Ga naar inhoud


[800] Dreambox settings draaibaar voor de DM800 HD


Gast BMW850

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: hemertje
hopelijk heb je dan wel een basis (satellites.xml) gebruikt waarin de HD variabelen zitten anders heb je er nog niets aan?

je HD kanalen gaan anders niet werken!


Ik heb de satellites.xml gebruikt die jij hier hebt gepost, de HD kanalen werken perfect wink

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Weer een update, om alles in een keer goed te doen lukt gewoonweg niet, heb weer wat Satellieten gescand en er zijn weer wat HD zenders bij gekomen.

 

Sommige zenders staan er dubbel in want de een is TV en de ander een data uitzending, sommige zenders geven beide beeld vandaar dat ik de data zenders er ook bij heb geplaatst.

 

Wel even heen en weer zappen ander krijg je geen beeld.

 

Succes,

Rudy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BMW850
Weer een update, wel even heen en weer zappen ander krijg je geen beeld.
Rudy

Tip!!!
Alle bestanden van je lijst zitten er drie keer in.
Wis voor dat je de lijst inpakt en online zet de files met de volgende extentie: _bak, _org
(dat komt omdat je de lijst, na aanpassing, weer opslaat in dezelfde directory.

Bedankt voor de lijst, ik ga deze ook eens testen.
Grts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: BMW850
Weer een update, wel even heen en weer zappen ander krijg je geen beeld.
Rudy

Tip!!!
Alle bestanden van je lijst zitten er drie keer in.
Wis voor dat je de lijst inpakt en online zet de files met de volgende extentie: _bak, _org
(dat komt omdat je de lijst, na aanpassing, weer opslaat in dezelfde directory.

Bedankt voor de lijst, ik ga deze ook eens testen.
Grts


Hoi Mobieltje, bedankt voor je reactie.

Heb net de lijst/map gewist van de harde schijf en een nieuwe map gemaakt en in de nieuwe map/zenderlijst van de Dreambox geladen en opgeslagen ingepakt en online gezet.

Laat me even weten of het nu goed is, ik hoop niet dat je de data en de tv zenders bedoeld die er dubbel inzitten, zoals hier boven is beschreven want dat heb ik bewust gedaan.

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb net de lijst/map gewist van de harde schijf en een nieuwe map gemaakt en in de nieuwe map/zenderlijst van de Dreambox geladen en opgeslagen ingepakt en online gezet.

 

Laat me even weten of het nu goed is, ik hoop niet dat je de data en de tv zenders bedoeld die er dubbel inzitten, zoals hier boven is beschreven want dat heb ik bewust gedaan.

Rudy

 

Nee dat bedoel ik niet, de lijst die nu online staat heeft ook te veel bestanden, bekijk deze lijst maar eens, de bestanden die eindigen op _bak en _org zitten er nog steeds in.

Voorbeeld:

bouquets

bouquets_org (kan je wissen in je lijst)

bouquets_bak (kan je wissen in je lijst)

 

Ik heb de huidige lijst van joske (18-05) gedownload, die bestaat uit 47 bestanden.

Als je die lijst gaat aanpassen met Open-DBedit prima, maar dan moet je hem op de computer (na bewerking) opslaan in een nieuwe directory.

Doe je dat niet, maar sla je de lijst in dezelfde directory op, dan overschrijf je NIET de oude bestanden, maar Open-DBedit maakt eerst een backup van vrijwel alle bestanden, de namen van die backup bestanden eindigen dan op _org.

Het totaal aantal bestanden wordt dan ineens 93.

Bij het nog een keer aanpassen van die lijst en opslaan in diezelfde directory maakt Open-DBedit weer backup bestanden die eindigen op _bak.

Het totaal aantal bestanden wordt dan ineens 139.

Zie bijlage:

 

Gebruik dus altijd een nieuwe lege directory "op je computer" om de lijst na wijziging op te slaan, dan blijf je het totaal van 47 bestanden behouden.

 

Opmerking:

Er zijn twee bestanden in de lijst die origineel moeten blijven en die je beslist niet mag overschrijven, ook als je na wijziging van de zenderlijst de lijst hebt opgeslagen in een nieuwe directory, zijn ze wel gewijzigd zet dan deze twee originele bestanden weer terug in je lijst: satellites.xml en lamedb.

 

Dan pas de lijst inpakken en online zetten. (of in je decoder zetten)

 

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

 

Grts, Mobieltje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...