Ga naar inhoud

[DM7025] opnemen op NAS / SMB

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dan mag je mij eens haarfijn uitleggen hoe dat moet met een dm800 en een airlive 6500fs.als ik de boel gemount heb en wil opnemen krijg ik de melding geen harde schijf of schijf is niet geinitialiseerd.ben er eerlijk gezegd ook geen ster in.ik wacht rustig af.

gr

Gast The Local Hero
Geplaatst:

Ken de DM800 niet (zal denk ik als ik het zo inschat allemaal meer van hetzelfde zijn), maar de melding van de harddisk heb ik ondervangen door 1 netwerk mount te doen. Dit kan met NFS CIFS (moet weinig verschil maken).

Deze dir die ik mount die plaats ik over de local dir heen (/mnt/hdd).

In deze dir (mount) dienen vanuit de andere configs wel soms mappen aanwezig te zijn. Ik heb "Movies" "movie" etc van alles gezien. Als zoiets niet strookt dan krijg je al een dergelijk melding. Die melding is dan wellicht niet terecht maar dan weet je welke hoek je kan zoeken.

Vanuit LT Image had ik al vrij snel een mount aan de gang. Hoe maak je op dit moment verbinding met de share(s)?

Geplaatst:
Origineel bericht van: The Local Hero
Hey thanks, dat klopt. Ik heb nu ook het hele gebeuren zowel met Mac als op Vista aan de gang. Dus dat gaat goed. En met het LT Image kan ik opnemen op de Nas.
Zowel in de VMware omgeving is de preformance meer dan goed.

Jammer dat Ronaldd dit niet goed doet, hierin niet goed werkt. Ronaldd heeft wel mooie EPG (grafisch) die heb ik nog niet terug gezien in LT Image.

Die automount(s) werken ook goed. (tot op heden).
Jij toevallig idee of grafische EPG in dit image te maken / downloaden is?

Dacht dat die te vinden was onder de blauwe knop MultiEPG

Triax 88cm 4x Twin LNB

XpEnology 4*4TB

Denon X1500 5.1

Mac mini M1

Gast SkidzRulez
Geplaatst:

Ik stream recordings naar de NAS met de 800. Bij mij was het voldoende de NAS te mounten op /media/hdd, en daar dan de map movie aan te maken. De software checked of de map /media/hdd/movie aanwezig is voordat hij gaat streamen dus als die folder bestaat word er gestreamed...

Groetjes,

Ton

Geplaatst:
Origineel bericht van: The Local Hero
ik heb alsnog Ronaldd aan de gang gekregen.

proficiat,
zie je wel zo lastig is het niet.
overigens sommigen die een altijd aanwezige externe mount (staat 24/7 aan) hebben kunnen net zo goed die hele handel van d automount.cfg vergeten en de externe mount in de fstab schrijven:
Code:
rootfs               /                    auto       defaults              1 1proc                 /proc                proc       defaults              0 0devpts               /dev/pts             devpts     mode=0620,gid=5       0 0usbdevfs             /proc/bus/usb        usbfs      defaults              0 0/dev/mtdblock/2      /boot                jffs2      ro                    0 0tmpfs                /var                 tmpfs      defaults              0 0tmpfs                /tmp                 tmpfs      defaults              0 010.0.0.153:Public    /hdd                 nfs     rw,nolock             1 0/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/usb auto  defaults 0 0 

waarbij 10.0.0.153 het ipadres is van de externe mount
waarbij Public de gedeelde map is (waarin een map movie staat)
en waarbij /hdd jet mountpoint is

moet je wel niks in de automount.cfg schrijven (want dat is dubbelop)
cheers

Liberty

Anette Askvik

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen