Ga naar inhoud


Enigma2 op de Kathrein ufs-910


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Inmiddels even tijd gevonden de nieuwe "All-in-One" versie van AAF te proberen.

 

Met de nieuwe KCC versie (Kathi Control Center) is de Barry Allen optie relatief eenvoudig te installeren. Fat32 formaat op de stick wordt vanzelf omgezet in ext3 formaat.

 

De laatste versie van Enigma2 kun je daarna via KCC op de USB stick plaatsen (inclusief de kernel) en na het aanzetten van 2nd Bootloader start Enigma2 daarna (langzaam) op vanaf de USB stick.

 

Rekening houdend met het feit, dat het hier nog een Alfa versie betreft, blijkt Enigma2 goed te werken op de Kathrein. Zappen gaat duidelijk sneller dan de originele versie. Disecq doet het ook. Scannen van de Sats gaat ook prima.

 

Je moet wel even wat extra handelingen verrichten. Zoals eerst aansluiten via een Scart verbinding en daarna kun je de video mode instellen.

 

Dit werken via een USB stick is op zich erg handig. Stick erin dan Enigma2 en stick eruit de originele Kathrein versie 1.06. Je kunt uiteraard een en ander ook doen via een menu. Ik vind eerste oplossing gewoon wat praktischer.

 

De basis functie lijken allemaal goed te werken. Het is verder wat afwachten op de nodige verfijningen in de firmware.

 

Naast Enigma2 kun je ook andere firmware versies op dezelfde stick zetten.

 

Ik gebruik een klein formaat stick, die juist achter het klapbare paneel past.

 

Kortom een interessante ontwikkeling. Alle details heb ik nog niet kunnen proberen. Geluid werkt overigens ook goed via de SPDif uitgang.

 

Hoor wel wat anderen ervan vinden. Doe het overigens wel volgens de instructie's. Anders heb je het nodige werk de zaak weer op orde te krijgen.

 

Verwacht nog geen volwaardig product !

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Is er iemand op de hoogte wat betreft de ontwikkelingen van emus zoals CCcam of Gbox voor het Enigma2 image?

 

Als ik de korte samenvatting lees van Bram dan is het ontbreken van emus voor de Enigma2 versie helaas het laatste struikelblok voor mij.

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ook nog niets over emu's.

 

Het is echter nog duidelijk een Alfa versie. Maar op zich werken de Enigma2 basis functies op de Kathi.

 

Stick eruit en je start weer de oorspronkelijke versie !

 

Originele 1.06 versie in de flash en andere (Aaf ?) versies vanaf de stick.

 

Eenvoudiger kan het niet.

 

Een nieuwe versie heb je zo weer op de stick gezet, zonder ingrijpende installatie. Daarom best interessant om het gewoon te proberen in afwachting van de verdere ontwikkelingen. En KCC is zeker de moeite waard om te gebruiken.

 

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo dacht ik dat ook Bram...interessant!! Wat kan er mis gaan.

 

Installatie is ook gelukt. Krijg echter nog geen beeld omdat ik niet zo eenvoudig een scart kabel aan mijn tv krijg die aan de muur is opgehangen. Heeft iemand een tip (toetscombi's?) om de juiste video instellingen te krijgen. Ik krijg nu meldingen op mijn tv als "geen videosignaal" en/of "niet ondersteund video formaat".

 

Op het display zie ik 'gewoon'de zenders voorbij komen als ik zap (voor mij voldoende bevestiging dat de installatie wel gewoon is gelukt). Zo heel af en toe zie ik stukjes menu op het scherm verschijnen, maar net te kort om als onervaren enigma gebruiker er iets mee te kunnen.

 

Ben benieuwd

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste PM,

 

het moet uiteraard ook mogelijk zijn min of meer blindelings via de display de instelling te veranderen. Zal eens kijken om dit eenvoudig te omschrijven is. Zit nu echter niet achter mijn spullen.

 

Ik kom overigens nog een probleempje tegen. Dat als ik de 2nd stage bootloader aanzet dan werkt dit prima met E2. Doe ik er een eerder aangemaakte stick in met bijvoorbeeld versie Aaf 2.00c3 erop, dan werkt dit ook prima.

 

Echter bij het booten van 1.06 zonder stick vanaf de flash, dan blijft het opstarten op het laatste moment hangen.

 

Het vervelende hierbij is, dat je dan ook geen verbinding meer hebt met de Kathi via KCC. Dus je kunt de 2nd stage bootloader dan niet meer afzetten. Dit kan wel weer eenvoudig met een serieele verbinding en KCC. Maar dat is niet erg handig.

 

De Emergency boot werkt in combinatie hiermee ook niet.

 

Of de 2nd stage bootloader aanstaat kun je zien op de display. Er gaat dan een rode lijn boven in het scherm voorbij.

 

Als je ervoor kiest de diverse images vanaf de stick te laden, dan is het uiteraard geen probleem. Voordeel hierbij is, dat je het interne geheugen ontlast.

 

HDTV blijkt ook te werken. De beeldkwaliteit lijkt mij op het eerste gezicht wat minder dan originele versies. Ik heb verder nog niet naar afstellingen etc. gekeken.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr

het moet uiteraard ook mogelijk zijn min of meer blindelings via de display de instelling te veranderen. Zal eens kijken om dit eenvoudig te omschrijven is. Zit nu echter niet achter mijn spullen.


Als jij - of iemand anders - dat zou willen opschrijven...heel graag. Die momenten dat ik een tweetal seconden stukjes menu zie hebben mijn nieuwsgierigheid alleen nog maar meer aangewakkerd wink

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog ff wat anders...ik mijn settingslijst overschreven.

 

Gelukkig heb ik nog een backupje op mijn pc. Maar weet iemand in welke map ik deze moet ftp'en. Ik dacht in de config map, maar die zie ik helemaal niet meer confused

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spiderman1974
Is er iemand op de hoogte wat betreft de ontwikkelingen van emus zoals CCcam of Gbox voor het Enigma2 image?

Als ik de korte samenvatting lees van Bram dan is het ontbreken van emus voor de Enigma2 versie helaas het laatste struikelblok voor mij.


Origineel bericht van: Black_64
Mbox0.2 beta werkt al op de UFS910 en ik vermoed dat er spoedig testen zullen zijn om deze op E2 te laten werken.
Dus... geduldig afwachten.


Ik vind dat het booten van E2 toch erg lang duurt.
Nu dit is niet zo erg. Het zou ook aan de trage stick kunnen liggen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Black_64

Ik vind dat het booten van E2 toch erg lang duurt.
Nu dit is niet zo erg. Het zou ook aan de trage stick kunnen liggen



Ik heb hier een Dreambox 800 staan, maar daar gaat het booten ook ontzettend langzaam. Maar eenmaal opgestart werk hij perfect en zeer stabiel. Dit is dus niet alleen een probleem met E2 op de Kathrein.

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je video instellingen ook hier veranderen,

 

/etc/videomode

 

Dan ook nog hier,

 

/usr/local/share/enigma2/settings

 

Dan in telnet

 

killall rcS

killall enigma2

 

En ff opnieuw opstarten dan zou het goed moeten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog geen emu.

CCcam zal waarschijnlijk nooit komen.

 

Wat wel werkt is een Diablo module maar niet stabiel.

 

Het is nog steeds een Alpha versie dus nog lang niet geschikt om normaal tv te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb en erg snelle stick en daar duurt het booten ook erg lang, maar als het eenmaal draait werkt alles wel lekker soepel.

 

moet zeggen dat als je niet direct een crash hebt smile werkt ie goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sjaakp
Je kan je video instellingen ook hier veranderen,

/etc/videomode

Dan ook nog hier,

/usr/local/share/enigma2/settings



het videomode bestand heb ik gewijzigd naar 1080i50. Is dit de bedoeling of moet hier toch iets anders staan??

In het settingsbestand kan ik zo 1,2,3 niet beoordelen wat ik moet wijzigen.

Volgende inhoud staat bij mij:
config.av.aspectratio=16_9_letterbox
config.av.wss=false
config.misc.languageselected=false
config.misc.defaultchosen=false
config.misc.firstrun=false
config.misc.initialchannelselection=false
config.misc.videowizardenabled=false
config.radio.lastroot=1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "bouquets.radio" ORDER BY bouquet;1:7:2:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "userbouquet.favourites.radio" ORDER BY bouquet;
config.radio.lastservice=1:0:2:6F41:445:1:C00000:0:0:0:
config.seek.selfdefined_46=60
config.seek.selfdefined_13=15
config.seek.selfdefined_79=300
config.osd.language=de_DE
config.tv.lastroot=1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "bouquets.tv" ORDER BY bouquet;1:7:1:0:0:0:0:0:0:0:FROM BOUQUET "userbouquet.favourites.tv" ORDER BY bouquet;
config.tv.lastservice=1:0:1:7005:436:1:C00000:0:0:0:
config.usage.e1like_radio_mode=true
config.usage.multibouquet=true
config.plugins.Webinterface.interfacecount=1
config.pic.lastDir=/mnt/
config.recording.margin_before=0
config.recording.asktozap=false
config.recording.margin_after=0
config.skin.primary_skin=X2_Line/skin.xml
config.audio.volume=80

Graag je advies bij de aan te brengen wijzigingen en uiteraard bij voorbaat dank voor de hulp.

grt.
Patrick


DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...