Ga naar inhoud

[600] Hoe meer epg gegevens ophalen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

ik heb mijn dm600 van een harddisk voorzien.

Nu vraag ik mij af, kan ik meer epg gegevens ophalen en die stockeren op mijn hd? Want dat er niet genoeg ruimte is op de dm, dat begrijp ik.

welke aanpassing moet ik doen om het in orde te krijgen, zodat ik bv 2 dagen alles zie?

thx

Djee

Geplaatst:

in Gemini (als je aanvullende handtekening nog up to date is) kun je per bleu panel de epg data daar heen schrijven waar jij wilt.

extra

EPG

"meer EPG" is een andere kwestie die jij eens moest verduidelijken.

cheers

Try It Out

Gino Soccio

Geplaatst:

Tonskidutch,

ik heb nu altijd het huidige programma en dat wat volgt, maar bv wat morgen speelt niet.

er staat daar inderdaad een optie, en die staat op /media/hdd, maar ik heb de indruk dat er niets gebeurt.

stond gisteren zo, maar ik heb niets meer dan 2 programma's in de epg...raar hé.

ik gebruik inderdaad nog altijd de gemini 4.3

dus?waarom zou die data niet binnenkomen?

djee

Geplaatst:

Ga maar eens op Ned 1 staan, en wacht dan vijf minuten. Op Ned 1 komt namelijk de EPG data binnen (niet Ned1 HD!)

Geplaatst:

Ik heb dat eens gedaan, dus een 15 tal min op Ned1 gezet.

maar ik krijg dus niets binnen.

in mijn blue panel kan ik bij toevoegingen in epg instellingen twee opties aanlikken.

de bovenste is iets met allow dishnetwork

en dan gewoon de optie om alles op /media/hdd

weet er nog iemand wat er zou mis gaan met die epg ophaling?

alvast bedankt.

Djee

Geplaatst:

Ook niet als je op Ned 1 naar de EPG gaat kijken, er weet uit gaat, en vervolgens nog eens kijken. Alles komt binnen via Ned 1

Kijk eens of je ook naast EPG instellingen, EPG refresh kunt vinden. Deze kun je zo instellen dat deze het automatisch ophaald.

Geplaatst:

shape,

ik heb dat inderdaad ook zo geprobeert via kijken, effen uitgaan en opnieuw proberen. ik krijg altijd het eerst volgende programma te zien.

ik heb zoiets zien staan van epg refresh, maar hoe moet die juist ingesteld staan?

ik denk dat je een zender moet toevoegen en een soort tijd instellen met een duur? is het dit wat je bedoelt?

Dus moet ik voor alle zenders waarvan ik een dag of 5 de epg wil van zien zender per zender zo ingeven?

hoe staan jouw instellingen?

alvast dikke merci

djee

Geplaatst:

Voor zoverre het bij mij werkt, is zoals je het nagenoeg zelf hebt hebt vermeld.

Het verschil is, dat ik ook een bouquet heb toevoegd (op channels staan en dan links/rechts klikken met de AB). NED1 dient de zender te zijn waar hij het ophaalt. Vergeet niet om EPG refresh wel te activeren (staat standaard op uit).

Vervolgens kun je al meteen (ik dacht via de gele knop in het EPG refresh menu) de gegevens gaan ophalen. Dit is tevens een test of het ook werkt.

Edit: Ik begin zelf ook even te twijfelen mbt alleen Ned 1 te refreshen of een bouquet toevoegen. Volgens mij als de image Ned 1 refreshed doet hij dit voor alle Nederlandse kanalen.

Geplaatst:

Edit 2: bij een bouquet toevoegen, wordt het beeld even zwart (zie Time to stay on service) en gaat hij elk kanaal in dat bouquet bijlangs. Bij het toevoegen van een kanaal, zapt hij naar dat betreffende kanaal en haalt de gegevens daarop.

Geplaatst:

Heee dat bouqet toevoegen is wel een goed idee.

Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

Werkt epg refresh ook als de dreambox in standby staat op moet ik hiervoor de dreambox actief hebben.

Geplaatst:

TheMenk

uw oplossing wat BINGO :-)

gewoon deze optie aanzetten was de boodschap.

bedankt

djee

Geplaatst:

Ik heb al tijden last van dit EPG geouwehoer!

Het heeft een tijd op de 7020 gewerkt (Dat ik meer info kreeg over meerdere blokken)... aangezien ik deze topic zag staan ben ik dit ook maar eens uit gaan zoeken.

Ik ben dan gisteren gaan zoeken en zag dat de verwijzing wel naar mijn HDD ingesteld stond. Dus hij zou z'n max moeten kunnen halen.

Ik zie ook gewoon dat ie gevuld word (Zowel in EPG, als op HDD), en ik kan 4 uur op Ned1 gaan staan, maar hij vult toch maar helaas de boel aan voor 2 programma's per zender.

Ook de opties eens bekeken, maar daar is niet veel aan te sleutelen vanuit de GUI om dit anders in te stellen. btw. in de EPG instellingen menu zag ik dat hij ook gewoon op MAX ingesteld stond.

Dus wat kan het nu nog zijn dat hij ze niet aanvult voor meerdere blokken?

Kan dit te maken hebben met o.a. dat ik 4 LNB's heb, waardoor hij meer info moet binnen halen?

Geplaatst:

@skipdaflip

ik weet wat je bedoelt, soms vind je geen info of weinig mensen die zich geroepen voelen om te antwoorden :-), maar er zitten altijd brave zielen tussen die de sukkelaars willen helpen LOL.

je moet effen in je geavanceerde instellingen gaan, dan een pagina naar beneden, daar staat die MHW optie die je moet aan zetten.

Ik heb dit gisterenavond zo gedaan. om 22 uur zag ik alle programma's tot donderdag morgen 4 uur. de rest zal volgens mij per uur opschuiven of binnenkomen.

bepaalde zender hebben totaal geen epg (zoals film1.1) dus tja, daar zit je dan zonder.

kijk eens als die instelling zo staat bij jou.

Uiteraard ook afhankelijk van welke image je gebruikt hé.

djee

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen