Ga naar inhoud


digitenne + satelliet


Gast molens

Aanbevolen berichten

Hallo,

Is het mogelijk om Digitenne en satelliet te combineren? Je hebt natuurlijk 2 ontvangers nodig. Nu ben ik bezig om te kijken of ik overga op digitaal van Ziggo of of schotel/en/of Digitenne. Mijn budget is beperkt tot 400 euro. Wat kan ik voor dit bedrag aan ontvangers,schotel en buitenantenne kopen? Waar moet ik aan denken? Ik ben nog een leek op dit gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: molens
Hallo,
Is het mogelijk om Digitenne en satelliet te combineren? Je hebt natuurlijk 2 ontvangers nodig. Nu ben ik bezig om te kijken of ik overga op digitaal van Ziggo of of schotel/en/of Digitenne. Mijn budget is beperkt tot 400 euro. Wat kan ik voor dit bedrag aan ontvangers,schotel en buitenantenne kopen? Waar moet ik aan denken? Ik ben nog een leek op dit gebied.

Als je het echt budget wilt doen:

Opticum 4000 TSCX €60
Hark of raster voor DVB-T 2dehands €gratis ergens ophalen
80cm schotel 2dehands €gratis ergens ophalen
Universele multifeedhouder voor 3 LNB's €9,-
3 single LNB's 3x €5 = €15
25 meter kabel, F-connectors en tules ~€12
4/1 DiSEqC switch €7

En dan heb je nog een mast/muursteun/tegelvoet oid nodig om je schotel in te hangen. Totaal ongeveer 105 euro excl. verzendkosten. Alleen de Opticum heeft er wel eens last van dat de A/V sync nèt een tikkie verkeerd loopt, maar binnen je budget past nog wel een Technisat of Vantage ofzo.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt af van of je het volledige NL pakket aan zenders wil of alleen de vrij te ontvangen zenders. Zelf heb ik KPN digitenne abonnement en de Technisat multymedia ontvanger zodat ik het digitenne pakket combineer met een schotel voor extra free to air. Deze technisat heeft Conax ingebouwd en doet het prima met mijn KPN abo.

Link naar reactie
Delen op andere sites