Ga naar inhoud


Triax schotel voor zoveel mogelijk zenders. Goede keus?


Gast nicc

Aanbevolen berichten


Nog even een vraagje.

Ik wil de schotel aan de BINNENkant van het balkon plaatsen richting zuiden dus... Hij staat dan ook vrij op het zuiden.. behalve 7 meter verderop is het tussenscherm van kunststof met de buren van 2 meter hoog. Geeft dit problemen met ontvangst?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nicc
Kan een Triax schotel krijgen van iemand. Wil eigenlijk zo veel mogelijk zenders kunnen ontvangen.. is een Triax 80 cm dan wel een goede keuze?


Een Triax schotel kan je al (tweedehands) kopen vanaf 25 euro. Als je de schotel draaibaar wilt maken dan kan je op een later moment altijd nog een diseqc motor er tussen plaatsen.

Als je naast de nationale nederlandse zenders ook de regionale zenders wilt ontvangen heb je een lnb nodig die zowel 19,2 als 23,5 oost kan ontvangen. Dit is een zogenaamde monoblock. Er bestaan monoblocks met ingebouwde switch (1 uitgang) en monoblocks met meerdere uitgangen.

Ook is het mogelijk 2 losse lnb's naast elkaar te plaatsen. Via 2de hands sites worden diverse schotels aangeboden. Let bij de aanschaf van een schotel goed op of er ooit schade is geweest aan de schotel. Kijk langs de schotel of er kleine deuken zichtbaar zijn. Als dit het geval is raad ik je af de schotel te kopen. Zelf heb ik ook een paar schotels tweedehands gekocht waar ik nog steeds erg blij mee ben.

Als je woonachtig bent in de buurt van Haarlem kan je van mij een Triax 90cm overnemen. Woon je niet in de buurt, dan wegen de reiskosten niet op tegen de aanschaf kosten.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...