Ga naar inhoud


(all) dreambox connectie probleem in combinatie met de Experiabox


Neptunus

Aanbevolen berichten


Citaat:
Zodra je een modem krijgt is het MAC adres gekoppeld aan je abonnement inloggegevens. (00-11-22-33-44-55@direct-adsl)

In veel modems kun je zelf opgeven welk MAC adres hij naar de provider moet 'immiteren'. Dat alles natuurlijk onder het motto 'de handel moet doorgaan' en beschermingsconstructies zijn er om omzeilt te worden -)

 

Groet, Skippy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippy2
Citaat:
Zodra je een modem krijgt is het MAC adres gekoppeld aan je abonnement inloggegevens. (00-11-22-33-44-55@direct-adsl)

In veel modems kun je zelf opgeven welk MAC adres hij naar de provider moet 'immiteren'. Dat alles natuurlijk onder het motto 'de handel moet doorgaan' en beschermingsconstructies zijn er om omzeilt te worden -)
Groet, Skippy2

Dank voor je reactie, maar geef dan eens aan hoe dat mogelijk is?

Ik heb inmiddels een 2e hands modem besteld (origineel blauwe speedtouch 780iWL ISDN modem van Thomson)

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de modemconfiguratie DSL verbinding (WAN) is het vaak mogelijk om een MAC adres aan te geven. Ik kon van dit modem in de gauwigheid alleen een beperkte NL handleiding vinden waar daar niets over te vinden was, en ik heb niet een dergelijk modem tot mijn beschikking maar de normale configuratie procedure is via een webbrowser naar het LAN IP van het modem, inloggen en de configuratie tabs afwerken. Bij een tweedehands verdient het aanbeveling te beginnen met een factory reset, want dan weet je zeker, dat alles (DHCP etc) naar bekende waarden (uit het manual) terug gaat en je het modem ook lokaal kunt bereiken.

Groet, Skippy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...