Ga naar inhoud


[all]Settings 17-8 van Joske


settings joske

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: settings joske
Heb jij thor op 0,8 en sirius op 4,8?
Van 45 oost tot 45 west moet prima zijn, de volgende vraag die ik heb is hoe groot die xml dan zou zijn?

Groeten, Joske


Ik heb de satellites.xml veranderd in 1.0 W met UltraEdit:
<sat name="1.0 W Thor 3" flags="1" position="-08">

Anders draaide mijn schotel niet naar 1.0 W Thor positie, wat is de oplossing voor dit probleem?
Ik weet dat dit vaker behandeld is confused

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is niet echt op te lossen.

Er zijn verschillen in de diverse xml bestanden en daardoor moet ik als ik van 1 west 0,8 west maak alle zenders van die satelliet helemaal opnieuw in alle lijsten toevoegen.

Het probleem zit hem er dus in dat er geen standaard is en dat levert iedere keer als ik om welke reden dan ook besluit om een verandering in die xml door te voeren ik er een hoop extra werk bijkrijg.

 

Groeten, Joske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: settings joske
Het probleem is niet echt op te lossen.
Er zijn verschillen in de diverse xml bestanden en daardoor moet ik als ik van 1 west 0,8 west maak alle zenders van die satelliet helemaal opnieuw in alle lijsten toevoegen.


Joske,

Volgens mij hoeft dat helemaal niet zo`n probleem te zijn. Als je de satellieten Sirius en Thor verwijdert in je setup, dan de satellites.xml gaat gebruiken uit de bijlage, betreffende satellieten weer toevoegen vanuit die xml.
Gebruik je zelf de PLi-image, dan staan ze standaard al op 4,8 en 0,8.

In de bijlage een actuele xml met alléén satellieten van 45 Oost t/m 45 West.
Als jij en ik beide Sirius op 4.8 en Thor op 0.8 gaan aanhouden, zetten we in ieder geval een standaard in onze lijsten neer i.c.m. de Pli images waar de lijsten ook in de downloads komen.

edit: typo

satellites.zip

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BMW850
Origineel bericht van: settings joske
Heb jij thor op 0,8 en sirius op 4,8?
Van 45 oost tot 45 west moet prima zijn, de volgende vraag die ik heb is hoe groot die xml dan zou zijn?

Groeten, Joske


Ik heb de satellites.xml veranderd in 1.0 W met UltraEdit:
<sat name="1.0 W Thor 3" flags="1" position="-08">

Anders draaide mijn schotel niet naar 1.0 W Thor positie, wat is de oplossing voor dit probleem?
Ik weet dat dit vaker behandeld is confused

Rudy


de satellites.xml welke meekomt in de image wordt gebruikt tijdens het uitvoeren/aanmaken van jou satelliet setup

staat in dat bestand tijdens het aanmaken bv Thor op 1W dan wil je rotor tijdens draaien naar Thor ook naar deze positie ondanks dat dan eventueel Thor op 0,8W staat in de zenderlijst

daarom is het juist van belang dat beide, de settinglistbouwers en imagebakkers, de juiste satellietposities in hun bouwsels gebruiken

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
daarom is het juist van belang dat beide, de settinglistbouwers en imagebakkers, de juiste satellietposities in hun bouwsels gebruiken


en met juiste postie vind ik dan dat de posities die lyngsat weergeeft in hun overzicht de juiste zijn / meest gebruikt

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje


en met juiste postie vind ik dan dat de posities die lyngsat weergeeft in hun overzicht de juiste zijn / meest gebruikt


Thor zit ook op 0.8, en Sirius is ook 4.8, logisch dan he.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: settings joske

Het probleem zit hem er dus in dat er geen standaard is en dat levert iedere keer als ik om welke reden dan ook besluit om een verandering in die xml door te voeren ik er een hoop extra werk bijkrijg.
Groeten, Joske

Toekomstmuziek: we kunnen natuurlijk met alle imagebouwers en satlijstbouwers afspraken maken en een standaard introduceren. Dit kan dan gebaseerd zijn op de satlijst in de CVS images of wat Lyngsat vindt wat de locatie is. Gezien de mogelijke samenwerking met Henksat en de contacten die we allemaal zo hier en daar hebben, is 't misschien niet zo'n slecht idee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: hemertje
daarom is het juist van belang dat beide, de settinglistbouwers en imagebakkers, de juiste satellietposities in hun bouwsels gebruiken


en met juiste postie vind ik dan dat de posities die lyngsat weergeeft in hun overzicht de juiste zijn / meest gebruikt


Daar ben ik het helemaal mee eens wink
Ik hoop dat je de xml voor elkaar krijgt Joske want ik gebruik altijd jou settinglijst.

En waar vind ik de opgeslagen satellite posities in de DM800 alleen daarvan wil ik graag een backup/copy maken.

Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt een mooi huwelijk :D tussen Joske en Henksat.

Ik wil ook een steentje werpen naar BMW850 die ook een mooie settingslijst heeft gemaakt en hij ook maar in het huwelijk (manège à trois) moet betrokken worden. Ik kijk alvast uit naar jullie eerstje spruit. Hopelijk duurt het geen 9 maanden smile

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BMW850

En waar vind ik de opgeslagen satellite posities in de DM800 alleen daarvan wil ik graag een backup/copy maken.

Rudy


Heb hem gevonden:
USR/share/tuxbox/
USR/share/tuxbox/satellites.xml
Dus niet, hier kan ik de satellites.xml aanpassen

wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...