ranico Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 DM800 met PLI Jade en interne HDD van 80Gb. DM800 is via SCART verbonden met de TV. Opnnames gemaakt, 1 in SD en 1 in HD op de iterne HDD. Maar ik slaag er niet in deze af te spelen met deze DB. Het beeld wordt gewoon zwart, alsof de opname niet start ??? De box blijft verder gewoon reageren, dus hij hangt niet vast. Nochtans zijn de opgenomen streams ok, vermits ik deze wel vanaf mijn PC (via de DM800disk) kan afspelen. Gezocht in de forums, maar zover is dit type probleem nog niet vermeld. Misschien dat bij een opname deze misschien afgespeeld wordt via de DVI uitgang. Maar dit kan ik niet testen, vermits mijn TV geen HDMI ingang heeft, alleen een DVI ingang. (en dit type kabel DVI-DVI niet in het pakket zit). Suggesties ? DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
knakker Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Heb je de box al een keer opnieuw gestart? Heeft bij mij al een paar keer geholpen.
ranico Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 Dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar het rebooten met deze db, is nogal vervelend. Ofwel boot hij niet door, ofwel heb ik geen ontvangst (op geen enkele sateliet). Maar ik zal het eens gaan doen. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
ranico Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 Het rebooten heeft geholpen om de opgenomen bestanden af te spelen. Maar ondertussen heb ik geen ontvangst op al mijn satelieten. Dus ondertussen maar blijven rebooten, totdat ik weer beeld heb. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Ron Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Wat dacht je van eens opnieuw beginnen met de image opnieuw te flashen en alles opnieuw in te stellen. Jouw problemen zijn "wazig" want anderen hebben er met dezelfde image geen last van. Ron
knakker Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Maar het werkt iig. Wel een raar probleem trouwens. Misschien toch even naar de leverancier. Of hier even een nieuw topic over starten, is volgens mij een ander probleem.
knakker Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Wat dacht je van eens opnieuw beginnen met de image opnieuw te flashen en alles opnieuw in te stellen. Jouw problemen zijn "wazig" want anderen hebben er met dezelfde image geen last van. Ron Nog beter !!!!
ranico Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 Ik heb gewoon het bakje 10 minuten laten afkoelen, en dan heropgestart. Ditmaal beeld. <Wat dacht je van eens opnieuw beginnen met de image opnieuw te flashen en alles opnieuw in te stellen. Jouw problemen zijn "wazig" want anderen hebben er met dezelfde image geen last van > Ik ga nog even afwachten vooraleer opnieuw te flashen. De pli jade was de eerste en tot dit moment de enige firmware dat ik erop geplaatst heb. Alleen CCCam geinstalleerd. Maar inderdaad anderen hebben blijkbaar hier geen last van, want ik vond niets concreet in dit forum (noch bij het PLI forum). DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Tonskidutch Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 ranico, heb je dat ook met een opname afspelen van de NAS? (die jij ook nog hebt staan) tweede mount aanmaken op een ander mountpoint, bv media/server met CCcam, kun je meerdere threads toestaan Code: # default : 1#EMM THREADS : 2 misschien is dat ook nog van belang in jouw situatie. cheese Bring' den Vorschlaghammer mit Element of Crime
ranico Geplaatst: 11 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2008 <heb je dat ook met een opname afspelen van de NAS? (die jij ook nog hebt staan)> Dat zal ik eens proberen. Maar eerst eventjes opzoeken, hoe ik dit moet doen voor deze E2. De pli mount manager al geinstalleerd, maar ik vind hem niet direct terug in de menu's. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Tonskidutch Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 ik doe dat via fstab die staat in /etc dan Citaat: rootfs / auto defaults 1 1 proc /proc proc defaults 0 0 devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0 usbdevfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0 /dev/mtdblock/2 /boot jffs2 ro 0 0 tmpfs /var tmpfs defaults 0 0 tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0 10.0.0.153:Public /hdd nfs rw,nolock 1 0 /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/usb auto defaults 0 0 na herstart is die er let op bij pli is een externe mount op nas eerder iets van /media/server en dus niet zoals ik zonder interne hdd /hdd cheers Bring' den Vorschlaghammer mit Element of Crime
hemertje Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Origineel bericht van: ranico <heb je dat ook met een opname afspelen van de NAS? (die jij ook nog hebt staan)> Dat zal ik eens proberen. Maar eerst eventjes opzoeken, hoe ik dit moet doen voor deze E2. De pli mount manager al geinstalleerd, maar ik vind hem niet direct terug in de menu's. de mountmanager vind je terug onder instellingen - netwerk DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
ranico Geplaatst: 11 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2008 Origineel bericht van: hemertje de mountmanager vind je terug onder instellingen - netwerk Logisch uiteraard, maar ben nog niet gewend aan E2 pli interface. Bedankt, ondertussen reeds de NAS gemount, en kan daar oude opnames van db7020 afspelen zonder problemen. Het probleem van de interne HDD was ondertussen opgelost (door een reboot). Ik vermoed dat het probleem geintroceerd was, vermits ik eerts PLI heb geinstalleerd, en daarna heb ik een HDD ingeplaatst. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen