Ga naar inhoud


3 LNB's op een PVR


Ernst64

Aanbevolen berichten

Ik heb een TF5000PVR met een twin-LNB en een 75cm schotel op Astra1. Nu wil ik ook de Astra2 en -3 daar aan toevoegen, met in het achterhoofd de overschakeling naar een TF70xxPVR en HDTV over ca. een half jaar. De kabellengte (2 kabels) tussen de schotel (met vrij zicht op het zuiden) en de PVR is 20m en wordt in de toekomst 25m. De huidige signaalsterkte is minimaal 76%, kwaliteit 99%.

 

Om de eerste stap te realiseren heb ik het volgende in gedachte:

- Een multifeet LNB-houder voorbereid voor 19,2/23,5/28,2°

- 3 stuks twin-LNB’s

- 2 stuks DiSEqC-omschakelaars van 4 naar 1 (3 naar 1 heb ik niet gevonden)

- Eventueel 2 stuks versterkers

 

Dan nu de vragen:

- Is dit een geschikte oplossing?

- Is de schotel groot genoeg (ook in de toekomst)?

- De DiSEqC-omschakelaars vind ik bij ***geen-reclame*** van het type 2.0, de TF kent in het menu 1.0 en 1.1, gaat dit werken?

- Is de voeding vanuit de TF sterk genoeg voor 2 schakelaars en 2 versterkers?

 

TF SRP2401-CI+ Nederlandse versie (CD) + Mediaguard

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sjaak(K)
Behalve die 2 versterkers natuurlijk wink

Een knappe versterker daar is niks mis mee het oor wil ook weleens wat.

 

Zoals dit de DSP-Z11, van Yamaha

 

yamaha-dsp-z11.jpg

achterzijde-yamaha-dsp-z11.jpg

 

Leo

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen die 3 stuks twin-LNB’s lijkt mij een te veel, je hebt er namelijk al een. Zo heb ik zelf mijn oude Astra 1 quad LNB (3 tuners dus twin volstaat niet) nu in gebruik voor Astra 2 en voor de Astra 1 en 3 heb ik nu 2 ALPS quad LNB's (in verband met de geringe dikte, anders past het niet).

 

schotel.jpg

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Auggie
Kijk ook even naar een Multytenne 45 Twin: de kleinste schotel met opvallend goede ontvangst van vijf satellieten. Dit is niet de goedkoopste oplossing (vanaf €194,95), maar wel de makkelijkste. Zie 'ervaringen'- topic. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1330842#Post1330842


Daar zou ik zeker niet aan beginnen. Die schotel is ondanks wat hier door enkelen beweert wordt, niet echt geschikt als hoofdschotel. De slecht-weer-reserve is gewoon veel te gering en op op HDTV zenders op astra 3 (brava, disc.HD en Nat.G.HD) krijg je in 9 van de 10 gevallen geen beeld.
Ik heb er in mijn omgeving bij vrienden en famillie al zeker 3 vervangen door een Big Bisat.
Leuk gemaakt zo'n multitenne, maar dan hooguit voor de veeleisende camping liefhebber:-)

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tevreden (met de single versie), en merk weinig van een slechtweer-probleem: twee~drie keer per jaar een paar minuten geen beeld. In het ervaringentopic zijn de meesten enthousiast, en een enkeling is kritisch. Wie heeft er dan gelijk?

 

Over die HD-ontvangst kan ik niets zeggen. Zijn dat zulke zwakke kanalen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het ervaringen-topic zal niet snel iemand spijt betuigen van zijn aanschaf. En als je verder rondleest dan zijn het de HD zenders waar velen de problemen mee hebben, zeker met een schotelbreedte van 45cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...