Ga naar inhoud


Philips DSR 2211 geen signaal na zappen tussen astra 19,2 en 23,5


Gast roumen

Aanbevolen berichten

Hi,

 

In ons vakantie huisje gebruiken we enige tijd een DSR2211 voor het eenvoudige werk. Nu lijkt na een tweetal sw updates (55 en inmiddels 60) een probleem te zijn ontstaan tijdens zappen. Bij omschakelen tussen nederland 1 en de regionale zenders raak ik bijna 100% van de gevallen signaal kwijt. Ik krijg dan het rode blokje te zien ten teken dat er geen ontvangst is. Soms duurt het 3 tot 10 seconden, soms valt het beeld veel langer uit.

 

Het vreemde is dat wanneer ik de antenne kabel kort verwijder en meteen terugstop ik meteen weer beeld krijg.

 

Verder valt op dat de signaalsterkte vrij laag is, tussen 3 en 3.5.

En op de lokale onroepen krijg ik struktureel GEEN signaalsterkte in menu 7 - 1. (Ook vreemd, mogelijk heeft dit er ook iets mee te maken)

Tenslotte lijkt hieraan gerelateerd ook de SW update mis te gaan. Ik moet meteen na opnieuw opstarten van de ontvanger de antenne kabel er kort uittrekken en terugstoppen anders krijg ik struktureel een SW update error.

 

Aangezien ik geen tweede ontvanger kan aansluiten is het niet meteen uit te sluiten dat het iets met de GSO installatie te maken heeft.

 

Het lijkt er echter op dat dit te maken heeft met het omschakelen tussen satellieten. Kan dus nog altijd sw zijn of toch in de installatie. (In het begin echter nooit problemen mee gehad.)

 

Suggesties zijn meer dan welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen signaalsterkte op Astra3 zenders is volgens mij normaal op een dsr221x. Even een doorverbind blokje ipv switch gebruiken (1 euro bij bouwmarkt)met Astra 1 en controleren of je dan wel minimaal op 4.5 sterkte zit en de update goed gaat. Niet alle switches werken goed op een dsr221x. Die van mij kan niet Hor-Ver en Hoog-Laag tegelijk schakelen, wat resulteert in zwart beeld. Via een andere zender gaat het dan wel goed.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reakties. Geen signaal op astra 2 blijft en lijkt dus en standaard probleem te zijn. De GSO installatie heeft blijkbaar inderdaad moeite met gelijktijdig omschakelen tussen HV en Hi/Lo? Als ik even via 499 (EPG) zap gaat het wel goed.

 

Blijft de ellende dat hij regelmatig hangt op 14 (BVN) laten we hopen dat een nieuwe firmware dit oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roumen
Hi,

In ons vakantie huisje gebruiken we enige tijd een DSR2211 voor het eenvoudige werk. Nu lijkt na een tweetal sw updates (55 en inmiddels 60) een probleem te zijn ontstaan tijdens zappen. Bij omschakelen tussen nederland 1 en de regionale zenders raak ik bijna 100% van de gevallen signaal kwijt. Ik krijg dan het rode blokje te zien ten teken dat er geen ontvangst is. Soms duurt het 3 tot 10 seconden, soms valt het beeld veel langer uit.


Ik heb op mijn DSR2211 exact hetzelfde probleem sinds software versie 6.
Het prbleem onstaat wanner ik de ontvanger minstens een minuut op TV Gelderland zet (of een andere Astra 3 zender). Als ik dan terug wil zappen naar een zender op de Astra 1, dan krijg ik het bewuste rode blokje te zien.
Als ik in het menu de voeding op de antenne uit en aan zet, dan werkt het weer even.

Het vreemde is dat ik het op mijn 2e ontavnger (DSR2210) niet heb.
Het lijkt dus een specifiek DSR2211 probleem.

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...