Ga naar inhoud

[800] Gebruiken als Media Player WMV, DV Avi, MP3, Divx

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond,

Mijn verwachting is dat Tonskidutch als eerste reageert, echter offtopic op mijn vorige thread verder gaan heeft weinig zin denk ik.

Wat zijn de kansen dat de DM800 ook WMV video bestanden kan gaan afspelen? Op dit moment ben ik bezig video bestanden (DV Avi) om te zetten naar WMV. Ik gebruik een Vista Media Center extender in de woonkamer om dit af te spelen. Nu overweeg ik al 6 dagen om een DM800 aan te schaffen voor een nieuwe televisie die in de slaapkamer staat.

Mijn verwachting is dat de DM800 nimmer nooit een Media Center Extender voor Vista zal kunnen worden (of iemand moet mij verassen) Ecther al zou de DM800 zelf om kunnen gaan met een share met bestanden (JPG WMV AVI MP3) etc. Ik las al ergens dat MP3's met een vatiabele BitRate op dit moment een probleem zijn. Betekend dit dat de DM800 genoeg capaciteiten heeft om ooit MP3 varaible af te spelen?

De constructies in het verleden waren eigenlijk altijd dat de PC middels een stream server een stream verstrekt aan de DM500 / DM7000 deze oplossing heeft niet mijn voorkeur, liever heb ik dat de DM800 zelf alles kan afspelen, over dit onderwerp kan ik echter weining vinden, of het kan niet, of niemand heeft het gevraagt..

Groetjes, Tukker Tom

/---------------------------------------------------------------------------------------------------------\

|DB 7000, DB 500, Skystar II to Xbox 360 MCE Extender (HD Compliant), Triax 88 CM |

Geplaatst:

uh ik tracht maar eens als eerste te antwoorden...

ik speel geen enkele andere bestanden af dan een ts en/of mpeg via deze en vorige dreamboxies...

dus je vraag kan ik in ieder geval niet eenduidig beantwoorden.

cheers

Space Base

Oliver Koletzki, Frida Darko

Geplaatst:

Variabele bitrate zal tzt wel goedkomen. De DM7000 had hier al genoeg power voor, dus de DM800 heeft dit ook wel. De vraag is natuurlijk wel wanneer de image bouwers hier tijd in willen steken...

Voor de rest van de bestanden: geen idee...

Geplaatst:
Origineel bericht van: H2Deetoo
Mpeg? Ik dacht dat alleen TS ondersteund werd.
Welke bestandsformaten/extensies kan je nog meer afspelen?
Groetjes H2Deetoo,

ts = mpeg

ts = mpeg transport stream (DVB)
ps = mpeg program stream (DVD)

Als je je spulletjes omzet naar... nee niet divx... maar h264 in een mpeg program stream, dan zal de dm800 ze zó kunnen afspelen. Compressie is nog beter ook.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Zou zelf ook mooi vinden als de nieuwe boxen idd allerlei soorten bestanden af kunnen spelen en zonder tussenkomst van een streamserver filmpjes van uitzending gemist en youtube kan afspelen.

Een handig windowstooltje voor omzetten van bestanden naar diverse formaten is WinFF Free Video Converter (je kan een opname ook omzetten naar formaten voor je mobiele telefoon ed.. das wel grappig.)

Meestal zet ik voor mijn dbox7000 standaard alles wat ik elders weghaal (download van youtube of elders) over naar PAL DVD formaat.

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen