Ga naar inhoud


Hoe de nieuwe images te installeren?


Gast fortean

Aanbevolen berichten

Hallo Recad,

Kan jij eens uitleggen hoe je het gedaan hebt om je ipbox Hd900 te voorzien van nieuwe images.

Ik krijg geen kontact via de usb met de ipbox en gebruik flachtool 1.2.

Hoe ik het heb gedaan:

zet de box helemaal uit en hou de stanbyknop in tot multiboot komt en druk dan op het uptoets,dan komt usb upgrade,maar als ik het loslaat dan komt er er10.

Heb ook andere manieren geprobeerd maar de box wil niet connecten met de pc.

 

M.V.G.TerranoIII

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: TerranoIII
Hallo Recad,
Kan jij eens uitleggen hoe je het gedaan hebt om je ipbox Hd900 te voorzien van nieuwe images.
Ik krijg geen kontact via de usb met de ipbox en gebruik flachtool 1.2.
Hoe ik het heb gedaan:
zet de box helemaal uit en hou de stanbyknop in tot multiboot komt en druk dan op het uptoets,dan komt usb upgrade,maar als ik het loslaat dan komt er er10.
Heb ook andere manieren geprobeerd maar de box wil niet connecten met de pc.

M.V.G.TerranoIII


Als je hem uitzet(on/of switch)dan aanzet, direct de pouwer+ het
laatste knopje rechts ingedrukt houden, dan moet er USB Upgarden
in het paneel verschijnen.Ik heb een CubeRevo AB IPbox 9000HD
en jij heb een 900 ik weet niet of die het zelfde zijn.
groetjes
Aad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar vindt ik die "kanaalscan" waar jij op doelt?

 

Toen ik mijn nieuwe image uiteindelijk aan de praat had heb ik op de 'gewone' manier alle kanalen weer kunnen scannen. Ik heb wel eerst de voorgeconfigureerde lijst weggegooid (door alle satellieten weg te mikken). Daarna de juiste satellieten weer opvoeren en een scan doen, werkte prima bij mij.

 

Ik denk dus dat we het over iets anders hebben, vandaar dus: waar zit die "kanaalscan" normaliter waar jij op doelt, dan ga ik het ook eens proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo jongens.

Allereerst bedankt voor jullie snelle reactie.

recad ik heb het zo al div. keren geprobeerd op de manier die jij beschrijfd,maar ik krijg geen verbinding met de flachtool via de pc.Mijn ipbox is van het type:AB IPBox 900HD

De software die er inzit;

Bootversie Juni 26 2008

Programmaversie 1.0 (R7473)

DB versie R7327

Ook serieel geen respons met nulmodemkabel.

Dan met de usb-stick volgens de uitleg van Fortean

Omdat ik niet in linux kan formateren heb ik het in wind.xp gedaan en dan in fat,maar dat wil ook niet lukken.

mischien heeft iemand een tooltje dat met wind.xp werkt waar ik fat16 mee kan formateren.

alle hulp is welkom.

Groetjes TerranoIII

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dan met de usb-stick volgens de uitleg van Fortean

Omdat ik niet in linux kan formateren heb ik het in wind.xp gedaan en dan in fat,maar dat wil ook niet lukken.

 

Nou heb ik geen verstand van Windows, maar ik hoor en zie wel eens wat; kun je niet gewoon een dosboxje ("command prompt") opentrekken en dan 'format' gebruiken?

 

Ik neem aan dat de stick wel wordt herkend, dan krijgt-ie dus een driveletter toegewezen. Onthou die driveletter, laten we eens zeggen dat het E: is geworden. Open een dosbox (start -> run -> command [enter]. Tik dan in:

 

Code:
format E: /FS:FAT

 

FAT -> FAT16. Oh ja, pas op, naar verluid maakt XP van een stick van 32 MB of kleiner automatiek een FAT12 FS, dus: gebruik een stick van 64 Mb of groter (maar weer niet groter dan 2 Gb!).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ik ben nieuw hier maar ik volg al een tijdje de forum ik heb sinds een maand de 900 hd waar ik inmiddels de derde image erop heb gezet gewoon met een windows fat geformateerde 512 mb stick waarbij eenmaal een er 10 te voorschijn kwam maar dat was mijn eigen schuld er zat een punt teveel in bij het update img, ik heb nu geprobeerd om de kanaalscan te gebruiken en dat leverde geen problemen op. ik vind de laatste img tot zover de beste. Waar ik wel problemen met heb zijn de cams ik heb een Astoncam met de laatste software en een matrix reborn met z-cas, de aston krijgt de verlenging d.d niet door maar de matrix wel. verder gebruik ik een extern 250 gb disk met e-sata aansluiting wat ook nu goed werkt. groetjes hobbytraveler

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, dan hebben we het toch over hetzelfde. Bij mij werkt dat goed, ik weet het heel zeker, want ik heb gisteravond nog een paar kanalen ingescanned. Mogelijk een probleem met je database?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel een externe USB drive aan mijn HD900 hangen, een Freecom (met samsung drive er in). Daar kan ik mee timeshiften en opnemen. Als je echter 5x versneld afspeelt kan je afstandsbediening zo te merken niet meer door de pre-emptiveness heenkomen en moet je braaf wachten tot-ie aan het eind is, voor je weer wat kunt. Omdat USB hard disks voor zover ik weet niet formeel worden ondersteund (zie changelog.txt van laatste release) klaag ik hier niet formeel over. Ik zal binnenkort eens kijken naar een goed eSATA disk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

hoi Ik heb een externe schijf samengesteld uit een losse behuizing met een samsung 259 gb erin hij heeft een esata en een usb20 aansluiting werkt prima met timeshifting, ik heb ook ondervonden dat het versneld doorspoelen een probleem opleverde ik heb tot 3x versneld dat leverde geen probleem maar daarboven wel, ik moest wel na een update de schijf opnieuw formateren hij nam wel op maar liet zich daarn niet meer afspelen nu is die wel goed ,ik heb daar geen verklaring voor. groetjes hobbytraveler

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdraaid, it's a small world after all - Hoogezand, of all places, daar ben ik uitermate bekend :-).

 

Ik verbeeld me trouwens dat de ruimte op de schijf die je vrijgeeft door een opgenomen bestand te wissen niet weer vrij wordt gegeven.. heb jij dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...