Neptunus Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Ik heb vorige week mijn 7025 meegenomen met vakantie en aangesloten op een single lnb, dus even tuner A doorgelusd naar B en de instellingen veranderd, werkte perfect! Nu ben ik terug en heb ik de oude instellingen teruggezet: tuner A, Astra 1,2,3 en HB, diseqc ingesteld tuner B, alleen astra Ik kan alle kanalen weer ontvangen maar loop nu tegen een vreemd en vervelend probleem op: ik nam vanavond een programma op van NET5, het viel me direct op dat alle zenders van de andere satellieten grijs werden, er werd dus van tuner A opgenomen (jammer dat je dat nergens kan instellen, maar dat terzijde). Ik zat naar Ned1 te kijken en op een gegeven moment begon een tweede timer RTL4 op te nemen en toen kreeg ik dus de melding dat er geen vrije tuner was voor Ned1 en schakelde de ontvanger over. In het verleden waren dat soort timercombinaties nooit een probleem. Ik heb alle tuner instellingen nog eens nagelopen en die zijn nu net zoals voorheen. Zie ik iets over het hoofd? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
John van Dreumel Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Ik heb zelf geen Gemini maar binnen Jade kan je de voorkeur van je tuner aangeven. De instelling op automatisch regelt het dan voor mij zoals gewenst. Staat onder instellingen systeem algemeen en dan ergens onderaan. Of dit bij Gemini ook zo gaat weet ik niet. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
ghostecho Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Ik heb het als volgende opgelost ,daar ook ik met twee schotels werk vast en een draaibaar. De vaste staat op de astra en die heb ik ingelezen op tuner B De draaibare heb ik alles ingeleze wat ik wil behalve astra. Maar als je het zou kunnen instellen wat je voorkeur tuner is voor een bepaalde zender/satelliet zou dat welkom zijn.
flugel Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Kan ook niet wat je wil. RTL 4 en NET 5 zitten op dezelfde transponder. Dus moeten beide tuners worden ingeschakeld. Op het moment dat je iets opneemt van dezelfde transponder, bijv. RTL 4 en RTL 5, kun je wel kijken naar Ned 1. Ook kun je nog kijken naar de transponder waarop wordt opgenomen of een oude opname. 1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI Wavefrontier T90 - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E Sony 65XD8599 4K Android TV
Neptunus Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 Origineel bericht van: John van Dreumel Ik heb zelf geen Gemini maar binnen Jade kan je de voorkeur van je tuner aangeven. De instelling op automatisch regelt het dan voor mij zoals gewenst. Staat onder instellingen systeem algemeen en dan ergens onderaan. Of dit bij Gemini ook zo gaat weet ik niet. Weer een argument om Pli te gaan gebruiken, helaas krijg ik de mounts niet voor elkaar in Pli. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 Origineel bericht van: flugel Kan ook niet wat je wil. RTL 4 en NET 5 zitten op dezelfde transponder. Dus moeten beide tuners worden ingeschakeld. Op het moment dat je iets opneemt van dezelfde transponder, bijv. RTL 4 en RTL 5, kun je wel kijken naar Ned 1. Ook kun je nog kijken naar de transponder waarop wordt opgenomen of een oude opname. Weet je dat zeker, ik dacht dat ik twee transponders kon opnemen en een derde nog kon kijken, voor mijn gevoel heb ik vaker bovengenoemde combinatie toegepast zonder probleem. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tisnix Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Volgens mij moet je voor tuner B geavanceerde instelling kiezen met enkel Astra 1. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Neptunus Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 Origineel bericht van: Tisnix Volgens mij moet je voor tuner B geavanceerde instelling kiezen met enkel Astra 1. Klopt, heb ik ook zo gedaan en zo was het ook in het verleden maar ik ben nu een beetje in verwarring over de capaciteit van de twintuner, ervan uitgaande dat beide tuners een eigen een LNB hebben kan ik nu wel of niet RTL4, Net4 en Ned1 tegelijk zien of opnemen? Mijn gevoel zeg dat ik deze combinatie vaak succesvol heb toegepast. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
GVW1 Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Nee, Dat kan niet. Een dual tuner betekend max 2 transponders. Je kunt uiteraard wel ned1, ned2, ned3 opnemen en rtl4 kijken en dan ook nog rtl5 opnemen. Je kunt echter dan niet meer de SBS transponders gebruiken. Dus SBS6 en NET5 bijvoorbeeld. Groeten, GVW
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen