Gusman Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 Hallo, Ik heb vandaag een DM500s gekocht voor mijn dochters om boven op hun kamer TV te kunnen kijken. Ik heb er Pli-Jade op geinstalleerd, een CCCam cardshare naar mijn DB7000 gemaakt en een netwerkshare naar de DB7000 gemaakt. Alles werkt perfect, alleen ik kan niet de opnames van de DB7000 bekijken met de DB500 (speelt wel af maar geen beeld). Als ik met de DB500 een opname maak via het netwerk op de HDD van de DB7000 kan ik hem wel afspelen en bekijken. Met de DB7000 kan ik wel de opname bekijken die ik met de DB500 heb gemaakt. Ik zie waarschijnlijk wat over het hoofd. Ik heb al even gezocht op het forum, maar heb zo één-twee-drie nog niet de "gouden" tip gevonden....... Alvast bedankt voor de reacties. Met vriendelijke groet, Gusman Dreambox 7000s en 500s - Draaibaar schotelsetje - Pli Jade - GBOX - CCCam
Gusman Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 Hallo, Er zijn op het moment (nog) geen reacties . Zou het mogelijk (ik denk maar even hardop) iets te maken kunnen hebben met het beeldformaat? Mijn DB7000 staat ingesteld op 16:9 (en de opnames dus ook) en de DB500 staat op 4:3. Ik ga straks even een testje uitvoeren......... Gusman Dreambox 7000s en 500s - Draaibaar schotelsetje - Pli Jade - GBOX - CCCam
Gusman Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 Hallo, Het lijkt erop dat ik de oorzaak heb gevonden van het niet kunnen afspelen (op de DB500) van de opgenomen bestanden van de DB7000. Het heeft te maken met een rechtenprobleem op de opgenomen bestanden. De bestanden die ik opneem met de DB500 (op de HDD van de DB7000) hebben chmod: user=> rwx group=>r all=>r De bestanden die ik heb opgenomen met de DB7000 (op de HDD) hebben chmod: user=>rx group=>rx all=>rx Als ik de rechten op de DB7000 bestanden voor de "user" of "group" of "all" op rwx zet (i.p.v. rx) speelt de DB500 de bestanden perfect af. Het lijkt erop dat de bestanden op de een of andere manier "schrijfrechten" nodig hebben. Nu nog zien uit te vogelen hoe de DB7000 de juiste rechten zet op de opgenomen bestanden, of mogelijk moeten de rechten van de Samba-share worden aangepast? Zijn er een aantal punten die ik moet controleren om de boel juist in te stellen voor wat betreft de rechten? Alvast bedankt voor de tips............ Gusman Dreambox 7000s en 500s - Draaibaar schotelsetje - Pli Jade - GBOX - CCCam
Tonskidutch Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 in de dreambox staat (uh dm 7000, waar was dat ook weer) een samba.config... laat die eens zien hier in het bericht. cheers Axel F ( 2016 composers cut) Harold Faltermeyer
Gusman Geplaatst: 11 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2008 Tinskidutch, Bedankt voor je reactie. Via het samba installatiescript lijkt het erop dat het bestand smb.conf heet. Dit is de inhoud ervan: [global] case sensitive = yes load printers = no guest account = root log file = /tmp/smb.log security = share server string = DreamBOX network services workgroup = Dream netbios name = dm7000 [Configuration] comment = Configuration files - take care! path = /var read only = no public = yes guest ok = yes [Harddisk] comment = The harddisk path = /media/hdd read only = no public = yes guest ok = yes Ik hoop dat je kunt zien of er een setting moet worden aangepast..... Alvast bedankt voor de moeite. Gusman Dreambox 7000s en 500s - Draaibaar schotelsetje - Pli Jade - GBOX - CCCam
dAF2000 Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Probeer eens: create mask = 0777 in [global] http://www.faqs.org/docs/securing/chap29sec284.html
Gusman Geplaatst: 11 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2008 dAF2000, Net even de create mask = 0777 in [global] geplaatst en de DB7000 ge-reboot. Het resultaat is (helaas) nog hetzelfde, het bestand wordt niet geopend. Als ik met chmod de boel aanpas van 555 naar 755 kan ik het bestand wel openen. Maar gaat create mask niet over de rechten voor bestanden die via Samba naar de HDD worden geschreven (dat begrijp ik uit de link in je bericht)? Is het ook mogelijk een soort "mask" te hebben voor bestanden die worden gelezen via de Samba share? Dat is wat er in mijn geval mis gaat........ Alvast bedankt weer. Gusman Dreambox 7000s en 500s - Draaibaar schotelsetje - Pli Jade - GBOX - CCCam
Getyours2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Heb je thuis een local lan verander dan de workgroup naam ff dat werkt wat makkelijker. Kan je vanaf je pc de bestanden wel afspelen? Volgens mij kan je bij het instellen van een mount ook nog bepaalde rechten opgeven maar misschien moet je met putty gewoon een nieuwe share aanmaken en die de juiste rechten geven wilt ook weleens helpen.
Gusman Geplaatst: 11 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2008 Getyours2008, Ik heb net even de dezelfde "share" van de DB7000 aangekoppeld (harddisk) op mijn linux machine (zonder login gegevens). Daar kan ik alle bestanden "gewoon" openen en afspelen zonder problemen met de VLC player. Zou ik nog extra gegevens moeten instellen op mijn DB500 mount? Ik weet dat er een aantal extra opties zijn, maar weet niet precies wat die allemaal voor effect hebben....... Alvast bedankt weer. Gusman Dreambox 7000s en 500s - Draaibaar schotelsetje - Pli Jade - GBOX - CCCam
mobieltje Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Je hebt een mount aangemaakt op de DB500 (naar de DB7000 HD) Dan moet je bij "options" kiezen voor: RW (read/write) Ik neem aan dat er bij automount een vinkje staat? Je box opnieuw booten en dan zou het moeten werken. Grts.
Gusman Geplaatst: 11 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2008 Hallo, Ik was een beetje uitgepuzzeld en zat te bedenken of de boel ook zou werken met een SMBFS mount. Ik heb de share aangepast op mijn DB500 en hoppa werken met alle files zonder problemen. Toch raar dat het met de CIFS mount "vastloopt" op de rechten van de bestanden......... Ik ga de boel even grondig testen, maar ik ben al reuze blij dat de SMBFS mount wel goed werkt (tot nu toe)......... Alvast bedankt voor alle reacties. Gusman Dreambox 7000s en 500s - Draaibaar schotelsetje - Pli Jade - GBOX - CCCam
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen