Ga naar inhoud


AB IPBox 9000HD Nieuwe ABCOM Firmware r7932


oldebroek

Aanbevolen berichten

AB IPBox 9000HD image based on DGS r7932

*********

* R7932 *

*********

* FIXED

- Instant recording with EPG - STB crashed after stop

- MP3 player - doesn´t play next file

- playback dropouts

- time setting

- doesn´t boot without LAN connection

- Polish and Russian menu language updated

 

* doesn´t fixed

- doesn´t supported USB HDD , after some time with working USB HDD STB freeze.

 

 

* IMPROVED/ADDED

- automount for USB device

- UK/Ireland cable providers database

- plugin start afer cold OFF

- new basic setting for Astra 19.2E, Astra 23.5E and Hotbird 13E with HD channels from Thor 08W

- FAT 32 support for USB stick device

- edit function for photos and MP3 files. You can copy files from USB device to HDD and back.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik dacht dat de ontwikkeling ging stoppen en men zich louter ging bezig houden met Enigma2?

 

Er komt toch weer blijkbaar weinig schot in de zaak. Zelfde verhaal als bij de Kathrein, daar is ook nog niks bruikbaar.

 

Ik denk dat een aantal mensen deze reciever en ook de 900 HD hebben gekocht ten gevolge van de bekendmaking van de nakende Enigma2 support.

 

Hopelijk zijn die mensen niet bij de neus genomen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nieuwe image is ook voor de HD900 uitgebracht.

 

Nou wilde ik hier even een linkje opnemen, maar die *&&% BBS software vernaggelt de link :-( en vervangt de bedrijfsnaam door

CENSUUR.

 

Afijn, kijk even naar de 2e entry op de download pagina van ABcom

 

)(#*(%)$#()(^%

 

en kies op de pagina die dan verschijnt de 9e entry.

 

aub de blacklist van onze )#&$(#*$-software niet omzeilen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand hier hoe je de update voor elkaar krijgt?

 

Ik heb een Cruzer USB stick, die door de IP900 zelf is geformatteerd. Ik heb het image daarop gezet (ge-renamed naar usb_images.img). Doosje uit gedaan (op voorkant van 900 op standby schakelaartje gedrukt + OK knopje ingedrukt). Stick in de achterkant gefrut. Doosje weer aan, knopje vasthouden tot "booting" verschijnt, up indrukken. Nix, na verloop van tijd start de boel gewoon" op, niks "update" ...

 

Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update via het standaard menu werkt ook niet. Kernel zo te zien wel, maar het root image leidt tot een PANIC. Gelukkig, als je de boel dan uit- en weer aanzet doet-ie het nog, maar echt blij wordt ik niet van de knoeiboel die ABcom software noemt. Iemand hier die al wel via het netwerk een update heeft gedaan? Wat doe ik "fout"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera, we hebben en nieuwe versie van de software en 2 afgeleide versies er van ook nog. Maar tot nu toe krijg ik het nog niet aan de praat.

 

Iemand hier die net als ik de originele software van ABsat gebruikt en de update succesvol heeft gedaan? En zo ja: hoe heb je dat dan gedaan, want de instructies van de fabrikant volgen helpt me tot nu toe niet echt. Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Details: ik heb een MSDOS fs op die stick gemaakt (stick zonder partities, dus: mkfs.msdos -I /dev/sdb). Daarop het image (en niets anders dan dat image) met als naam usb_image.img. Ontvanger zet ik in standby (frontpanel, druk op knopje I/0 en tegelijkertijd op Ok). Dan frut ik de stick er in. Druk op knopje I/O en hou dat vast, tot BOOTING verschijnt. Hou nog steeds knopje I/O vast en druk op driehoekje naar boven (up). De boodschap USB UPDATE (of zoiets) verschijnt. En dan een ER 10, dus: het image is niet goed of wordt niet goed herkend. Iemand hier die de sum van dat image heeft? Iemand die ziet wat ik fout doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fortean
Details: ik heb een MSDOS fs op die stick gemaakt (stick zonder partities, dus: mkfs.msdos -I /dev/sdb). Daarop het image (en niets anders dan dat image) met als naam usb_image.img. Ontvanger zet ik in standby (frontpanel, druk op knopje I/0 en tegelijkertijd op Ok). Dan frut ik de stick er in. Druk op knopje I/O en hou dat vast, tot BOOTING verschijnt. Hou nog steeds knopje I/O vast en druk op driehoekje naar boven (up). De boodschap USB UPDATE (of zoiets) verschijnt. En dan een ER 10, dus: het image is niet goed of wordt niet goed herkend. Iemand hier die de sum van dat image heeft? Iemand die ziet wat ik fout doe?


allereerst is voor de IP900 de firmware NLB7927 for mini/IP900 uitgebracht
dat is dus een andere als wat de HD9000 heeft dat is namelijk NLB7932
Je bent toch niet de verkeerde aan het proberen neem ik aan ?

dan dit even regelrecht uit de image gehaald

Software upgrade from USB memory stick (host) :
This function supported only uboot 1.3.1 !

• backup important data from memory stick before try to update. Remove all data from it.
• copy image file to USB stick and rename to "usb_update.img"
• run "remove h/w(memory stick)" function on PC. You can see icon on right bottom (left of clock) screen.
• turn off the stb(Standby + OK) and insert the memory stick.
• press and hold Standby button until front display shows “BOOTING” and press UP key
(on the front side of the box, not on RC), then front display shows "USB UPGRADE" message..
• uboot will update s/w with usb_update.img from memory stick
• Wait until DONE message displays. Restart your receiver.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie, Gman2oo6, ik heb echt even behoefte aan een klankbord.

 

Omdat ik mijn box nog maar een dikke week heb probeer ik vooralsnog even uit de buurt te blijven van allerhande afgeleide software en hou ik het bij wat ABsat ondersteund. De image die ik heb opgehaald komt dus van de download site van Absat en heet:

 

AB_900HD_r7927_070808_usb_all_noboor.zip

 

(jawel, inderdaad: boo_r_ i.p.v. boo_t_, ik kan het ook niet helpen blush)

 

Ik unzip dat ding en krijg dan 2 files: een

changelog.txt van 1635 bytes lang en een usb_update.img die 33296384 bytes lang is. Die usb_update.img heb ik dus op de stick gezet (de naam was al goed).

 

De instructies die je daar opsomt staan ook in de changelog.txt en die heb ik als leidraad gebruikt. Helaas, ER10.

 

Is het bij jou wel gelukt en zo ja, kun je me dan zeggen welk FS jouw stick gebruikt en of je daar ook een partitietabel etc. op hebt of niet? Ik zou anders niet weten waarom het bij mij niet lukt...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik je goed begrijp - bedoel je de webinterface op de HD900? Die heeft bij mij geen optie om te formatteren. Ik heb de stick middels een Linux systeem van een fs voorzien:

 

Code:
mkfs.msdos -I /dev/sdb # zo maak ik een msdos fsmkfs.ext3 /dev/sdb     # zo maak ik een ext3 fsmkfs.ext2 /dev/sdb     # en zo een ext2 fs

 

Ik heb alle drie geprobeerd, maar niks, dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee hoe dat zou moeten. Ik neem aan dat dat dan m.b.v. een of ander MS-Windows programma gedaan moet worden?

 

Zo ja: "helaas" heb ik geen MS software thuis. Zou toch ook raar zijn, dat je een Linux ontvanger koopt die je dan alleen met een Windows doos aan de praat kunt branden..

 

Ik heb de netwerk-update ook al geprobeerd: downloaden lijkt te lukken maar dan een PANIC melding (te weinig geheugen??).

 

Heb jij de procedure met de USB stick al wel eens succesvol uit kunnen voeren?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...