pietpukje Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 Een kennis van mij heeft het probleem dat zijn 500 blijft vastlopen en daarna rebooten, de box heeft een jaar goed gedraaid op pli, maar nu begint het beeld te blokken binnen een paar minuten en daarna reboot de box spontaan. Ik heb met een null modem kabel de box al voorzien van een lege firmware en daarna weer pli erin, dit had echter geen nut, voeding van mezelf erop gedaan, maar dat hielp ook niet. Schotel staat goed uitgericht. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Wavefrontier t90 + 2*dreambox 7000 + dreambox 500 + j-tag + philips 6072 die stof ligt te happen + oslink
Gast Renatos Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 Had hetzelfde, probeer er eens een andere voeding aan te hangen, bij voorkeur 3a
Henksat Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 Origineel bericht van: pietpukje Ik heb met een null modem kabel de box al voorzien van een lege firmware en daarna weer pli erin, Lege firmware? Die is er helemaal niet voor de 500. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
pietpukje Geplaatst: 24 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2008 Mijn eigen voeding is ook 3A en daar doet hij het ook mee. Ik heb de erase image van de 7000 gebruikt en meteen daarna pli erin gezet zonder de stroom eraf gehaald te hebben. Ik heb net nog even de lnb spanningen nagemeten en die zijn een beetje aan de lage kant: 17,6 en 12,6 volt. Zou het daaraan kunnen liggen? Wavefrontier t90 + 2*dreambox 7000 + dreambox 500 + j-tag + philips 6072 die stof ligt te happen + oslink
fdm Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Heeft hij toevallig niet een clone? Dat komt bij de copies wel vaker voor... Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
pietpukje Geplaatst: 24 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2008 Niet dat ik zo 123 kan zien, volgens de kenmerken van een clone die ik hier nog op de pc heb staan zou het een originele moeten zijn, en dan vind ik het nog vreemd dat hij eerst een jaar lang wel goed draait en nu begint met vastlopen en rebooten Wavefrontier t90 + 2*dreambox 7000 + dreambox 500 + j-tag + philips 6072 die stof ligt te happen + oslink
Tonskidutch Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 in verband met die LNB spanning, misschien heb je wel lekstroom (water-fconnector-coax) in de verbinding aan de lnb of aan de diseqc cheers Stool Pigeon Kid Creole and the Coconuts
pietpukje Geplaatst: 24 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2008 nope, spanning zijn gemeten op dezelfde installatie met 1 box van mezelf en de andere is de vastloper. Heb het idee dat het een rotte condensator is omdat hij eerst een paar minuten goed doet en dan begint met de ellende Wavefrontier t90 + 2*dreambox 7000 + dreambox 500 + j-tag + philips 6072 die stof ligt te happen + oslink
Tonskidutch Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Citaat: 1 box van mezelf en de andere is de vastloper dat zien we niet in je handtekening en of profiel, wat je allemaal hebt, zou misschien wel handig zijn om aan te geven indien het ook up to date gehouden wordt weet men vooraf wat je kunt testen en kunt vergelijken, in zo'n geval. Stool Pigeon Kid Creole and the Coconuts
Ome Merde Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Ik heb de erase image van de 7000 gebruikt er is wel degelijk een erase image voor de 500, even zoeken en die er in poepen en opnieuw flashen. merDe deze ruimte is te huur
pietpukje Geplaatst: 26 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2008 nope, heeft niet geholpen, ik heb nu 6 verschillende images geprobeerd en allemaal doen ze hetzelfde, ik krijg steeds meer het idee dat het hardware matig is, omdat de ber ook oploopt na een paar minuten. Wavefrontier t90 + 2*dreambox 7000 + dreambox 500 + j-tag + philips 6072 die stof ligt te happen + oslink
tritium Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 kijk eens of je bolle elco's kan vinden in de box.
pietpukje Geplaatst: 27 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2008 nope, geen bolle elco's, heb inmiddels wel een schema gevonden van de "interne" voeding dus morgen maar eens een paar punten na meten op juiste spanning. Wavefrontier t90 + 2*dreambox 7000 + dreambox 500 + j-tag + philips 6072 die stof ligt te happen + oslink
borsjea Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Ik heb hier zin's zondag een soortgelijk probleem. Ik heb de indruk dat de reboot bij mij optreed op het moment dat de tuner wordt geactiveerd. Als ik een image instaleer en nog geen settings start de box keurig op, komt met de LNB configuratie opties en na dat in die ingesteld heb met de scan opties. start ik één van deze opties dan reboot de box. Instaleer ik ook de settings da reboot de box nadat hij de cam heeft opgestart, volgens mij is dat ook het moment dat de tuner actief wordt. Heb zelf het bange vermoeden dat het probleem in de tuner zit. Probleem doed zich ook voor als ik de NLB niet aansluit, tevens werkt de NLB wel gewoon op een andere tuner, dus kan het volgens mij geen kabel/connector of NLB probleem zijn. Ik heb dit met diverse image's geprobeerd.
Nobody2050 Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 Kijk je voeding maar eens na. Greetz Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen