Ga naar inhoud


[800]nut rotorafstelling dm800 ?


Gast mistermixer

Aanbevolen berichten

Gast mistermixer

Wat is eigenlijk het nut van de verschillende menu's ivm afstellen vd motor ? Ik heb nu het probleem ( bij alle images die ik heb Gemini Pli ... ) dat de schotel iets te ver draait.

Kan dan handmatig deze positie wel goedkrijgen ( menu rotorinstellingen )maar eens terug in een zenderlijst aangekomen draait de motor toch weer weg. Dus saven van een satellietpositie heeft eigenlijk geen nut imo . Ook van het menu 'signaalzoeker' zie ik geen toegevoegde waarde, want je weet toch dat hij niks zal vinden want de schotel staat fout.

Ga morgen het dak op en een reset van de motor doen ( afgesteld op 1 West ) en dan 'factory reset'in dreamboxmenu

( wat ik ook raar vindt is dat bij m'n humax 5400 alles perfect werkt,daar draait hij nog superjuist )

 

Please correct me freaks :-)

 

Vriendelijke satgroeten !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geleerd om de rotor op de nulpunt te zetten gericht op de Sirius sateliet (5 oost). Dan ff de coordinaten invullen van mijn woonplaats. Op deze manier een perfect werkende rotor smile

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mistermixer

In het begin werkte ook alles perfect met de dm800, maar om één of andere reden is er nu een afwijking vh motorsysteem opgetreden ( 'kzal wel ergens iets fout gedaan hebben met een installatie,update van iets, het is een experimentbox toch )

 

Wil eigenlijk aantonen dat dit onderdeel ( het motorgebeuren ) niet zo logisch in elkaar steekt mijns insziens ( als je manueel een correctie kan doen en saven dan zou de satpositie toch goed moeten blijven staan, na het verlaten vd menu's )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mistermixer

Please correct me freaks :-)


Het probleem is dat je schotel niet super staat afgesteld, daar zal je Dreambox eerder last van hebben dan je Humax.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mistermixer

manueel de wokpan bijgeregeld en probleem opgelost,

maar blijf nog met de vraag zitten : na een (kleine aanpassing gedaan te hebben in het rotormenu bvb schotel 2 stapjes naar links draaien , en als men dan terugkeert naar een kanaal dan draait de schotel terug ( ook als je de posities gesaved hebt )

 

dan heeft dit rotormenu toch geen nut ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan save je niet goed, ik ben er ook bij een kennis eens mee bezig geweest, logica is ver te zoeken, maar het werkt wel.

 

Edit: Als je gebruik maakt van Usals (GoToXX) en je past handmatig aan zal ie inderdaad terugdraaien, omdat ie naar de positie wilt via Usals.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst USALS uitschakelen,

de satposities nummeren

bv 28,2 is nummer 1, 23,5 is nummer 2, 19,2 nummer 3 enz.

vervolgens manueel de rotor naar de goede satelliet en saven.

daarna draait de schotel altijd naar de goede positie.

Is allemaal een beetje omslachtig maar is de enige manier als je schotel niet goed is uitgericht.

2x Dreambox DM800 and Wavefrontier.

------------------------------------

 

Assumption is the mother of all fuckups

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geleerd om de rotor op de nulpunt te zetten gericht op de Sirius sateliet (5 oost). Dan ff de coordinaten invullen van mijn woonplaats. Op deze manier een perfect werkende rotor \:\)

----------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

heb ik ook gedaan op de db7000s werkt ie goed maar op de db800s zit ie er telkens net naast . weer handmatig gezocht gesaved vervolgens goed beeld (kom niet verder als 27% si).maar als ik naar en andere satelite ga en vervolgens weer terug zit ie er weer naast(9%) , verschillende image's geprobeerd geen succes

HELP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...