Ga naar inhoud

[800S] wie heeft zijn opgestuurde 800HD al terug van DMM

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb de mijne (met serienr 87... en 2 weken geleden gekocht) gisteren opgestuurd voor 9.10 euro, dit kan als een basispakketje omdat hij onder de 2 kilo weegt (terwijl ik hem nog wat extra verpakt had). In mijn ticket stond ook dat ik hem direkt naar Dream kon sturen, maar er zat geen bijlage bij met het 'service-formular'. Hierom heb ik een stuk of drie keer verzocht zonder succes. Gelukkig kreeg ik van een behulpzame mede sat4all'er wel het formulier. Krijg je trouwens tegenwoordig wel bericht als ze je box bij Dream ontvangen hebben?

• Reacties 121
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik hoop dat hij aankomt. Basis pakket = niet verzekerd dus weg = pech en beschadigd = jammer dan!

Ron

[off topic]

Verzekerde pakketten 'verdwijnen' vaker dan onverzekerde pakketten Tox, ik repareer iPods en ben via de gewone post nog nooit een iPod kwijtgeraakt, verzekerd daarentegen....

[/off topic]

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

Geplaatst:

Dat lijkt me een erg sterk verhaal want ieder verzekerd pakket zal door TNT vergoed moeten worden. Bij ieder onverzekerd pakket kunnen ze gewoon met een domme blik op het gezicht hun schouders ophalen:-)

Feit blijft dat het een goedkope maar zeer onveilige keuze is om zo'n dure receiver onverzekerd naar het buitenland te verzenden.

Ron

Geplaatst:

Laten we gewoon hopen dat hij onbeschadigd bij DMM aankomt. Het is al erg genoeg dat je hem op moet sturen. Kwijt raken zou helemaal zuur zijn.

Ron

Geplaatst:
]Ik hoop dat hij aankomt. Basis pakket = niet verzekerd dus weg = pech en beschadigd = jammer dan!

Ron

Nou echt niet hoor!
Je bent a.h.w.een contract met TNT aangegaan dat zij voor een bepaald bedrag een pakket voor jou gaan bezorgen en zij kunnen niet zondermeer ( zonder konsekwenties)dat contract niet nakomen.
Je hebt er tenslotte voor betaald!!
Zo redenerend zou je ongestraft een hele vrachtwagen met onverzekerde pakketten kunnen laten verdwijnen.

Bovendien kan je een pakket via tracktrace constant volgen.
Als het pakket b,v,uit Zwolle weggaat naar Dordrecht en het komt daar niet aan zal de desbetreffende chauffeur een verklaring moeten afleggen waar het pakket gebleven is, en in het uiterste geval zelf de waarde van het pakket moeten vergoeden.

Ik heb dit n.l. zelf bij de hand gehad met een DM 800 die ik van een medesatter gekocht had.
Via tracktrace was te volgen dat het pakket bij het einddistributiecentrum (Rotterdam)was aangekomen.
Bovendien stond er vermeld dat het pakket was afgeleverd terwijl ik nix had ontvangen.
Nadat ik eerst bij het distributiecentrum de hele werkvloer op stelten had gezet heb ik uiteindelijk een gesprek gehad met een leidinggevende.
Tevens werd de bewuste chauffeur ter verantwoording geroepen.
Na een prettig gesprek kreeg ik de toezegging dat de chauffeur diezelfde middag langs zou komen om aan te wijzen waar hij het pakket had afgegeven.(want dat bleef hij volhouden)
Van de bewuste leidinggevende kreeg ik te horen dat wanneer het pakket niet boven water zou komen de chauffeur de waarde van het pakket zelf moest betalen.

Inderdaad stond diezelfde middag de chauffeur met m`n Dreambox op de stoep.
Op mijn vraag waar hij het nou eerst had afgeleverd kwam hij met een wazig verhaal dat ie hem in een andere straat had gebracht.
Nou dat lijkt me sterk, want als er bij mij aan de deur een pakket wordt afgeleverd waar met koeieletters een andere naam en adres op staat neem ik het niet aan.
Bovendien lijkt het me sterk dat het pakket een heel weekend bij iemand in de gang heeft gestaan en dat TNT op maandag even langs komt om het weer op te halen.
Aangezien mij dat een l*l verhaal leek heb
ik maar gauw de deur dichtgedaan.
Dus het echt niet zo van weg is pech, je zult alleen zelf er achter aan moeten gaan.

Geplaatst:

Citaat:
Een basis pakket heeft geen trackingnummer dus weg = pech.

Dat klopt helaas niet (meer), nu krijgen alle pakketverzendingen de track streepjes code.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:
Origineel bericht van: arie kanarie
Citaat:
Een basis pakket heeft geen trackingnummer dus weg = pech.

Dat klopt helaas niet (meer), nu krijgen alle pakketverzendingen de track streepjes code.

Inderdaad!!!
Geplaatst:

Dan nog, in de "koopovereenkomst" die je aangaat met TNT staat dat ze alleen vergoeden als het pakket verzekerd is.

Is dat dan heel onlangs gewijzigd? Ik heb een week of 3-4 geleden nog een basis pakket naar belgie gestuurd en dat was zonder barcode.

Ron

Geplaatst:
Origineel bericht van: Oldfield
Toxic heeft gelijk - niet verzekerd levert slechts een kleine vergoeding op indien de schuld ligt bij TNT.
Lees ook even de schadewijzer van TNT, dan wordt het wel helder:
http://www.tntpost.nl/zakelijk/brieven/buitenland/verzendvoorwaarden/schadewijzer/index.aspx

Zoiets is al wettelijk geregeld. Het bedrag wat je betaalde moet in relatie staan tot de schadepost. Dus een kilootje diamanten versturen voor 5 euro verzendkosten staat niet in relatie tot 't bedrag en wordt dus ook niet volledig vergoed. Als je 't verzekerd verstuurt dan sluit je gewoon een verzekering af die los staat van 't verzenden.
Geplaatst:

Ik heb het even uitgezocht en hij heeft gekozen voor een Internationaal Pakket Basis standaard voor 9,10.

Daar zitten gewoon postzegels, of een TNT waardezegel (een postzegel uit die kassa automaat) en geen barcode op.

Indien een dergelijk pakket kwijt raakt of beschadigd wordt krijg je geen vergoeding. Dat moet je kiezen voor een internationaal pakket plus en betaal je 12,75 en krijgt het pakket ook een barcode en is het beperkt verzekerd.

Ron

Geplaatst:
Origineel bericht van: KeesP

Ron

Nou echt niet hoor!
Je bent a.h.w.een contract met TNT aangegaan dat zij voor een bepaald bedrag een pakket voor jou gaan bezorgen en zij kunnen niet zondermeer ( zonder konsekwenties)dat contract niet nakomen.
Je hebt er tenslotte voor betaald!!
Zo redenerend zou je ongestraft een hele vrachtwagen met onverzekerde pakketten kunnen laten verdwijnen.

Bovendien kan je een pakket via tracktrace constant volgen.
Als het pakket b,v,uit Zwolle weggaat naar Dordrecht en het komt daar niet aan zal de desbetreffende chauffeur een verklaring moeten afleggen waar het pakket gebleven is, en in het uiterste geval zelf de waarde van het pakket moeten vergoeden.

Ik heb dit n.l. zelf bij de hand gehad met een DM 800 die ik van een medesatter gekocht had.
Via tracktrace was te volgen dat het pakket bij het einddistributiecentrum (Rotterdam)was aangekomen.
Bovendien stond er vermeld dat het pakket was afgeleverd terwijl ik nix had ontvangen.
Nadat ik eerst bij het distributiecentrum de hele werkvloer op stelten had gezet heb ik uiteindelijk een gesprek gehad met een leidinggevende.
Tevens werd de bewuste chauffeur ter verantwoording geroepen.
Na een prettig gesprek kreeg ik de toezegging dat de chauffeur diezelfde middag langs zou komen om aan te wijzen waar hij het pakket had afgegeven.(want dat bleef hij volhouden)
Van de bewuste leidinggevende kreeg ik te horen dat wanneer het pakket niet boven water zou komen de chauffeur de waarde van het pakket zelf moest betalen.

Inderdaad stond diezelfde middag de chauffeur met m`n Dreambox op de stoep.
Op mijn vraag waar hij het nou eerst had afgeleverd kwam hij met een wazig verhaal dat ie hem in een andere straat had gebracht.
Nou dat lijkt me sterk, want als er bij mij aan de deur een pakket wordt afgeleverd waar met koeieletters een andere naam en adres op staat neem ik het niet aan.
Bovendien lijkt het me sterk dat het pakket een heel weekend bij iemand in de gang heeft gestaan en dat TNT op maandag even langs komt om het weer op te halen.
Aangezien mij dat een l*l verhaal leek heb
ik maar gauw de deur dichtgedaan.
Dus het echt niet zo van weg is pech, je zult alleen zelf er achter aan moeten gaan.

Dan zijn ze welwillend geweest, en zo hoort het natuurlijk ook. Maar ze hadden zich kunnen beroepen op overmacht en dan sta je toch echt met lege handen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen