Ga naar inhoud


Belgen natie van verliezers?


Bigfoot

Aanbevolen berichten


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sattaz zat er dicht bij.

 

Van tien Chinezen is er eentje de beste, van honderd tien goede waarvan eentje de beste. Twee miljard Chinezen. Selecteren dus.

Dit zat er in.

Weten jullie nog wie het vier jaar geleden als beste deed? Dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Deevie
De oorzaak is misschien dat sport te weinig wordt aangemoedigd in België? Misschien ook gewoon te weinig talent?


Het probleem is dat sporten in België zo duur is.
Bijvoorbeeld een jaar voetbal of basket kost je al gauw 175€ inschrijvingsgeld in de club en dan moet je nog de minimaal 2 paar sportschoenen rekenen + alle vervoerskosten om zoon of dochter lief elke week naar de training en de wedstrijden te brengen.
Reken gemiddeld 700 à 1000€ per kind. Heb je twee kinderen is dat uiteraard x2.
Dit kunnen vele gezinnen niet betalen.

Als je dan goed bent moet je nog het geluk hebben dat je ontdekt word.

Daarvoor is het Amerikaanse systeem veel beter. Daar worden talenten ontdekt op school en krijgen ze ondersteuning. Er is veel sportgelegenheid op school en dat brengt betere sporters met zich mee. Het nadeel van dit systeem is dan natuurlijk als je niet goed bent in sport word je ook niet gesteund.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch


Het probleem is dat sporten in België zo duur is.
Bijvoorbeeld een jaar voetbal of basket kost je al gauw 175€ inschrijvingsgeld in de club en dan moet je nog de minimaal 2 paar sportschoenen rekenen + alle vervoerskosten om zoon of dochter lief elke week naar de training en de wedstrijden te brengen.
Reken gemiddeld 700 à 1000€ per kind.


Dat lijkt me wel erg duur. Contributie voor voetbal is voor mijn zoon iets van 40 euro per jaar. En vervoer naar uitwedstrijden doen ze normaal met elkaar samen, dus je hoeft niet vaak te rijden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb misschien wel wat ruim gerekend, maar goedkoop is het zeker niet.

40 euro is wel erg weinig. Bij ons in de club (basket) is de bijdrage van 110 tot 175€ per jaar afhankelijk van de leeftijd. Daarbij zit dan wel een volledige verzekering.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor een verzekering?? Tegen ongevallen? In nederland heeft iedereen in principe een ziektekostenverzekering, dus lijkt het mij overbodig om nogmaals te verzekeren. Ga je met de auto weg, dan zullen mensen ook vaak wel een aansprakelijkheidsverzekering en een inzittende verzekering hebben. De auto moet sowieso verzekerd zijn. Verder kan ik niks verzinnen wat je zou moeten verzekeren. Misschien tegen het verlies???

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patyv
wat voor een verzekering?? Tegen ongevallen? In nederland heeft iedereen in principe een ziektekostenverzekering, dus lijkt het mij overbodig om nogmaals te verzekeren. Ga je met de auto weg, dan zullen mensen ook vaak wel een aansprakelijkheidsverzekering en een inzittende verzekering hebben. De auto moet sowieso verzekerd zijn. Verder kan ik niks verzinnen wat je zou moeten verzekeren. Misschien tegen het verlies???


Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat sportclubs in Nederland een verzekering voor de leden moest afsluiten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patyv
wat voor een verzekering?? Tegen ongevallen?


Daar zit inderdaad een verschil tussen Nederland en België.
De meeste Belgen hebben geen persoonlijke verzekering maar zijn lid van een ziekenfonds. Die betalen (of toch een groot stuk) van je ziektekosten terug. (Dokter, hostitalisatie, revalidatie) Echter betalen ze niet alles terug.
De clubs moeten dus een extra verzekering afsluiten. Als je een kwetsuur oploopt tijden een training of een match dan worden al de kosten terug betaald. Ben je arbeidsongeschikt wordt ook je loonverlies betaald.

Er zijn voor en nadelen aan het Belgische systeem. Het grote voordeel is dat het ziekenfonds niet kan bepalen wat je wel en niet mag doen qua medische zorg. Dat bepalen de artsen. Tenzij het om heel ingrijpende en kostelijke behandelingen gaat. Dan bepaald een adviserend geneesheer.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...