Ga naar inhoud


[800] Al 'veilig'?


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik zit erover te denken om een DB800 te halen. Ik lees alleen dat er veel problemen zijn met deze box.

 

Omdat ik hem me zal nemen naar Turkije loop ik liever niet tegen het probleem op dat ik hem terug naar de dealer moet sturen... Ik ben van plan om mijn stiefpa er morgen eentje te laten halen en deze de komende 2 weken bij hem te laten draaien.

 

Ik las dat bepaalde serie# reeksen niet goed waren? Of juist wel?

Weet iemand waar ik een goede kan halen?

Ik neem aan dat ik de HDD van mijn DB600 over kan zetten?

Wat mag een 800 ongeveer kosten?

 

Thx

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het laatste wat ik weet is dat DMM nog steeds niet heeft laten weten dat de problemen tot het verleden behoren.

Je loopt dus nog steeds kans een "slecht" exemplaar te treffen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

100% zekerheid heb je natuurlijk nooit dat het goed is, alleen is het risico met een DM800 dat je problemen gaat krijgen op dit moment wat groter. Mocht je nog kunnen wachten, dan zou ik dat doen.

 

De harddisk kan je overzetten, maar of je opgenomen bestanden direct werken, durf ik niet te zeggen.

 

De DM800 heeft een (advies-) prijs van 449 euro. Met een beetje zoeken kan je hem enkele tientjes goedkoper vinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
De harddisk kan je overzetten, maar of je opgenomen bestanden direct werken, durf ik niet te zeggen.

Weet je dat wel zeker???

Volgens mij heeft een HD in de DM600 een IDE aansluiting en de HD in de DM800 een SATA aansluiting. (HDD 2,5")
Je kan hem dus niet direct overzetten.
Overigens adviseer ik een externe HD te nemen voor de DM800. (i.v.m. warmte problemen bij gebruik van een interne HD)

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje

Volgens mij heeft een HD in de DM600 een IDE aansluiting en de HD in de DM800 een SATA aansluiting. (HDD 2,5")


Helemaal correct.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

<Volgens mij heeft een HD in de DM600 een IDE aansluiting en de HD in de DM800 een SATA aansluiting. (HDD 2,5")

Je kan hem dus niet direct overzetten.>

 

Maar je kan toch in ieder geval een IDE HDD aansluiten in de db800, want er is een verloopstuk bijgeleverd in de doos (ide to sata connector).

Ik heb zelf vorige week een IDE schijf (uit een Lacie kastje gehaald) en in een DB800 geplaatst. Dus ik snap eigenlijk niet wat het probleem is ? Buiten het herfomateren misschien ?

 

 

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ranico

Maar je kan toch in ieder geval een IDE HDD aansluiten in de db800, want er is een verloopstuk bijgeleverd in de doos (ide to sata connector).
Ik heb zelf vorige week een IDE schijf (uit een Lacie kastje gehaald) en in een DB800 geplaatst. Dus ik snap eigenlijk niet wat het probleem is ? Buiten het herfomateren misschien ?

Ja je zou een verloopstukje kunnen gebruiken, maar dat was de vraag van de topic starter niet!!

"Ik neem aan dat ik de HDD van mijn DB600 over kan zetten?"

Je kan hem hoogstens een advies geven om zo'n ding te kopen.

En wordt origineel geen verloopstuk bij de dreambox geleverd, die zit dus niet in de doos, standaard zit er in de doos, zie bijlage.

Grts.

post-29338-1318259881,8236_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mic
Origineel bericht van: Deevie
Er bestaat ook geen verloopstukje van IDE naar SATA. Het ene stuurt data parallel terwijl sata alles serieel verstuurt en dat is niet compatibel met elkaar.


Toch wel, Google maar op "IDE SATA converter"

Toch niet. Dat zijn geen verloopstukjes, maar converters. Verschil is dus dat een verloopstukje een stekker omzet naar een ander soort stekker zonder het signaal te veranderen. Een converter zal de signalen echter vervormen en/of aanpassen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Deevie
Origineel bericht van: Mic
Origineel bericht van: Deevie
Er bestaat ook geen verloopstukje van IDE naar SATA. Het ene stuurt data parallel terwijl sata alles serieel verstuurt en dat is niet compatibel met elkaar.


Toch wel, Google maar op "IDE SATA converter"

Toch niet. Dat zijn geen verloopstukjes, maar converters. Verschil is dus dat een verloopstukje een stekker omzet naar een ander soort stekker zonder het signaal te veranderen. Een converter zal de signalen echter vervormen en/of aanpassen.

Toch wel en de naam ja de ene noemt het een verloopstuk(je) en de andere een converter, als het maar werkt.
Het enige probleem is, het moet wel in dat kleine kastje he.
Go ik heb er zelf twee in mijn computer zitten.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb genoeg van het welles nietes spel. Kunnen we gewoon besluiten dat er geen verloopstuk bestaat die IDE naar SATA omzet, of omgekeerd, maar wel een converter. En dat er voor zo'n converter bitter weinig plaats is in een DM800. Ik denk trouwens dat het heel slecht is voor de airflow in de nu al hete DM800.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je even op "een grote veilingsite" rond kijken.. Staan genoeg sata hdd's, had zelf een 250gb voor 80euro. En heb ook mijn DM800 via "een grote veilingsite" gekocht 423 euro incl verzenden.. Even goed zoeken wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...