Ga naar inhoud


(all) dreambox connectie probleem in combinatie met de Experiabox


Neptunus

Aanbevolen berichten

Is er iemand die de dreambox heeft draaien in combinatie met de Experiabox modem?

 

Ik heb vandaag de Experiabox geïnstalleerd omdat ik ben overgegaan op Internetplus bellen van KPN, de beide dreambox IP adressen zijn niet DHCP en het is me gelukt die buiten de range van DHCP van experia box te zetten, interne share werkt dan ook weer als vanouds. Probleem alleen is dat de webif van beide boxen (7025 en 7020) het niet meer doen, ook DCC werkt niet meer.

 

Ik heb geprobeerd de poort 80 te forwarden in de Experia box maar dat gaf geen resultaat.

 

Wie weet raad? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze dreamboxen hebben een ander IP nummer dus je zult ook via dit ander IP nummer in moeten loggen.

De combinatie dreambox experiabox werkt altijd.

OOk de IP instelingen op je dreamboxen moet je uiteraard aanpassen:

IP dreambox

255.255.255.0

gateway: 192.168.1.254

nameserver: 192.168.1.254 of je IP dns van je internet provider.

 

Zo ook moet je dit aanpassen in DCC / FTP of whatever.

En vergeet je firewall op je pc ook niet.

 

En poort forwarden heeft hierbij totaal geen nut. Je box is dan vanaf buiten bereikbaar. Lijkt me op poort 80 geen goed idee.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Deze dreamboxen hebben een ander IP nummer dus je zult ook via dit ander IP nummer in moeten loggen.
De combinatie dreambox experiabox werkt altijd.
OOk de IP instelingen op je dreamboxen moet je uiteraard aanpassen:
IP dreambox
255.255.255.0
gateway: 192.168.1.254
nameserver: 192.168.1.254 of je IP dns van je internet provider.

Zo ook moet je dit aanpassen in DCC / FTP of whatever.
En vergeet je firewall op je pc ook niet.

En poort forwarden heeft hierbij totaal geen nut. Je box is dan vanaf buiten bereikbaar. Lijkt me op poort 80 geen goed idee.

Met vriendelijke groet, paardengek


Het werkt helaas nog niet Paardengek.

Even wat ik tot nu toe heb gedaan: ik heb in de experiabox aangegeven dat de experiabox adressen uit mag delen boven de 192.168.1.35 omdat de beide dreamboxen vaste adressen hebben onder de 192.168.1.35, toen heb ik bij de Dreamboxen de gateway veranderd in het adres van de eperiabox zijn 192.168.2.1 nadat dat was gedaan had ik weer beeld op de 7025 dus de interne share was weer intact en alles leek weer te werken als vanouds, de gateway is toch altijd het IPadres van Experiabox (192.168.2.1)?

Maar de webif van beide boxen doen het niet en als ik DCC opstart vliegt DCC direct op hol, ik kan dus niets instellen. Ik gebruik ook total commander voor FTP en die geeft een "fout bij verbindinsopbouw" aan, het moet dus mijns inziens aan de instellingen op de experiabox liggen, op de één of andere manier laat de experiabox het benaderen van de dreamboxen niet toe.

Bij nameserver staat het IPadres van de prefered DNS server, dus dat staat volgens mij ook goed.
Aan de firewall op de pc hoef ik toch niets te doen? Het heeft met de Linksys modem die ik had altijd gewerkt, het inzetten van een nieuw modem veranderd toch niet aan de firewall van de PC? Wel staat de firewall van de Experiabox aan maar dat moet volgens mij ook zo blijven.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote kans dan dat je Experiabox enkel de adressen die hij zelf mag uitgeven als vertrouwd LAN beschouwd en nu dus je interne verkeer blokkeert. Vertel de firewall van je Experiabox maar eens dat hij de hele lokale IP range moet vertrouwen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik kan dat nergens instellen, de firewall staat uit of aan. Ik ga even de adressen weer binnen de range zetten en de lease op never.

eens kijken of dat de oplossing is.


Dat werkt dus ook niet, is er niemand die een (grijze) Eperiabox heeft en mij de instellingen kan doorgeven??

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost!

 

Probleem was dat de oude adressen niet meer konden worden benaderd omdat die buiten de range van de experiabox vielen, door het opnieuw instellen van de adressen, nu dus 192.169.2.20 in plaats van 1.20 werkt alles weer.

 

Alleen DCC slaat nog steeds op hol omdat die probeert het oude adres te benaderen en geeft direct foutmeldingen, ik krijg geen kans het nieuwe adres in te voeren, geen ramp, total commander biedt een goed alternatief want ik gebruik alleen de ftp functionaliteit van de DCC.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Neptunus
Ik kan dat nergens instellen, de firewall staat uit of aan. Ik ga even de adressen weer binnen de range zetten en de lease op never.

eens kijken of dat de oplossing is.


Dat werkt dus ook niet, is er niemand die een (grijze) Eperiabox heeft en mij de instellingen kan doorgeven??


Hoezo moeilijk doen, je zoekt naar mogelijkheden die helemaal niet kunnen met die box.
Je geeft aan dat je een experiabox van KPN hebt en wel de grijze, dat is een Speedtouch 780WL van Thomson.
Ik heb twee keer, wegens uitvallen van die box, een KPN monteur hier gehad en ik heb ook tegen hem geklaagd over het feit dan je niks kan instellen aan die box. (je kan ook geen backup maken van je configinstellingen)
Het antwoord was: KPN heeft een eigen software in die box met ook een eigen configuratie zodat klanten bewust niets meer kunnen wijzigen, dit i.v.m. te veel storingen.
Voorheen had ik de zilveren box van Siemens de SX551, daar kon je van alles aan instellen.
Maar nu kan je niks meer!!
Gebruik de aanwijzing van "paardengek"

Bij mij werkt alles perfect, eerst heb ik gekozen voor auto DHCP en daarna de zaak vastgezet.
De keuze optie van DHCP aan/uit heb je niet in die grijze experiabox, wel kan je bij de instellingen en toewijzing van een IPadres voor je boxen een vinkje plaatsen bij: Gebruik altijd hetzelfde adres.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog effe een aanvulling:

 

Ik was van plan om zelf een Speedtouch 780 WL modem te kopen, maar ook volgens die KPN monteur is dat niet mogelijk.

 

Zodra je een modem krijgt is het MAC adres gekoppeld aan je abonnement inloggegevens. (00-11-22-33-44-55@direct-adsl)

 

Gaat deze box defect, komt de moteur een nieuwe plaatsen en moet hij dat modem opnieuw aanmelden met het MAC adres.

Alle (voor)instellingen worden online in de nieuwe box geladen)

 

Grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satkieker
Die grijze box is bij mijn weten de siemens box anders even kijken op het ipbforum.nl/experiaboxforum staat ook veel telezen


NEE

Zoals ik al schreef is een donker grijze box een Speedtouch 780 WL (voor een ISDN-Lijn is dat de Speedtouch 780i WL)
De zilveren box is een Siemens SX551 (voor ISDN geeft de software aan SX552)

Siemens - configuratie mogelijk
Speedtouch - configuratie op slot (speciale KPN software)

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: satkieker
Die grijze box is bij mijn weten de siemens box anders even kijken op het ipbforum.nl/experiaboxforum staat ook veel telezen


NEE

Zoals ik al schreef is een donker grijze box een Speedtouch 780 WL (voor een ISDN-Lijn is dat de Speedtouch 780i WL)
De zilveren box is een Siemens SX551 (voor ISDN geeft de software aan SX552)

Siemens - configuratie mogelijk
Speedtouch - configuratie op slot (speciale KPN software)

Grts.


Je hebt een zwarte en een (zilver)grijze, die laatste is een Siemens en die heb ik en daar kan je behoorlijk wat instellen, niet zoveel als bij de Linksys die ik had, maar toch.

Maar is allemaal netjes gelukt zonder verdere omwegen dus probleem opgelost.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van het idee uit gegaan dat je een speedtouch had als experiabox. Maar het is een Siemens experiabox begrijp ik nu.

Zo zie je maar weer, hoe beter de info is rondom je probleem, des te beter is het antwoord erop.

 

Dus IP dreambox1: 192.168.2.25

Subnetmask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.2.1

Nameserver: 192.168.2.1 of DNS van je internet provider

 

IP dreambox2: 192.168.2.30

Subnetmask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.2.1

Nameserver: 192.168.2.1 of je dns van je internet provider.

 

Firewall van je router modem Siemens niets mee doen ook geen poorten forwarden.

Het kan wel zo zijn dat je zelf op je pc een firewall gebruikt welke nogal vrij kritisch is ingesteld.

 

Uiteraard moet je wel in de programma's die je gebruikt om met de dreambox te verbinden, de IP instellingen aanpassen. En volgens mij zit daar het euvel.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist dat er zoveel verschil zat tussen de zwarte en grijze boxen maar jouw instellingen heb ik er nu inzitten en het werkt.

 

Ook lekker snel internet trouwens.

 

Het enige wat nog niet werkt is de webif van de 7025, iemand nog tips hieromtrent?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PC van waaruit de webif wilt benaderen, zit die wel op een goed (aangepast) IP?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...