Ga naar inhoud


[500s] Webinterface laadt niet door.


satXmen

Aanbevolen berichten

Mijn Dreambox doet het eigenlijk prima. Maar sinds een tijdje is het niet meer mogelijk om de webinterface te laden. Hij begint wel maar het scherm blijft vervolgens leeg. Het maakt niet uit op welke pc of met welk besturingsysteem (XP, Vista, PDA) of browser (IE, Firefox) dit wordt geprobeerd. Zucht frown

 

Ik heb de box voorzien van een ander image, een backup teruggezet, het maakt allemaal niet uit. Alles werkt perfect maar de Webinterface laadt niet meer. In dit forum wordt wel eens gesproken over langzaam laden, maar deze laadt dus helemaal niet. Dat er contact is, is te zien: de adresbar toont het PLI icoon en de URL (192.168.1.7/?screenWidth=1024) maar dan stopt ie... ook FTPen wilt niet meer lukken.

 

Ik heb geen idee vanuit welke richting deze storing komt. crazy

 

 

Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


thanks paardengek!

 

Ook dat heb ik al gedaan (dreamup, rs232 kabel) maar inderdaad niet ge-erased. Met dat fenomeen ben ik niet bekend want als ik me dat goed herinner wordt dat meestal afgeraden. (dacht zoiets ooit gelezen te hebben). Enfin, ik zal het eens searchen op dit forum of wil je het misschien eens toelichten wat dit erasen precies inhoud.

Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dAF2000
Heb je dat dus in verschillende images?


Ja, het begon onder Pli Lolite en nu dus met Pli Jade.
Maar in de afgelopen maanden heb ik 'm verschillende maanden opnieuw ingelezen, backups teruggezet uit de tijd dat dit probleem er niet was. Afgelopen week een aantal keren een ERASE IMAGE geplaatst en ook eens het commando FLASH ERASE laten uitvoeren.

Het resultaat is altijd hetzelfde: prima beeld maar de webinterface blijft onbenaderbaar: er komen een aantal tekens van de bekende interface op het pc scherm en daarna stopt ie. Hij probeert wel te laden maar krijgt geen data meer om de beeldopbouw af te maken. Dat heeft geen invloed op het beeld overigens.

Ook eigenaardig: de box blijft benaderbaar via telnet. FTP-en is een ander verhaal: soms krijg ik geen ftp verbinding (time-out) en soms laadt ie gelijk de directory lijst. Het programma DreamboxEdit werkt niet meer: het lukt niet meer om de zendersettings binnen te halen.

Ik kan er geen touw aan vast knopen. Het probleem doet zich voor vanaf iedere pc/laptop/pda die de Dreambox probeert te benaderen.

Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is de netwerk hardware-mod iets voor hem: Deze mod, in combinatie met Pli Jade is geweldig! Ik heb nu perfecte opnames via CIFS, streamen via de website werkt perfect en ook TimeShift via het LAN werkt vlekkeloos op mijn 500S. Helemaal Top!

Voordat ik de mod toepaste, had ik ook dergelijke problemen, die hiermee een heel stuk verbeterden. Is dus zeker aan te raden. Pli Jade installeren deed de rest, daar hierin veel code m.b.t. de netwerk-interface voor de 500 is gerepareerd. De 500S staat (helaas) ook bekend om zijn slechte netwerk-interface. Gelukkig is hier wat aan te doen als je een beetje handig bent met een soldeerbout. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ga ik eerst proberen met een ander image, zoals dAF2000 voorstelt. Mocht dat niets uithalen dan heb ik wel interesse in die hardware mod. Is daar meer info (linkje?) over? Ik had er nog nooit van gehoord.

 

Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dAF2000
Het gekke is dat je 't dus niet alleen met de webinterface hebt maar ook ftp e.d. Dan zit er toch iets goed fout met je netwerk.
Probeer eens, als je durft, een andere image zoals Gemini te flashen. Als die hetzelfde probleem heeft, dan zit 't ergens hardwarematig.


Het flashen (via nulmodem kabel) met Gemini verliep zonder problemen maar ook hier hetzelfde probleem: nog steeds wilt de WebInterface niet laden. Het probleem is nu nog groter geworden want de Netwerk instellingen die de router (DHCP) zou moeten toekennen worden niet meer goed ingesteld. Daarom heb ik de DHCP maar handmatig ingevuld. Alles wat van internet moet worden geladen (bijv. emu zoals CCcams) worden extreem langzaam of niet ingeladen.

Het ziet er naar uit dat ik een hardware probleem heb. Iets dat het netwerkverkeer in de Dreambox afhandeld is kennelijk defect. Kan ik dat uberhaubt not laten repareren? Of zelfs iets vervangen?

Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Docje over hardware-mod (italiaans, maar de waardes van de componenten zijn leesbaar) is bijgevoegd, alsmede 2 detail-foto's van de mod. Hiermee moet het zeker lukken.

 

Wat de mod doet, is de stroomvoorziening van een grotere elco voorzien t.b.v. betere stabiliteit, alsmede een tweetal koppel-C'tjes vergroten, waardoor een betere datadoorvoer tot stand wordt gebracht. Komt redelijk overeen met jouw probleem.. :D

Bij mij hielp deze mod enorm, dus ik kan hem aanraden. wink

De gebruikte waardes zijn overigens niet kritisch, Als je de genoemde waardes niet hebt, pak je gewoon iets wat in de buurt komt.

 

LAN_DM500.pdf

post-21117-1318259889,0711_thumb.jpg

post-21117-1318259889,1569_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een vertaling van de italiaanse tekst:

 

Wat moet er gebeuren: Vervang C65 door een elco van 220uf. Soldeer dan over C23 en C17 een tantaaltje van 4,7uf. Let op de polariteit van alle 3 de condensatoren! Controleer solderingen, pas op voor kortsluitingen en kijk uit bij het loshalen van C65, die printbaantjes neem je zo mee... whistle

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elco's lospeuteren, vervangen en solderen behoren helaas niet tot mijn grootste talenten. blush Dat eindigt geheid in een DB versie BRICK2.0. Ik ga daarom maar op zoek naar een lokale shop met iets meer soldeertalent.

Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...