Ga naar inhoud


[800] Dreambox settings draaibaar voor de DM800 HD


Gast BMW850

Aanbevolen berichten

Heel omslachtig allemaal, kan veel simpeler.

Na de nodige aanpassingen lijst uploaden naar je eigen Dreambox, de files op je PC allemaal verwijderen, een keer een rondje zappen over de HD kanalen totdat je overal beeld hebt.

Als je dan de files naar je PC haalt, NIET meer bewerkt met OpenDBedit, heb je een complete lijst, zonder backup-files, en met werkende HD kanalen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Henksat
Heel omslachtig allemaal, kan veel simpeler.
Na de nodige aanpassingen lijst uploaden naar je eigen Dreambox, de files op je PC allemaal verwijderen, een keer een rondje zappen over de HD kanalen totdat je overal beeld hebt.
Als je dan de files naar je PC haalt, NIET meer bewerkt met OpenDBedit, heb je een complete lijst, zonder backup-files, en met werkende HD kanalen.


Ik heb alle _org verwijderd met delete, het werkt niet zoals Henksat hierboven beschrijft bij mij met Windows Vista _org blijft er dan in staan.

Nieuwe update zonder _org wink
Rudy


Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb de satellites.xml aangepast (0.8 W Thor 3) zoals het besproken is in het topic Joske settings, deze lijst gaat van 45 graden oost tot 45 graden west.

 

De meeste satellieten zijn nu gescand van 42.0 E T tot 12.5 W Atlantic Bird 1.

 

Rudy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rene1234
Hello,
gevonden op de bekende "alles" site.
Satlist E2 draaibaar 42° oost tot 45° west.
Boeketten per sat in favorieten en HD kanalen per sat.


Deze File is beschadigd, graag een nieuw topic aanmaken voor deze lijst wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rene1234
sorry, probeer het opnieuw, file corrupt?


Graag een nieuw topic aanmaken voor deze lijst confused
Gewoon negeren en opnieuw plaatsen.

Zelf heb ik het ook een keer gedaan in een topic van de Henksat lijsten het is niet leuk, zelf ben je bezig lijsten te maken en een ander zet z'n lijsten er zomaar bij in je topic en zo staan alle lijsten door elkaar, en het overzicht is dan weg.

Bedankt,
Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: mobieltje
Gegevens voor je lijst: Update gegevens Canal+ HD zenders.
Nog een Tip, Nederland 2 zit een kinderslot op.

Grts


Oke, kinderslot is er nu af gehaald sorry, was er even mee bezig geweest om te testen maar vergeten er weer af te halen.

De update/opnieuw scannen had ik al gedaan van Canal+ HD zenders.

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BMW850


De update/opnieuw scannen had ik al gedaan van Canal+ HD zenders.


Toch staan ze met de oude frequentie in de bouqetten, deze gaan woensdag op zwart.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je update.

 

Sorry, alleen heb ik weer een opmerking over je lijst.

Nu zit er het bestand: settings tussen, dat is de file waar alle instellingen van 'jou' decoder in staan, zou ik die gaan laden zijn alle instellingen van mijn decoder gewijzigd.

Dat bestand staat er tussen omdat je de settings uigelezen hebt uit je decoder.

 

Tot slot, ik heb je 'lamedb' file eens bekeken, ik heb de indruk dat dit nog steeds de file is uit je oude (bewerkte) lijst omgezet met DreamboxEdit naar het nieuwe type 4.

Om je lijst goed te laten werken moet je alle satellieten opnieuw scannen, zo wordt die file ook weer up-to-date.

 

Ik ben dit ook aan het doen met mijn lijst.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Bedankt voor je update.

Sorry, alleen heb ik weer een opmerking over je lijst.
1) Nu zit er het bestand: settings tussen, dat is de file waar alle instellingen van 'jou' decoder in staan, zou ik die gaan laden zijn alle instellingen van mijn decoder gewijzigd.
Dat bestand staat er tussen omdat je de settings uigelezen hebt uit je decoder.

2) Tot slot, ik heb je 'lamedb' file eens bekeken, ik heb de indruk dat dit nog steeds de file is uit je oude (bewerkte) lijst omgezet met DreamboxEdit naar het nieuwe type 4.
Om je lijst goed te laten werken moet je alle satellieten opnieuw scannen, zo wordt die file ook weer up-to-date.

Ik ben dit ook aan het doen met mijn lijst.
Grts.


Hallo mobieltje,
Bedankt voor je reactie.

1) Dit klopt wat je daar zegt, ik kan de file niet vinden in enigma 2 waar mijn satellite/rotor instellingen in staan.
Bij enigma 1 was het de config file (rotor table), daar stonden mijn laatste rotor instellingen in daar maakte ik een kopie van en als ik die weer terug plaatste stonden alle rotor instellingen er weer in.

2) Alle satellieten ben ik opnieuw aan het scannen en daar gaat heel veel tijd inzitten :),je hebt gelijk het is mijn oude lijst en ik scan regelmatig meerdere satellieten zodat de lamedb ook weer up to date is.

Daarom ga ik regelmatig een nieuwe lijst online zetten want die is nooit up to date.
En met de nieuwe Dreamboxedit 3.0 kan die er direct ingezet worden zonder heen en weer te zappen om beeld te krijgen.

Bedankt voor het meedenken,

Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...