Ga naar inhoud

[DM600] toepassingen hd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kom der eigenlijk niet goed uit wat naast de opname functie nog meer gedaan kan worden met de hd die in een dreambox geplaatst kan worden.

Kan iemand me misschien in de goede richting wijzen, dan wel wat tips geven waarvoor ik het zou kunnen gebruiken? Zou ik doormiddel van links eigenlijk een hd voor alles kunnen gebruiken? Of zijn daar grenzen aan?

Geplaatst:

de hdd in je dm600

a) opnemen afspelen van ts film of per pc erheen gekopieerde muziek en image bestanden

-ts film (eventueel mpeg en vob)

-mp3 muziek (van je pc en ipod, omgezet naar mp3 formaat)

-images beelden = foto's in compatibele formaten en aspectratio

B) vastleggen van epg data

epg data komt per stream en transponder op een sat-receiver en wordt tijdelijk opgeslagen om het maximaal 5 dagen in- vooruit te kunnen gebruiken

c) aanmaken van een swapfile

vergelijkbaar met virtueel extra geheugen, tijdelijke uitbreiding van het vaste ram geheugen om piekbelastingen op te vangen (ook enkele softcam's hebben temporair iets meer nodig)

d) eventueel delen van het /var (beschrijfbaar geheugen van het image in de flash) uitbreiden op een ander medium dan het vaste ram/flash geheugen)

e) mogelijk maken van multiboot

meerdere images (firmware gecompileerde vooraf samengestelde software) per multiboot naar keuze laten opstarten

middels de BA (Barry Allen) die je op je dm 600 kunt installeren niet een firmware image uitvoeren, maar na keuze tijdens opstarten meerdere images kunnen kiezen.

al met al een hele hoop opties die met een hdd mogelijk zijn

veelal mede afhankelijk van de gewenste toepassingen

en

ook afhankelijk van de maximale geheugen capaciteit

je dm 600 is en blijft een computer die met het interne geheugen ook voordeel heeft bij een hdd (jij schrijft hd maar dat is een oneigenlijke afkorting) harddisk drive

echter hoeft deze niet IN je dm 600 te zitten, een extern gemounte hdd kan alles gelijkwaardig verwerken.

cheers

Try It Out

Gino Soccio

Geplaatst:

Thanks Tonskidutch voor je snelle antwoord. Ja klopt had beter moeten weten met hd/hdd als tweaker maar goed wink

Ik wist dat het reeds extern zou kunnen maar ik wil het intern houden. Ik heb begrepen dat een 5400rpm hddtje het beste is om de temp ook een beetje onder controle te houden? Het multiboot gedeelte klinkt erg intressant als ik eerlijk ben. Al moet ik zeggen dat ik met PLi erg tevreden ben.

Het aanbrengen van een hdd heeft dus alleen maar voordelen als ik het zo lees. Vooral omdat je dus het interne geheugen flink kunt ontzien en dit dus meer ruimte krijgt.

Nog een tip qua hdd merk / type?

Geplaatst:

Citaat:
Nog een tip qua hdd merk / type?

nee joh daar is zoveel te koop en de spoeling ertussen is gigantisch en ook dun

je zou bijna het pceetje moeten meenemen en ter plekke moeten kunnen testen en controleren

om definitief te kunnen adviseren of aanbevelen is niet een waardig advies van een mede sat-hobbyist aan een vraagsteller

want

je kunt er de dag erna erg mee op je gezicht vallen

WANT

de kwaliteit van merk model type en serienummer is nooit hetzelfde.

cheers

Try It Out

Gino Soccio

Geplaatst:

Neem een ide schijf van 2,5 " want de S - ATA past er niet in

volgens mij is de grootste 160 gig confused maar weet het niet zeker....

AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven

Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB

Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven

PS3- nick name JOSSIE-NL

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb onlangs deze harde schijf, een "Samsung Spinpoint HM160HC 160GB 2,5 Zoll IDE Festplatte" bij een bekende veilingsite gekocht.

Deze werkt perfect in een DM600.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Geplaatst:

K erg bedankt allemaal laugh

@dAF2000

Site is echt supers ja, mijn complimenten voor de opbouw. Een dergelijke site welke de image doet onderbouwen / ondersteunen is gewoon een plus punt naar de support toe van haar gebruikers.

Geplaatst:

Iemand nog een goede link naar een site, waar het doorlinken van de verschillende dirs naar je hdd duidelijk staat uitgelegd?

Geplaatst:

Tja das allemaal een beetje basic kennis van unix/linux systemen.

Zoek maar eens op "ln -s" ofwel symbolic links. Er zijn tig sites op het net met kennis over linux/unix systemen.

wikipedia

verder stel gerust specifieke vragen.

gr TheMenk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen