Ga naar inhoud


Hoe de nieuwe images te installeren?


Gast fortean

Aanbevolen berichten

Ik krijg steeds een ER10 bij het via USB updaten van mijn HD900. Ik vermoed dat dat ligt aan ofwel een foutieve filenaam (usb_update.img heb ik hier gebruikt) of een verkeerde indeling van de stick (welk fstype, wel of geen partities etc.).

 

Ik heb gespeeld met VFAT (msdos), ext2 en ext3, alles overigens zonder partitieindeling. No cigar. Ik boot, USB UPDATE verschijnt en even later dus die ER10.

 

Wie heeft dit al eens gedaan en kan me helpen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: fortean
Ik krijg steeds een ER10 bij het via USB updaten van mijn HD900. Ik vermoed dat dat ligt aan ofwel een foutieve filenaam (usb_update.img heb ik hier gebruikt) of een verkeerde indeling van de stick (welk fstype, wel of geen partities etc.).

Ik heb gespeeld met VFAT (msdos), ext2 en ext3, alles overigens zonder partitieindeling. No cigar. Ik boot, USB UPDATE verschijnt en even later dus die ER10.

Wie heeft dit al eens gedaan en kan me helpen?


Heb ik ook gehad.Ergens maak je een fout met update en upgrade.Kijk maar na in je scherm en herbenoemen v/d img.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die onbruikbare USB stick herken ik: als je "gewoon" boot en je stick zit er al in, dan denkt de 900 dat de stick een HDD is en maakt er zonder verdere melding zijn eigen indeling op cry

 

Je krijgt dan een stick met een soort swap-partitie en een 2e partitie (ext2 formaat, dus niet bruikbaar onder Windows) waar-ie allerhande dingen op wegschrijft, o.a. "ifo" files die matchen met de bekeken tv-kanalen. Verder kun je dan ook timeshiften.

 

Werkt trouwens niet echt heel lekker: na verloop van tijd, of je nou opneemt of niet, krijg je een "HDD full" in beeld (als je op het i-knopje drukt, bijvoorbeeld). Als je de stick dan uitneemt en mount op een Linux doosje zie je dat er nog plenty ruimte over is op de 2e partitie, het zal dus wel om iets gaan wat de IPbox op de 1e partitie probeert te doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier in de posting wel een fout gemaakt, maar ik gebruik om de image over te zetten Linux tab-extensie, ik kan me niet voorstellen dat de naam die ABsat zelf opgeeft fout zou zijn. Ga ik vanavond toch nog eens extra goed naar kijken, dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tooltje gevonden om de stick opnieuw te formatteren. De image er wederom opgezet. Toch een aantal keren dezelfde procedure opnieuw moeten starten alvorens het lukte.

 

Nu werkt de photo- en musicknop wel. De rest gaan we gewoon weer uitproberen.

 

Wel verstandig om voordat je de nieuwe image er op zet, een back-up te maken van je kanalenlijst.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joepie, gefeliciteerd miracles :-)

 

Weet je toevallig ook welk type fs door dat tooltje werd aangemaakt? VFAT16 of VFAT32?

 

Ik vermoed namelijk dat de update procedure alleen maar werkt met een VFAT16 fs. De limiet voor zo'n VFAT16 is 4 Gb en mijn Cruzer is 8 Gb..

 

Ik had daarom een VFAT32 aangemaakt, maar als de ipbox daar niet mee om kan gaan, klopt het dus.. weet jij meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het elders ook al even gemeld: het werkt. Je moet echter, als je een grotere USB stick gebruikt (e.g. 4,8 of 16 Gb) een partitie aanmaken en daar een FAT16 FS op zetten.

 

Code:
01) stick in USB poort van een redelijk courant Linux     bakje frutten, e.g. Centos 502) even checken in logfile welk scsi device aan de USB    stick is geknoopt:     # grep sd[a-z] /var/log/messages    (in mijn geval werd dat /dev/sdc, YMMV)03) # fdisk -l /dev/sdc04) n)ew partition05) p)rimary partition06) Partition number: 107) First cylinder: 108) Last cylinder: +100M09) t)ype 0A) 6) FAT160B) w)rite0C) # mkfs.msdos -F 16 /dev/sdc10D) # mount /dev/sdc1 /mnt0E) # cp /tmp/usb_update.img /mnt0F) # sync10) trek usb stick uit Linux bakje11) wandel naar IPbox12) schakel IPbox in cold standby (I/0 + Ok samen indrukken)13) frut stick achter in IPbox14) Druk op I/O EN HOU INGEDRUKT 15) "Booting" verschijnt op display - terwijl je I/O nog     steeds in houdt gedrukt, druk je op pijltje naar boven (up)16) USB UPDATE verschijnt, laat de knopjes maar los17) het duurt nogal even: ERASING.. FLASHING ..18) en uiteindelijk: DONE. Zet IPbox uit.19) verwijder stick20) zet IPbox aan. 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de update van de 900HD met 7932 inmiddels al wat met de diverse functies gespeeld. Daarbij valt op dat de kanaalscan via het menu niet functioneert. Iemand met hetzelfde probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

--------------------------------------------------------------------------------

1 - FORMAT USB with webif the first time. A Windows formatted key does not work.

2 - If you upload to /mnt/data, remember to do a mount usb first in USB Options.

3 - Upload image to /mnt/data or /media (HDD) folder via FTP

4 - Click on Firmware options - Multiboot again.

5 - Press Extract to put image onto USB key.

6 - LED Display shows DONE when it is finished.

7 - After completion, you can change to new image and reboot.

NOTE: All applications will be closed during installation of image.

NOTE: /tmp is temporarily used. Depending on how you use it, it might fail

NOTE: due to lack of space in /tmp.

IMPORTANT: On Boxes without HDD and using an official or non-NLB image

IMPORTANT: with usb boot, it will destroy usb key!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, miracles, zo lang het maar een DOS FAT16 filesystem is, dan gaat het goed.

 

Je kunt dus ook een "grote" (e.g. 8 Gb) stick gebruiken, maar dan dus eerst partitioneren (FAT 16 kan geen 8 Gb aan) en voorzien van een FAT16 fs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. In het menu is de functie "kanaalscan" niet actief. Ik heb een backup van de lijst opgeslagen voordat ik de nieuwe image heb geïnstalleerd. Kan dus toch kijken. Ik heb de officiële image gebruikt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...