Ga naar inhoud


[500] rotor werkt niet meer


tritium

Aanbevolen berichten

Het valt me op dat er diverse mogelijkheden hier gepost zijn om dit probleem op te lossen, maar niemand reageerd daar op?

 

Ik denk dan, das moeite voor niets.

Lees nog maar eens geheel dit draadje.

 

Grts.

 

Helemaal gelijk,probeer ook eens wat roodkapke als oplossing geeft.Daar zat ik ook aan te denken.Eerst eens proberen om een aantal sats handmatig op te slaan en dan zenders laten zoeken.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: smetje limburg
mijn moteck die werkt wel perfect met de humax 5400z
de dream 500s die geef maar een paar sattelieten en dan draait hij niet meer naar links of naar rechts gewoon geen beweging ermeer in en er zit een draaibare zenderlijst in
steek ik de coax dan terug in de humax dan doet hij het weer perfect rara


Ja en, wat wil je daar mee zeggen?
De humax is een andere decoder en heeft ook een andere voeding.
Hij doe het op de humax goed, dus de motor is goed!

Het valt me op dat er diverse mogelijkheden hier gepost zijn om dit probleem op te lossen, maar niemand reageerd daar op?

Ik denk dan, das moeite voor niets.
Lees nog maar eens geheel dit draadje.

Grts.


met die mogelijkheden valt het wel mee hoor,

de voeding kunnen we in iedergeval al uitsluiten, anders had de schotel niet manueel gedraait.

factory reset moet ik dan nog uitproberen, maar het moet toch niet zo zijn dat na een zenderlijst (meerdere geprobeerd) te hebben geinstalleerd de rotor niet meer draait.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tritium
de voeding kunnen we in iedergeval al uitsluiten, anders had de schotel niet manueel gedraait.

factory reset moet ik dan nog uitproberen, maar het moet toch niet zo zijn dat na een zenderlijst (meerdere geprobeerd) te hebben geinstalleerd de rotor niet meer draait.


Nee ik zie dat heel anders.
Meten is weten en als je die mogelijkheid niet hebt kan je alleen maar stap voor stap gaan testen.
Dat de motor manuaal goed loopt geeft aan dat er spanning aanwezig is en dat hij niet defect is.

De voeding kan je alleen maar uitsluiten als je er een andere of zeker een zwaardere voeding op je box hebt getest.

De zenderlijst heeft helemaal niets met het wel goed of niet goed draaien van de motor te maken.
Alle lijsten zijn immers te gebruiken voor een draaibare en vaste opstelling.

Als laatste:
Dit probleem komt iedere keer weer terug en ook de vragen daarover, de oplossing, door feedback informatie, is in de meeste gevallen de voeding of de gebruikte kabel, zelfs de gebruikte slecht aangesloten pluggen kan een oorzaak zijn dat de motor soms niet werkt.
Is er in de loop van de tijd water in een plug gekomen, dat kan dan ook een oorzaak zijn dat de motor slecht loopt.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

de kabel en pluggen zijn goed, is maar 6 meter lang, en van de motor naar de lnb is een profesioneel geknepen kabel.

 

dat de motor manueel draait is een indicatie dat de voeding de stroom kan leveren, verder is het zo dat de motor gewoon draait totdat er een andere zenderlijst is ingezet... rara

 

maargoed ik ga het dan toch proberen, een 3 ampere voeding op de box...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het al met een 12 volt 3.5 amp geprobeert maar helaas geen oplossing bij mij althans niet

ik heb hem ook al eens terug op bepaalde sat's laten scannen

en dat hielp ook niet

straks komt er een kennis van mij en die brengt zijn dream 500 mee om te kijken of die ontvanger het bij mij wel doet

als die nu dat probleem niet zou hebben bij mij!

dan komt er een nieuwe soft op en een nieuwe draaibare zenderlijst op mijn toestel dezelfde als er bij mijn kennis opstaat jullie horen nog van me groetjes

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meer mensen met het probleem draaibaar, toch blijkt de oplossing een lnb met een lage stroomdoorgifte, dan draait de motor weer naar behoren. Sommige lnb's vragen nu eenmaal meer stroom.

Het is altijd het proberen waard, niet geschoten is altijd mis.

 

vr.gr.

 

Altobelli

Link naar reactie
Delen op andere sites

en is dat probleem dan alleen met de dream 500s

het is natuurlijk maar een vraag hoor

en welke lnb raad jij dan aan voor de dream 500s

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Paardengek ik heb hier ook een oude dm 500 en die doet het met 1 amp voeding ook perfekt met de stab 100.

Denk dat de stab iets beter samen werkt met de dream.Hoor ook niet veel problemen over de samenwerking tussen dream en stab.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...