Ga naar inhoud


Canal Digitaal op Tenerife, wat heb ik nodig?


Gast edtbonep

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een appartement op Tenerife en nu wil ik daar ook graag Nederlandse televisie (via satelliet).

Canal Digitaal lijkt mij de enige optie, maar wat heb ik precies nodig, ik kan hier zo'n compleet pakket van Canal Digitaal kopen, maar ik kan hier ook alleen de card aanschaffen en de rest op Tenerife kopen.

Ook is er discussie omtrent de ontvanger, voldoet de gewone standaard ontvanger die in het pakket zit?

En hoe zit het met LNB, heb ik een dubbele LNB nodig?

Dan nog de grootte van de schotel, vaak lees je dat 1,20m nodig is, maar daar zie ik ook veel kleinere schotels die toch een goede ontvangst hebben.

Nu ben ik nog eeen volkomen leek en hoop hier goede raad te krijgen, het liefst van mensen die ervaring hebben met ontvangst op Tenerife.

 

Grtx,

Ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites


120 cm Is wel een aanrader. Zie hier.

Als je wil opnemen ook is een Twintuner met HD een aanrader. Daar moet wel weer een Twin-LNB bij, en als je HD zenders echt wil zien twee van die dingen. Kopen in Nederland en even testen ook, en zorgen dat je een abonnement hebt dat wordt betaald in Nederland ook. Dat zijn de regels. Geldt ook voor de vergulde campeerder. Wil je HD gaan kijken, zou ik de schotel nog wat groter kiezen en van een goede kwaliteit. Je zit dan erg op het randje. Maar wel op Tenerife.

Grz ook Ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.lyngsat-maps.com/maps/astra1l.html

 

Voor de transponder met Nederland 1, 2 en 3 en de SBS-transponder moet je met 60-80cm toekunnen. Die zijn een tijdje terug op de 1L gezet, wat jouw zaak wel helpt.

 

http://www.lyngsat-maps.com/maps/astra1h.html

 

Voor de RTL-transponder (en MTV) zal je waarschijnlijk wat meer nodig hebben.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lock
Juist, op het kaartje van C.D. staat de speciale beam voor de Canarische eilanden niet (waarom zouden ze ook) maar een "normaal" schoteltje voldoet daar.


Nee, daar staat niets over een 'normaal' schoteltje. Maar wel meer dan 60 cm voor 19,2 en verder kom je met HD in de problemen. Maar misschien zijn de wensen nu niet zo, over een paar jaar wel?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat de schotel niet uit het zicht staat, dus iets van 80cm zou al een stuk schelen.

De kans is aanwezig dat over een paar jaar misschien een totaal pakket met een gezamelijke schotel wordt aangeboden en anders kan ik t.z.t. voor HD altijd nog een grotere schotel nemen.

Maar begrijp ik goed dat er gebruik wordt gemaakt van verschillende Astra-satellieten?

Heeft dat nog consequenties in de vorm van meet LNB's of staat dat allemaal bij elkaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan volstaan met een schotel van 80 cm voor de ontvangst van CanalDigitaal via de Astra 19.2 E satelliet en 1 LNB is voldoende.

Wel moet je op de Canarische eilanden de LNB onder een hoek van 40 graden zetten; indien je voor de LNB staat moet je hem 40 graden met de klok mee draaien.

 

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Als je op het woord 'normaal' drukt in mijn vorige bericht lees je over twee, maar er zijn er drie in totaal. Lees maar even door.


Nee, dan moet je dus groter. Zelfs groter dan 120 cm.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Denk je niet dat 120 cm een aanrader is? 60 cm Is wel knoeien hoor, en 80cm is al beter. Zelf zou ik nooit zo op het randje gaan zitten daar.

Volgens de footprint is het niet echt nodig. 120 lijkt me overdreven eigenlijk.
Origineel bericht van: edtbonep
Probleem is dat de schotel niet uit het zicht staat, dus iets van 80cm zou al een stuk schelen.
De kans is aanwezig dat over een paar jaar misschien een totaal pakket met een gezamelijke schotel wordt aangeboden en anders kan ik t.z.t. voor HD altijd nog een grotere schotel nemen.
Maar begrijp ik goed dat er gebruik wordt gemaakt van verschillende Astra-satellieten?
Heeft dat nog consequenties in de vorm van meet LNB's of staat dat allemaal bij elkaar?

Astra 1F, 1G, 1H, 1KR en 1L staan allemaal op 19,2 oost.

Voor HDTV moet je bij Astra 1E op 23,5 oost zijn, maar dat zou ik voorlopig maar vergeten: http://www.lyngsat-maps.com/maps/astra1e_vb.html

Met 80cm is alleen RTL/MTV (en overige zenders op 1F/1G/1H) mogelijk wat aan de zwakke kant, maar tegen het einde van dit jaar moet 1H vervangen worden door de spiksplinternieuwe 1M. Dan zal de ontvangst daar vermoedelijk verbeteren.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt wel op hetzelfde neer he.. 60 cm Is onvoldoende 80cm kan, krapmans, maar 120 is royaal. HD kan met grotere wok.

Straks begint hier de Multytenne nog weer op z'n Spaans. sleep

Ik denk dat de footprints wel bekend zijn bij iedereen inmiddels. Evenals bij de vraagsteller.

 

*Dus als je daar naar kijkt lijkt me met een 150 schotel en juiste afstelling HD op de Canarische weilanden te doen. Ik heb geen ervaring daar,(op dat gebied dan..) maar een footprint is wel helder.

Maar een standaard schotel voor de belangrijkste Nederlandse zenders lijkt mij veel te krap als je kijkt. Zelfs 80cm voldoet misschien niet eens zoals je nu ook aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
HD kan met grotere wok.

De topicstarter heeft het helemaal nergens over HD, dat verzin jij erbij.
Citaat:
Maar een standaard schotel voor de belangrijkste Nederlandse zenders lijkt mij veel te krap als je kijkt. Zelfs 80cm voldoet misschien niet eens zoals je nu ook aangeeft.

Dat geef ik helemaal niet aan. De publieken en SBS moeten met 65cm al gaan, RTL zit nog op 1H waar je ietsje meer voor nodig hebt. Met 80cm moet je voldoende reserve voor de publieken en SBS hebben en zou RTL ook moeten gaan. En RTL gaat eind dit jaar toch naar 1M.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Voor de transponder met Nederland 1, 2 en 3 en de SBS-transponder moet je met 60-80cm toekunnen. Die zijn een tijdje terug op de 1L gezet, wat jouw zaak wel helpt." Dat schreef jij.

 

Ik zeg: Krapmans. En als de vraagsteller denkt dat hij ook HD kan kijken, moet je toch even toelichten dat je echt een hele grote schotel nodig zal hebben. Hij vraagt niet naar HD maar neemt misschien wel aan dat alles zo makkelijk gaat.

Doe maar lekker een schotel van 120 cm daar. Dan mag het ook nog eens regenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...