Ga naar inhoud


Enigma2 op de Kathrein ufs-910


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Beste SK,

 

ik had al antwoord gegeven in het engels. Maar ja, dat kan kennelijk niet.

 

Multisat is goed mogelijk in E2 voor 13 19,2 23,5 en 28,2E.

 

Hiervoor moet je satellites.xl (in etc/tuxbox) vervangen door andere versie. Daarna moeten de gegevens van de 4 sats worden ingeven. En (optioneel) de zenderlijsten.

 

De link kan ik hier niet weergeven. Stuur even PM met je email adres.

 

Voor aantal providers moet je de DNS ip nummers invoeren. Bij andere gaat dit automatisch. Zelf voer ik altijd de DNS nummer in.

 

Enigma 2 draait hier ook goed. Rekening houdend met de Alfa fase.

 

T'is alleen het wat trage opstarten vanaf de USB stick.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dag iedereen

 

Ik zag dat deze thread gestart werd op 1 september. Wat vinden jullie nu van deze E2 versie (laten we zeggen via BA) na een 3-tal weken gebruik?

 

Als de basis vereisten zijn: kunnen switchen tussen 4 sats en opnemen van fta-zenders en deze opnames ook weergeven, alsook weergave van voorheen gedane opnames; zeggen jullie dan dit loopt wel stabiel of zijn er nog vaak vastlopers (en zijn die "vastlopers" dan op te lossen met heropstarten of moet er dan een "noodprocedure" toegepast worden)?

 

Misschien zeggen jullie nu "probeer zelf maar", en het is ook wel zo dat zelf proberen het plezantst is MAAR daar kruipt soms heel veel tijd in (cfr thread van Patman (die trouwens heel interessant was om te volgen als leek, waarvoor dank aan alle "helpers")). Maar ik weet ook wel dat je soms met raad en ervaring van anderen heel wat tijd uitspaart en dus beter af bent,en ik BEN ook overtuigd van jullie ervaringsdeskundigheid. Voilà!

 

Alvast bedankt.

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dvbs,

 

E2 in de huidige vorm is slechts een alfa versie.

 

Het werkt in principe goed, maar niet stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. Slechts 2 sats worden standaard opgenomen. Bij gebruik van meerdere sats moet je satellite.xml vervangen door andere versie en de disecq instelling handmatig worden aangeven.

 

De hulpmiddelen als KCC zijn op zich reuze handig, al was het alleen al een ftp server op bestaande firmware te installeren.

 

Voor de zenderlijsten kun je gewoon Dreamset217 en de Dream zenderlijst gebruiken.

 

Je kunt booten vanaf een usb stick, maar ook van een HD (usb) bijvoorbeeld.

 

Webpagina werkt. Stromen naar de PC schijnt ook te kunnen, maar is mij nog niet gelukt.

 

Cam ondersteuning is nog "werk in uitvoering". Schijnt al gedeeltelijk op onderste slot te werken.

 

Risico's zitten volgens mij in de second stage boot procedure. Deze moet je bij aanbrengen van andere images en bij het flashen uitzetten.

 

Echter als je wat zit te klungelen en het apparaat (te) plotseling van de stroom afhaalt is er het risico aanwezig dat systeem niet meer opstart. Nu zou je eigenlijk de second stage boot procedure moeten kunnen afzetten. Maar daar kan je niet meer bij! Hierdoor start de Emergency boot niet op.

 

De box weer leegmaken en de emergency boot er terug opzetten kost wat tijd. Echter na een paar keer hierop, gedwongen, te hebben geoefend lukt dit steeds beter. Bovendien kun je met knippen en plakken de commando's via een serieele verbinding weer snel invoeren. En dan ben je weer terug bij het begin en de nodige ervaring rijker.

 

E2 op de Kathi is zeker veelbelovend. Het zeker de moeite waard om dit te ervaren.

 

Maar zoals bij alle alfa producten, kleven er risico's aan.

Ben erg benieuwd naar de volgende versie.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gister een poging gedaan om mijn kathrein met enigma 2 te laten starten, maar is helaas mislukt. De ontvanger boot niet door. Dus zal begin volgende week weer een poging doen en begin dan met een schone lei: orginele image in flash.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er wel rekening mee dat het een tijdje duurt voor Enigma boot , dit kan wel tot bijna 2 min duren en in die tijd is het net of er niets gebeurt. Dus effe geduld hebben bij het booten.

 

wink

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bangkok By Night
Hou er wel rekening mee dat het een tijdje duurt voor Enigma boot , dit kan wel tot bijna 2 min duren en in die tijd is het net of er niets gebeurt. Dus effe geduld hebben bij het booten.

wink


Geduld is een schone zaak, maar 10 tot 15 minuten wachten is wel erg lang. crazy

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkerkbr,

 

Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik wacht VOORLOPIG nog even tot een volgende (betere) versie.

 

Heb wel NOG een vraagje. Je schreef:

 

"Echter als je wat zit te klungelen en het apparaat (te) plotseling van de stroom afhaalt is er het risico aanwezig dat systeem niet meer opstart. Nu zou je eigenlijk de second stage boot procedure moeten kunnen afzetten. Maar daar kan je niet meer bij! Hierdoor start de Emergency boot niet op."

 

-Stel dat je via BA opstart en steeds een reserve BA-usb stick ter beschikking hebt; kan je dan niet steeds blijven opstarten?

Of zie ik dat HELEMAAL verkeerd?

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dv,

 

precies wat ik ook dacht. Ik heb inderdaad een reserve e2 stick bij de hand. Ik heb een kleine Sony stick genomen die onder klep past en de eerdere versie bewaard.

 

Helaas bleef systeem voor een 2e keer in de boot procedure hangen. De stick kwam ook niet meer in "beweging" dus liet geen knipoog zien.

 

Moet nog onderzoeken of de stick met E2 verder nog intakt is. Soms wil het helpen de usb stick te controleren via menu keuze USB apparaat, waarbij file systeem weer ontward wordt.

 

Het heeft geruime tijd goed gedraaid. En voor normaal gebruik kun je gewoon voor de flash kiezen. En E2 kijken naar keuze.

 

Ik moet erbij zeggen, dat ik wat heb zitten klungelen via Web pagina met radiozenders, die ik in E2 nog niet gezien heb. De radiozenders geven de titels continue door op het tv scherm.

 

En een andere persoon hier in huis wil dan even snel het "NL nieuws" zien. En zet de ontvanger hup even aan en uit om de flash te gebruiken. (Cam werkt hier namelijk nog niet)

 

Terwijl je een ext2 file systeem eigenlijk goed zou moeten afsluiten.

 

En nu komt het vreemde. Dat de Emergency boot daarna ook niet meer werkt.

 

Met Barry Allen, kun je de E2 stick ook eenvoudig vervangen door een gewone USB versie. Maar dan moet je even de second boot loader afzetten. En dan draait deze ook gewoon op het zelfde systeem.

 

Daarom het idee dat deze second boot loader werkt op de basis flash en als het dan vastloop er geen weg terug is.

 

De werking van de second boot loader is te zien aan de rode balk die aan de bovenzijde van de display voorbij gaat tijdens de boot procedure.

 

Misschien geeft dit wat meer duidelijkheid.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Origineel bericht van: Bangkok By Night
Hou er wel rekening mee dat het een tijdje duurt voor Enigma boot , dit kan wel tot bijna 2 min duren en in die tijd is het net of er niets gebeurt. Dus effe geduld hebben bij het booten.

wink


Geduld is een schone zaak, maar 10 tot 15 minuten wachten is wel erg lang. crazy


Beste PG,

een minuutje moet voldoende zijn.

Of het opladen werkt kun je natuurlijk eenvoudig zien aan de "knipoog" die zo'n stick geeft. Er is een klein moment van stilstand, maar dan zegt systeem loading E2 !!

En je hebt niet direct een HDMI beeld ! Soms moet je eerst een scart gebruiken en daarna pas HDMI.

Heb je de second bootloader aangezet ?

En het type stick is ook wat kritisch. Problemen op dit gebied kom je dan echter al tegen tijdens het installeren.

Ik heb gewoon 1.06 in de flash. Maar die moet je vervangen door een wat aangepaste 1.06.

Groet,


Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: josephco

Check stick op PC=> ok ziet echter nog maar 245 Mb van de 1 Gb.
Dus help wat loopt er mis, of wat doe ik verkeerd?????

joseph


Stick nogmaals met de Kathrein formateren (BA maakt vier partities aan, maar daar kan windows niet mee overweg als het op een usb stick staat. Nadat de Kathrein 'm geformateerd heeft, heb je weer een partitie.

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...