Ga naar inhoud


[7020S] GotoXX vs. manuele rotorposities


sdspieg

Aanbevolen berichten

Wat werkt nu eigenlijk beter - GoToXX of gewoon de manuele rotorposities? Ik ben er nooit in geslaagd om gotoxx te laten werken, en heb nu wel manueel posities ingezet van 30W tot 53E. Werkt prima zo. Maar zijn er eigenlijk andere voordelen aan Gtotoxx (sneller? preciezer?) En is er een failproof methode om van het ene naar het andere om te schakelen?

 

En nog een gerelateerd vraagje - in welke folder/file worden die rotorposities nu eigenlijk bewaard?

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze gaan zelfs door elkaar (tenminste bij PLi ik weet niet of andere images dit ook kunnen maar ik denk van wel). Gewoon goto-x en voor kritische zwakkere satellieten (je rotor staat dan eigenlijk niet optimaal) ff een positie vastzetten. Dan neem je van beide methoden de voordelen. Als er namelijk geen vaste positie is dan wordt automatisch voor goto-X gekozen.

 

Zeker als je alleen gebruik maakt van vaste posities, dan is het vaak blind zoeken. En werkt het niet met goto-X dan staat je rotor/schotel niet goed uitgericht en/of de ingevulde lokatie is niet juist.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor die antwoorden. Maar dat laatste snap ik toch niet helemaal - hoe kan hij nu niet goed ingesteld staan als ik alle posities kan ontvangen - met vrij hoge signal rates? Dat betekent dan toch dat m'n rotor een perfecte boog volgt?

 

En kan iemand aub ook nog eens melden a) in welke folder/file de posities op de dreambox opgeslaan worden; en B) hoe ik zou kunnen proberen vanuit m'n huidige instellingen om te schakelen naar gotoxx?

 

Oh en BTW - de waarden die ik gebruik voor breedte/lengtegraad komen van dishpointer.com via maps.google.com - en lijken correct voor mijn huis:

Latitude: 52.1621°

Longitude: 4.4961°

 

Dus daar kan het probleem dus ook niet liggen. In andere woorden - ik snap het echt niet: m'n boog moet ok zijn (aangezien ik alle mogelijke sats nu ook ontvang, zij het dan manueel); m'n locatie is volgens mij goed berekend; en de gotoxx blijkt te werken (aangezien hier meerderen het hier blijkbaar kunnen bereiken). Of zie ik iets over het oog?

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...