Ga naar inhoud


Speedtoud 780wl verbindingsproblemen


Romoba

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb gisteren een harde rest moeten doen. Ik heb via lan wel internet en via wlan problemen. Mijn laptop die elders in de buurt staat vangt soms wel en soms geen signaal op. Als er wel signaal is kan ik heel soms op internet maar meestal verbreekt de verbinding weer. Heeft iemand een oplossing?

mvg romoba

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Als ander kanaal niet werkt kijk dan eens of het ook zonder beveiliging zo is.Mocht dit goed zijn dan weet je dat je het in de beveiliging moet zoeken.

In het programmaatje van de wifi moet bijv bij WPA AES of TKIP hetzelfde staan als in de windowsconfiguratie.

(zie eigenschappen draadloos netwerkverbinding)

 

Verder is WEP beveiling minder sterk dan WPA maar bij WEP geeft het vaak minder problemen mocht de verbinding minder stabiel zijn.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben afgelopen weekeind ook aan het stoeien geweest met een onwillige ST780WL.

Een vriendin in Oldenzaal had het systeem tijdelijk even via de kabel aangesloten maar wilde draadloos gaan werken omdat een kabel naar de kamer waar de PC stond veel gaten boren vergde.

Ik woon bij Haarlem, en na een uurtje telefonisch proberen heb ik haar Teamviewer laten installeren zodat ik haar PC kon bekijken en bedienen vanaf mijn PC.

Zij had ook af en toe wel draadloos internet, maar dat bleek op de verbinding van een buurman te zijn die open stond.

Na veel gezoek bleek dat de hex code die achter op de box staat en in de box weergegeven wordt, 10 karakters had terwijl de WPA codering er 13 nodig heeft. Nadat ik achter de bestaande code drie karakters geplaatst had werkte alles ineens prima.

Nu lees ik verder dat speciaal bij deze 780 boxen de meegegeven WPA code met een speciaal programma'tje heel makkelijk achterhaald kan worden uit de SSID. Het is daarom nuttig om of de SSID aan te passen of een andere kode te kiezen.

In deze mailing van de DOSgg staat daar het een en ander over.

 

In jou geval, ben je zeker dat je, als je verbinding hebt, dit over jou 780 box loopt?

Omdat je de box een reset gegeven hebt is het mogelijk dat daar nu ook een niet bruikbare WPA code in staat.

Ik heb mij wijsheid hieromtrentop een forum opgedoken en zou even moeten zoeken op welk forum dat was. Indien nodig wil ik daar wel even naar zoeken.

 

Albert_H.

 

 

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even zitten zoeken en lezen op fora betreffende de WPA code voor de 780, maar nu lijkt mij dat dat 10 / 13 karakter verhaal in mijn vorige post niet juist is. 10 karakter zou ook moeten werken.

Hoe het precies zit weet ik nog niet, wel is duidelijk dat veel mensen problemen hebben met de aangegeven code's op de box en/of uit de brief.

Ik heb in ieder geval de code die de webinterface van de box ingevuld was met drie hex karakters uitgebreid. Toen ik daarna deze uitgebreide code bij het verbinding maken ingaf kreeg ik meteen verbinding.

 

Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...