Ga naar inhoud


Canal Digitaal op Tenerife, wat heb ik nodig?


Gast edtbonep

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: MP4
"Voor de transponder met Nederland 1, 2 en 3 en de SBS-transponder moet je met 60-80cm toekunnen. Die zijn een tijdje terug op de 1L gezet, wat jouw zaak wel helpt." Dat schreef jij.

Ik zeg: Krapmans.

Ik zeg: moet kunnen.
Citaat:
En als de vraagsteller denkt dat hij ook HD kan kijken, moet je toch even toelichten dat je echt een hele grote schotel nodig zal hebben. Hij vraagt niet naar HD maar neemt misschien wel aan dat alles zo makkelijk gaat.

HD zit op een andere positie, waarbij je dus ook opnieuw moet kijken wat er nodig is. Kwestie van inlezen.

Als iemand mij vraagt welke auto hij moet kopen ga ik ook niet vragen of ie al een rijbewijs heeft. Sja, misschien dacht die persoon wel dat je zo een auto kon kopen en ermee wegrijden. Info over HD staat duidelijk op de site van CDS.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tjonge MP4, je bent niet makkelijk te overtuigen,eigenlijk een beetje eigenwijs.

De topicstarter heeft het nooit over HD ontvangst gehad, daar ben jij over begonnen.

Lyngsat lijkt me nogal duidelijk: Astra 19.2 is prima te ontvangen met een 60cm schoteltje, maar voor de zekerheid neem je een maatje groter.

Astra 23.5 is helemaal niet te ontvangen op de Canarias, misschien met een 3M schotel, maar dat bevestigt zo slecht aan je balkonnetje

 

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4

Ik zeg: Krapmans. En als de vraagsteller denkt dat hij ook HD kan kijken, moet je toch even toelichten dat je echt een hele grote schotel nodig zal hebben. Hij vraagt niet naar HD maar neemt misschien wel aan dat alles zo makkelijk gaat.
Doe maar lekker een schotel van 120 cm daar. Dan mag het ook nog eens regenen.


Ik ken de footprint van 23,5. Zeg ook niet dat hij met 120cm dat kan ontvangen. Maar misschien wel zo handig om de illusie weg te nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lock
Astra 23.5 is helemaal niet te ontvangen op de Canarias, misschien met een 3M schotel, maar dat bevestigt zo slecht aan je balkonnetje

Dan krijg ik steeds commentaar dat mijn parasol zo raar staat.... blush
Maar inderdaad, die TV is alleen maar voor de vakantie en ik zit niet direct op HD te wachten.
Als ik het goed begrijp zou ik du met zo'n standaard setje al uit de voeten kunnen en eventueel die schotel vervangen voor een 80cm exemplaar?

Dan zit ik nog even met de vraag welke set ik dan het beste kan nemen betreffende de tuner.
Als ik het goed zie is er keuze uit twee modellen, een Philips en een Thomson.
Of kan ik beter hier alleen een losse tuner (gewoon standaard exemplaar) en een LNB kopen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaldigitaal heeft een aanbieding voor €99,95 maar dan zit je aan het familiepakket abo a €13,50/maand vast en daar zit je niet op te wachten lijkt me.

Beter is het om op dit forum bij Te Koop aangeboden een 2e hands Seca2 ontvanger en een Seca2 kaartje te kopen (het kaartje schrijf je dan over op je naam)

De schotel en LNB kan je dan wel in Los Christianos kopen, hoef je die niet mee te nemen.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik raad je aan om voor een 1,20 mtr te gaan. Better safe than sorry.

 

Wat misschien nog veel beter is gewoon gaan kijken bij andere Nederlanders op het eiland. Wij kunnen met z'n alle wel afgaan op de footprint maar die kan wel tegen of mee vallen. (meestal valt die tegen) Kortom als je het echt wil weten vraag ik het daar. Je wilt ook niet dat bij elk regenbuitje je beeld wegvalt toch?

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je buurman in dat apartement een grote schotel heeft die op Astra gericht staat kan je vragen of je een ander

LNBeetje in de houder mag plaatsen. Bijvoorbeeld een twin monoblock Astra/Hotbird

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Als je buurman in dat apartement een grote schotel heeft die op Astra gericht staat kan je vragen of je een ander
LNBeetje in de houder mag plaatsen. Bijvoorbeeld een twin monoblock Astra/Hotbird

Een monoblock op een schotel van 1,20m lijkt me nou niet echt handig. Dat werkt waarschijnlijk niet eens. Dan heb je 2 losse LNB's nodig.

Je kan er wel een twin of quad inzetten, eventueel een multifeedhouder voor meer twin/quad LNB's. Al zal 1,20m meestal primefocus zijn en dan wil je liefst zo min mogelijk en zo klein mogelijke LNB's lijkt me.

Ik zou inderdaad hier een 2dehands ontvanger, smartcard en eventueel LNB halen en daar een schotel kopen. Scheelt meezeulen en je kan meteen zien wat ze daar voor schotel gebruiken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, dan zal ik m,n ervaring met een 80cm schotel op Tenerife verklappen; we huren iedere winter,4 weken, een casa in Zuid-Tenerife van een Duitser die dus een schotel van 80cm op z,n dak heeft staan.

Ik neem m,n CD kaartje en een cam mee en kan 4 weken ongestoord naar CD kijken, zelfs als het (gelukkig zelden) regent.

Topicstarter moet gewoon naar een locale satboer gaan en daar vragen wat voor type en formaat schotel het beste is.

P.S. dit is het laatste wat ik erover zeg wink

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom zeg je niet gewoon METEEN dat jij ervaring hebt met 80 CM op tenerife en dit goed werkt. Dat scheelt een hoop discussie. Je advies om naar lokale satboer gaan en vragen wat voor formaat schotel het beste is ligt niet helemaal op 1 lijn met jouw verhaal als jij al weet dat 80 CM genoeg is. Dit komt wel erg onbetrouwbaar over op deze manier.

 

Nog andere mensen met ervaringen op Tenerife?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor de "Nlse" Astra satelliet 19.2 (RTL, SBS, NET5 en enz) zit ik met een 1 meter schotel. Telecommunicatie en installatie bedrijfjes raden hier een 1 meter aan en die had ik toendertijd ter hande en werkt (behalve met slecht weer) prima!

Ik zit op zeer veilige afstand van het gigantisch vervuilde schotelantenne zooi wat het massatoerisme hier teweeg brengt, en ik denk dat ik op mijn locatie met een 80 cm uitstekend uit de voeten kan. Zit je echter te dicht op al die andere schotels, zou ik echt voor een meter schotel gaan.

 

De "NLse HDTV" gaat via de Astra 23.5 satelliet. We roepen het hier al een tijdje, we willen het gaan testen via een 3.0 m Off set of met een 3.10m Prime Focus of we deze satelliet hier op de eilanden kunnen ontvangen.

Ik vrees echter het ergste, kenmerk van die nieuwe en nog te lanceren Astra satellieten (zoals de 23.5) is dat het signaal sterker te ontvangen is IN (West) Europa, maar absoluut geen lekkend signaal meer buiten Europa. Technish gezien behoren de eilanden bij Europa, maar geografisch gezien is het natuurlijk uien.

 

Voor de rest zou ik je CD kaart in NL halen, hier betaal je de hoofdprijs!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Origineel bericht van: Roberta

De "NLse HDTV" gaat via de Astra 23.5 satelliet. We roepen het hier al een tijdje, we willen het gaan testen via een 3.0 m Off set of met een 3.10m Prime Focus of we deze satelliet hier op de eilanden kunnen ontvangen.


Ik ontvang alle HD kanalen (belgie en nederland) met een 120cm schotel, vanuit het zuiden van Tenerife.

Dus 3 meter is helemaal niet nodig. Niet tegenstaande 180cm aan te raden is, lukt het prima met mijn oude 120cm, die ik stevig met hulpstukjes en ijzerdraadjes aan de muur opgespannen heb, zodat hij niet kan bewegen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...