Ga naar inhoud


digitenne + satelliet


Gast molens

Aanbevolen berichten

Hallo,

Is het mogelijk om Digitenne en satelliet te combineren? Je hebt natuurlijk 2 ontvangers nodig. Nu ben ik bezig om te kijken of ik overga op digitaal van Ziggo of of schotel/en/of Digitenne. Mijn budget is beperkt tot 400 euro. Wat kan ik voor dit bedrag aan ontvangers,schotel en buitenantenne kopen? Waar moet ik aan denken? Ik ben nog een leek op dit gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: molens
Hallo,
Is het mogelijk om Digitenne en satelliet te combineren? Je hebt natuurlijk 2 ontvangers nodig. Nu ben ik bezig om te kijken of ik overga op digitaal van Ziggo of of schotel/en/of Digitenne. Mijn budget is beperkt tot 400 euro. Wat kan ik voor dit bedrag aan ontvangers,schotel en buitenantenne kopen? Waar moet ik aan denken? Ik ben nog een leek op dit gebied.

Als je het echt budget wilt doen:

Opticum 4000 TSCX €60
Hark of raster voor DVB-T 2dehands €gratis ergens ophalen
80cm schotel 2dehands €gratis ergens ophalen
Universele multifeedhouder voor 3 LNB's €9,-
3 single LNB's 3x €5 = €15
25 meter kabel, F-connectors en tules ~€12
4/1 DiSEqC switch €7

En dan heb je nog een mast/muursteun/tegelvoet oid nodig om je schotel in te hangen. Totaal ongeveer 105 euro excl. verzendkosten. Alleen de Opticum heeft er wel eens last van dat de A/V sync nèt een tikkie verkeerd loopt, maar binnen je budget past nog wel een Technisat of Vantage ofzo.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt af van of je het volledige NL pakket aan zenders wil of alleen de vrij te ontvangen zenders. Zelf heb ik KPN digitenne abonnement en de Technisat multymedia ontvanger zodat ik het digitenne pakket combineer met een schotel voor extra free to air. Deze technisat heeft Conax ingebouwd en doet het prima met mijn KPN abo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget euro 400,00 is goed te doen:

Mvision Combo Sat/Digitenne St-5 Euro 169,00

2,5 " USB Hdisk 250 Gb: Euro 69,00 voor PVR

Schotel low budget 90 cm met Monoblock Astra 1/3: euro 65,00

Antenne DVB-T: Zelfbouw (Euro 2,50), Euro 15,00

Pasje Digitenne: Euro 12,95

Aktiveren Digitenne / jaarabo: 19,95

1 jaarabo Digitenne: ong. Euro 85,00

 

Zo kom je op je budget van Euro 440,00 incl 13 maanden kijken (12+1 maand gratis.

 

Bij jaarabo KPN krijg je gratis leenontvanger met antenne, deze kun je op je tweede toestel aansluiten of als tweede tuner aansluiten zodat je op de ene kunt opnemen en de ander afspelen. De ST5 ondersteunt time-shiften.

 

IPV monoblock zou je de SG2100 rotor kunnen nemen. Kost ongeveer Euro 20,00 meer.

 

Dit alles kun je bij 1 bekende satshop voor deze prijzen kopen

 

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat1
Budget euro 400,00 is goed te doen:

Nu heeft de TS 2 totaal verschillende lijstjes.. Een lijstje voor een kwart van zijn budget en een lijstje dat zijn budget te boven gaat. laugh
Citaat:
Bij jaarabo KPN krijg je gratis leenontvanger met antenne, deze kun je op je tweede toestel aansluiten of als tweede tuner aansluiten zodat je op de ene kunt opnemen en de ander afspelen. De ST5 ondersteunt time-shiften.

Of je geeft bij het afsluiten van het abo aan dat je een kooptuner hebt en krijgt €89,95 terug. Daar heb je recht op als je geen huurtuner neemt.
Citaat:
IPV monoblock zou je de SG2100 rotor kunnen nemen. Kost ongeveer Euro 20,00 meer.

Monoblock zou ik altijd afraden. Neem gewoon een multifeedhouder en losse LNB's+DiSEqC switch, dat is veel flexibeler.
Citaat:
Dit alles kun je bij 1 bekende satshop voor deze prijzen kopen

Die is dan best duur.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...