Ga naar inhoud


[IPBOX9000] Mijn ervaring met bepaalde images.


esreverse

Aanbevolen berichten

NLB8107:

Geeft meteen beeld met CD kaart

Ik kan geen opnames afspelen van gecodeerde zenders (opgenomen via EPG)

EPG werkt redelijk

Samba is handig

 

SIF8107:

Kan geen opnames afspelen van gecodeerde zenders (opgenomen via EPG)

EPG werkt redelijk

 

CLI8107:

Ben ik nu aan te testen maar is me ook al vastgelopen

EPG doet het niet maar het opnemen en afspelen van gecodeerde zenders lijkt nu wel te werken

Je moet trouwens Mozilla gebruiken om via de webinterface de box te benaderen anders mis je een aantal functies.

 

Ik krijg langzaam maar zeker steeds meer neigingen om het apparaat uit het raam te kegelen. Het kost enorm veel tijd om alles te testen en ik ben nog niet 1 image tegengekomen die mij kan bekoren maar de CLI (inloggen met root en ipbox)

Ik heb schijt aan Windows maar mijn oude MediaCentre PC die werkte tenminste :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: esreverse
NLB8107:
Geeft meteen beeld met CD kaart
Ik kan geen opnames afspelen van gecodeerde zenders (opgenomen via EPG)
EPG werkt redelijk
Samba is handig

SIF8107:
Kan geen opnames afspelen van gecodeerde zenders (opgenomen via EPG)
EPG werkt redelijk

CLI8107:
Ben ik nu aan te testen maar is me ook al vastgelopen
EPG doet het niet maar het opnemen en afspelen van gecodeerde zenders lijkt nu wel te werken
Je moet trouwens Mozilla gebruiken om via de webinterface de box te benaderen anders mis je een aantal functies.

Ik krijg langzaam maar zeker steeds meer neigingen om het apparaat uit het raam te kegelen. Het kost enorm veel tijd om alles te testen en ik ben nog niet 1 image tegengekomen die mij kan bekoren maar de CLI (inloggen met root en ipbox)
Ik heb schijt aan Windows maar mijn oude MediaCentre PC die werkte tenminste :-)


probeer Abcom eens met de SF addon via de temp de laatste werkt perfekt
mgcamd newcs en dan via gbox
ppaap
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fdm
Gewoon effe wachten op Enigma van ABcom

Dat zit er dik in. Trouwens het CLI8107 lijkt het wel redelijk te doen. De EPG doet het wel als je maar lang genoeg wacht. Ik ben echt benieuwd of we met het Enigma wel fatoesnlijk kunnen opnemen want ik heb 2 tuners erin en het probleem van 2 zenders tegelijk opnemen of 1 kijken en 1 opnemen, die via dezelfde Transponders uitzenden, dat is nog steeds. Of is dat weg met het nieuwe ABcom image?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi heren,

 

Ik heb hier alle drie de img's getest en heb met allen opnames kunnen maken via epg ,en die kan ik dus ook bekijken!

1 : zorg dat je tijd juist staat pmt+2 (vraag me niet waarom)

2: timeschift on

3: opnemen en kijken!

 

ps: ik weet niet of ik dit hier mag vermelden,maar op IRC chat heb ik een room aangemaakt speciaal voor bezitters van een ipbox,daar kan je online ervaringen uitwisselen!

server;goldc..t

 

iedereen welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ppaap
probeer Abcom eens met de SF addon via de temp de laatste werkt perfekt
mgcamd newcs en dan via gbox
ppaap


Dit Image lijkt heel veel op het CLI8107. Het voordeel van CLI is dat alle addons er al in zitten dus incl WebTV dus ik hou het voorlopig bij CLI8107. Trouwens met het ABCom kun je ook niet van Filmnet 2 opnemen en Bv naar RTL 4 kijken terwijl ik toch 2 tuners heb.
Link naar reactie
Delen op andere sites

<<Trouwens met het ABCom kun je ook niet van Filmnet 2 opnemen en Bv naar RTL 4 kijken>>

Kun je dit wel med CLI ? (de meeste kombinaties van 1 of 2 opnemen en tegelijk naar wat anders kijken of afspelen zonder 'zwarte' opnames)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net vandaag een IPbox 9000HD aangeschaft ter vervanging van mijn Philips 6072. Ik heb nog even gespeeld met een Vista media center met een technotrend S2 ontvanger en Gbox, maar dat beviel slecht.

 

Eerste ervaringen met direct zoeken was prima. Stuurde direct rotor aan en vond 2x astra Hotbird en sirius met zowaar al veel werkende FTA zenders.

Canaal digitaal smartkaartje werkte niet in smartcard gleufje (?) maar wel via dan maar in CI slot gestopte matrix reborn CI module.

 

HD ontvangst prima beeld met 720p via HDMI

 

Netwerk installatie lukte mij alleen via handmatig IP adres/ gateway

 

Nu nog even zoeken naar een image die ook door mijn vrouw, die nu al zenuwachtig wordt eenvoudig te bedienen is. Het liefst zet ik die er via bv een webinterface op via een andere computer.

 

Zelf wil ik natuurlijk graag via een softcam/ server zoveel mogelijk decoderen.

 

Wie helpt mij wat op weg????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goofy, er is een nieuwe image te downloaden bij denktenk waar je de matrix module ook niet meer nodig hebt. De kaart werkt dan rechtstreeks in de ontanger.

 

Ik draai nu met plezier de laatste SiF team image (r8264)

 

Mocht je hulp nodig hebben PM maar even..

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de nieuwe Sif image geladen.

Eerste ervaring met timeshifting heeft mijn vrouw echter geen fan gemaakt.

Bij het versneld doorspoelen tijdens de reclame liep de machine vast.....> Na rebooten natuurlijk timehift kwijt (cq niet meer door mij te vinden) Het vastlopen gaf de mededeling dat de decodering via de CI niet meer werkte.

Is dit een structureel probleem??

 

IPbox 9000HD Ik gebruik een externe HD via usb

Kaartlezer intern werkt niet...Vandaar via matrix reborn CI module

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Alles gelukt dus? smile

 

Er zijn nog problemen met externe harddisks. Ik zou het even proberen met een interne harddisk als dat mogelijk is.

 

Time shifting heb ik uitgezt om incubusCamd te gebruiken. Verder heb ik met de SIF Team image eigenlijk nog geen problemen gevonden!

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels heb ik de nieuwe NLB image erin gehad, maar ook daar werkte mijn interne kaartlezer niet. Ook kon je met NLB niet zo makkelijk plugins laden via internet.

 

Nu nieuwste bootsector erop gezet en weer Sif image geladen.Op enigerlei wijze werkt o.a. de interne kaartlezer nu goed via Mgcam en newcs.

Ik ben nog zoekende naar een eenvoudig programma in de plugins die de keys hiervoor makkelijk kan updaten.......? confused

 

(Zodra de incubus met timeshift samenwerkt ga ik proberen te sharen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...