Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
blitzteam

Online snelheidsverhoging

Aanbevolen berichten

Onlangs is mijn snelheid verhoogd van 4 Mbit naar 8 Mbit.

Heeft inderdaad gewerkt ( 2 dagen )

Na deze 2 dagen is de snelheid weer terug naar het oude niveau of zelfs een stuk trager.

 

Wat moet ik hiermee of heeft iemand anders onlangs ook een snelheids verhoging via Online gehad en heeft ook deze klachten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Gast MP4

Je geeft niet veel info. Modem, provider, en wat bedoel je met 'online snelheidsverhoging? De te behalen snelheid, of heb je je zo aangemeld?

 

*Ik zie ineens dat je met 'Online' een provider bedoelt?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

provider Online

modem Livebox

Het betreft hier een bestaande internetverbinding waarvan de snelheid van 4 naar 8 Mbit gaat.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

inmiddels gebeld, het volgende kwam uit de bus:

 

start

uitvoeren

cmd

ping spatie

een nummer

enter

 

resultaat: 100 % verlies

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat zegt ook niks, sommige 'nummers' kan je niet pingen, probeer ping.xs4all.nl eens.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

dan heb je wel een hele overijverige helpdeskmedewerker aan de lijn gehad smile

heb je niet gevraagd waarom de snelheid zo traag is ?

heb je die livebox als eens een schop onder z'n kont gegeven (herstart) ?

laat ze eens een lijnmeting uitvoeren en vraag vervolgens naar het ruisgetal, post die hier smile

 

 

 

merDe

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

laat ze eens een lijnmeting uitvoeren en vraag vervolgens naar het ruisgetal

 

Wat zegt dit ruisgetal me ?

 

overigens stond dit na het pingen

 

pakketten verzonden 4

ontvangen 0

verloren 4

 

100 % verlies

Wat betekent dit bovenstaande

 

herstart gedaan door de stroomstekker livebox uit/in

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

dat je geen antwoord krijgt en dus niet verbonden bent.

je livebox heeft een ip-adres (net zoals je PC), wat gebeurd er als je je livebox (meestal 192.168.1.1) pingt ?

wat voor informatie krijg je als je in een dosbox het volgende intypt ?

ipconfig /all

 

paste dat eens naar hier als je wilt.

 

 

 

merDe

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

cool, dan is je netwerk goed.

check ten eerste de bekabeling van livebox naar isra-punt. welke leds branden er op de livebox ? :

 

5LEDs_5G_flash_restart.gif

 

 

merDe

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

continu of knipperend met een vaste interval ?

wat staat er bij status (of iets dergelijks) als je op je livebox inlogt ?

192.168.1.1

admin

admin

status(?)

heb je wel een IP-adres van online gekregen ?

ja ? doe es : start --> uitvoeren --> cmd [enter]

ipconfig /flushdns

 

ik neem aan dat het verkregen IP adres middels DHCP is gegaan of heb je een statisch IP-adres ingegeven ?

(als het te moeilijk wordt moet je het zeggen smile )

 

 

merDe

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

continu of knipperend met een vaste interval ? Continu

wat staat er bij status (of iets dergelijks) als je op je livebox inlogt ?

192.168.1.1

admin

admin

status(?) HTTP FTP

heb je wel een IP-adres van online gekregen ?

ja ? doe es : start --> uitvoeren --> cmd [enter]

ipconfig /flushdns de DNS omzettngscache is leeggemaakt

 

ik neem aan dat het verkregen IP adres middels DHCP is gegaan of heb je een statisch IP-adres ingegeven ? geen idee Ik zie wel in de livebox { 192.168.1.1 }

 

DHCP configuratie staan

 

 

 

Mijn kennis op pc gebied is maar beperkt

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

okee,

 

ik denk dat het probleem in je PC zit. als je naar buiten pingt werkt het niet, ook niet als je ping 195.121.1.34 doet ? (time-out of antwoord?)

je zou evt. de gegevens statisch kunnen ingeven. hiermee dwing je een juiste route naar de livebox/internet. dit doe je bij de tcp/ip instellingen van je netwerkkaart.

 

klik

ip-adres : 192.168.1.10

subnetmask : 255.255.255.0

gateway : 192.168.1.1

 

prim. dns : 194.134.5.55

sec. dns : 194.134.5.5

 

om er zeker van te zijn dat het een lokaal PC-probleem is lijkt het me raadzaam nogmaals met online te bellen en ze een klein onderzoekje te laten starten. dus tot hoever kan online bij jou thuis komen ? (tot de wijkcentrale of tot de livebox ?). ongetwijfeld tot de livebox, in dat geval zou ik er wat krachtige tools op los laten. even voor de goede orde, dit mag je doen op eigen risico!!! (maak voor mijn part backups van hetgeen je belangrijk vindt!).

 

dial-a-fix

combo-fix

 

 

post je bevindingen aub

 

 

 

merDe

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.