Ga naar inhoud


[7025] ventilator inbouw in dm 7025 waar staan de keurcode voor ?


ghostecho

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ghostecho
Ok ... waarom niet via een stekker aansluiten op 12Volt switch cinch aansluiting op de achterkant.
Dan kun je hem over de software aan en uit zetten.
En ik vermoed dat hij in stand-by dan ook vanzelf uit gaat en niet onnodig door draait


zou ik zeker niet doen, die fannetjes die worden door middel van electronica geregeld (schakelende fets) en die storen op de voedingslijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: boekkie
Waar haal je de stroom vandaan?

5 volt van de Harddisk kabel,rood en zwart. smile


Zou dat ook niet betekenen, dat als de HD in stanby (stille) modus gaat, dat de fan uitgaat? De HD gaat immers ook zowat uit...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Shape
Origineel bericht van: boekkie
Waar haal je de stroom vandaan?

5 volt van de Harddisk kabel,rood en zwart. smile


Zou dat ook niet betekenen, dat als de HD in stanby (stille) modus gaat, dat de fan uitgaat? De HD gaat immers ook zowat uit...


De 5 en 12 volt,blijft 5 en 12 volt ook in standby! smile

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boekkie
Origineel bericht van: Shape
Origineel bericht van: boekkie
Waar haal je de stroom vandaan?

5 volt van de Harddisk kabel,rood en zwart. smile


Zou dat ook niet betekenen, dat als de HD in stanby (stille) modus gaat, dat de fan uitgaat? De HD gaat immers ook zowat uit...


De 5 en 12 volt,blijft 5 en 12 volt ook in standby! smile


Maar de software regelt of het voltage doorgegeven wordt (HD parm). Die ziet alleen een harde schijf en geen fan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tritium
inderdaad gewoon rood+zwart of geel+zwart als je wilt dat i harder draait, en niet de coax uitgang.



Mijn ventilator +/-rond 60 heeft de kabel kleuren Geel zwart Rood.
Betekent dit dat hij op zo wel 12volt al ook op 5 volt kan.

Als ik even creatief denk alle drie aansluiten dus en een temperatuur sensor of een schakelaar er tussen als de box dan warmer word door dat hij meer moet doen ( hdd draaien en tuner zoals bij opnemen en kijken tegelijk ) kan hij over schakelen op 12 volt.

Dus zwart is - op zwart HDD
Rood is dus +5 volt op rood van HDD
Geel is dus + 12Volt op geel HDD met als keuze er een schakelaar er tussen of een sensor of op de 12 volt van de cinch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, zo werkt het niet,

 

het is net als de voeding in een pc

geel+/zwart- = 12V

rood+/zwart- = 5V

 

de kleuren van het fannetje:

rood = +

zwart = -

andere kleur / derde draadje = niet gebruiken.

 

en een 12 volt fan kun je wel op 5 volt laten draaien, maakt i minder toeren.

 

er zijn wel mensen die hem regelbaar gemaakt hebben, ik kan het even niet vinden, maar staat wel ergens in de database

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens heb ik het warmteprobleem verminderd door de harddisk buiten de box te plaatsen, een ronde 90 cm lange IDE kabel een verlengsetje voor de voeding, alles bij elkaar nog geen 10 euro en het probleem is opgelost.

 

De harddisk zit in een externe behuizing en hangt achter de kast, heeft ook nog eens als voordeel dat je de disk nu helemaal niet meer hoort want dat was in de box wel het geval.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Overigens heb ik het warmteprobleem verminderd door de harddisk buiten de box te plaatsen, een ronde 90 cm lange IDE kabel een verlengsetje voor de voeding, alles bij elkaar nog geen 10 euro en het probleem is opgelost.

De harddisk zit in een externe behuizing en hangt achter de kast, heeft ook nog eens als voordeel dat je de disk nu helemaal niet meer hoort want dat was in de box wel het geval.


Als hij toch al buiten de box is geplaast dan kun je er misschien zelfs nog wel een tweede hdd op aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ghostecho
Origineel bericht van: Neptunus
Overigens heb ik het warmteprobleem verminderd door de harddisk buiten de box te plaatsen, een ronde 90 cm lange IDE kabel een verlengsetje voor de voeding, alles bij elkaar nog geen 10 euro en het probleem is opgelost.

De harddisk zit in een externe behuizing en hangt achter de kast, heeft ook nog eens als voordeel dat je de disk nu helemaal niet meer hoort want dat was in de box wel het geval.


Als hij toch al buiten de box is geplaast dan kun je er misschien zelfs nog wel een tweede hdd op aansluiten.



Ik heb wel een tweede female IDE in het midden van de kabel die ongebruikt is maar of ik daar een tweede disk aan kan hangen is nog maar de vraag, vooral vanwege de voeding lijkt me, toch?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...