diseqe moter !

ik kan maar een paar sattelieten programeren !

vb:astra 1 hotbird astra2 eutelsat w2 !!

als deze geinstalleerd zijn dan houd het ook volledig op met andere sattellieten te willen programeren!!

zet ik mijn humax of een andere sat ontvanger eraan dan heb ik dat probleem helemaal niet dus er moet toch iets aan die dreambox 500s zijn

de software of de dream zelf inwendig dan

software versie:

release:3.6.0 31.05.2007

staat er nu op zie ik

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou ook van die zenderlijst kunnen komen.

Probeer eens een factory reset.

Selecteer een aantal transponders op verschillende sats en scan die.

Kijk eens of ie het dan blijft doen.

Ik heb zelf al de gekste dingen gezien met zenderlijsten.

In PLi zit een sat.xml gebaseert op lyngsat.

En als de zenderlijst daar niet op gebaseert is kan er vanalles misgaan.

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moteck moet goed afgeregeld staan. Staat dat niet goed dan lukken inderdaad een boel satellieten niet en heb je maar een paar.... Ook de lengte en breedte graad in je dreambox moet goed zijn. Staat dat allemaal goed dan werkt het perfect.

 

Ik heb via google earth precies mijn positie opgezocht en hierop de dreambox de boel ingesteld en de gradeverdeling op de moteck ook zo ingesteld. Vervolgens heb ik de motor op de 0 positie gezet en stel ik de boel scherp op de sirius satelliet 5 oost. Ik zet nog niet alles vast(!) Daarna laat ik de motor draaien naar de sirius. Hij draait een tikje van de 0 positie af en vervolgens zet ik alles scherp en de bouten vast. Meestal zit je dan al precies in de boog..... en alles werkt met goto-X(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn moteck die werkt wel perfect met de humax 5400z

de dream 500s die geef maar een paar sattelieten en dan draait hij niet meer naar links of naar rechts gewoon geen beweging ermeer in en er zit een draaibare zenderlijst in

steek ik de coax dan terug in de humax dan doet hij het weer perfect rara

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smetje limburg
mijn moteck die werkt wel perfect met de humax 5400z
de dream 500s die geef maar een paar sattelieten en dan draait hij niet meer naar links of naar rechts gewoon geen beweging ermeer in en er zit een draaibare zenderlijst in
steek ik de coax dan terug in de humax dan doet hij het weer perfect rara


Ja en, wat wil je daar mee zeggen?
De humax is een andere decoder en heeft ook een andere voeding.
Hij doe het op de humax goed, dus de motor is goed!

Het valt me op dat er diverse mogelijkheden hier gepost zijn om dit probleem op te lossen, maar niemand reageerd daar op?

Ik denk dan, das moeite voor niets.
Lees nog maar eens geheel dit draadje.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...