Ga naar inhoud


[7025] ventilator inbouw in dm 7025 waar staan de keurcode voor ?


ghostecho

Aanbevolen berichten

Ik heb twee ventilators liggen en ik wil er een van inbouwen in mijn Dreambox 7025+

Mijn voorkeur gaat uit om hem op 5 volt te laten draaien .

 

Ok hoe aansluiten ?

 

Een ventilator +/-rond 60 heeft de kabel kleuren Geel zwart Rood

Waar zijn die voor hoeveel volt moet waar op ? ( waar staat de kleur code voor )?

 

Ventilator +/- rond 70 twee heeft Root Zwart Blauw

Ook hier is mijn vraag waar staan de kleuren van de draden voor hoeveel volt waar op ?

 

En welk van de twee kan ik het beste plaatsen in de box

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

rood en zwart is meestal de voeding op de ventilator waarvan de rode de plus is en max. 12 volt.

 

op de computer/dreambox is de gele 12 volt, en de rode 5 volt tov de zwarte.

 

en groote fannen draaien vaak langzamer terwijl ze net zo veel lucht verplaatsen als een kleinere die meer toeren draait, dus ik zou voor de grote gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat geel en blauw voor een temp sensor zijn en zwart is ground en rood plus.

Je kan ze aansluiten op de stekker voor de hd rood 5volt zwart 0volt zwart 0volt geel 12volt, ik heb zelf twee fans ingebouw onder het deksel boven de voeding, box blijft nu veel koeler laugh

Sucses

Dreambox 8000 4*S2 1TB HDD 1GB CF Wavefrontier T90 Samsung LEDTV UE32B7020

My DM8000 is powered by OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stormwind
Ik denk dat geel en blauw voor een temp sensor zijn en zwart is ground en rood plus.


Geen temp sensor, maar toerental. Als je een dergelijke fan in een computer zet kan je bij gebruik van de juiste aansluiting het toerental opvragen. In een Dreambox is het niet mogelijk om het toerental op te vragen. Natuurlijk kan je de ventilator wel gebruiken in een Dreambox.

Je kan de ventilator ook op de rode en gele draad van de Dreambox voeding aansluiten. Hierdoor draaid de ventilator op 7 volt (12volt - 5volt = 7volt).

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gertitombo
Graag wil ik ook twee grote ventilatoren inbouwen in mijn db7027. Beide liggen klaar.

Wat is de beste optie:

- lucht inblazen in db
- lucht uitblazen uit db

Thanks


Ik had de fan in mijn Topfield onder de deksel gemonteerd, de lucht werd uit de box gezogen, box bleef goed koel. Volgens mij wordt bij alle apparaten waar fabrieksmatig een fan in zit de lucht uit het apparaat gezogen.

De fan had ik aangesloten op verloopje van de voeding.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas zit er in het deksel v/d 7025 veel meer gaten dan in een 7000

 

advies

 

voel waar de DB het warmst wordt en leg daar je fan bovenop.

 

warme lucht wil van nature omhoog, dus zo moet je fan ook bazen

dat hoet niet snel (lees op 12 volt), maar je fan stimulier de luchtstroom (lees 7 volt is goed genoeg en maakt veel minder lawaai).

 

probleem is vervolgens wel, waar laat je de warme lucht.

je moet nl voorkomen dat deze direct weer wordt aangezogen door de fan; thermische kortsluiting.

 

tja hier kun je nog even mee stoeien.

 

kheb zelf bij m'n 7000 een thermische scheiding van 25 graden celsius kunnen bereiken;

- links lucht in (kamertemperatuur, 20)

- rechterdeel bovendelksel de fan en lucht uit, meet ik zo'n 45 graden als de harddisk loopt.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een fan op dezelfde wijze gemonteerd in mijn DM7025. Bij mij draaid de fan constant op 5 volt. De DM7025 voelt nu niet meer heet aan, maar lauw warm.

 

Verder viel mij aan de foto's op:

 

De memory stick onder de harddisk. Is dit echt een memory stick, of is het een dongle?

 

De korte sat-tuners. Veel DM7025 boxen hebben lange sat-tuners. Heb je deze zelf vervangen? Nu er korte tuners in zitten is het mogelijk een DVD speler/brander te plaatsen.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Smile
Ik heb een fan op dezelfde wijze gemonteerd in mijn DM7025. Bij mij draaid de fan constant op 5 volt. De DM7025 voelt nu niet meer heet aan, maar lauw warm.


De plaats waar de modem zou,moeten zitten,zit een libje,waar je de PC ventilator 8 cm met een parker goed kunt bevestigen,inderdaad laten draaien op 5 volt,schakelaar vindt ik overbodig,in standby wordt de dreambox ook gekoeld!

Ook mijn ventilator is zo gemonteerd,en de dreambox,wordt niet warmer,dan lauw warm,echt een aanrader! smile

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boekkie
Origineel bericht van: Smile
Ik heb een fan op dezelfde wijze gemonteerd in mijn DM7025. Bij mij draaid de fan constant op 5 volt. De DM7025 voelt nu niet meer heet aan, maar lauw warm.


De plaats waar de modem zou,moeten zitten,zit een libje,waar je de PC ventilator 8 cm met een parker goed kunt bevestigen,inderdaad laten draaien op 5 volt,schakelaar vindt ik overbodig,in standby wordt de dreambox ook gekoeld!

Ook mijn ventilator is zo gemonteerd,en de dreambox,wordt niet warmer,dan lauw warm,echt een aanrader! smile


Waar haal je de stroom vandaan?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...