Ga naar inhoud


(all) socket voor harddisk


spongebob

Aanbevolen berichten

misschien een stomme vraag, maar ik kan het nergens vinden:

 

Totnogtoe heb ik altijd een dreambox MET harddisk gekocht en dan 'hangt' de harddisk in een soort socket.

 

Maar als je een 7000, 7020, 7025, 600 of 800 koopt ZONDER harddisk, zit er dan al die socket klaar waar de harddisk moet worden ingezet

 

Of moet je die socket dan apart kopen?

 

 

 

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


dus je moest enkel maar je HDD erin vijzen. De vijsjes waren dus ook gewoon aanwezig, samen met de socket en de kabeltjes (of komen die met de harddisk die je koopt?)

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

@spongebob,

 

 

Citaat:
dus je moest enkel maar je HDD erin vijzen.

 

Ja.

 

Citaat:
De vijsjes waren dus ook gewoon aanwezig, samen met de socket en de kabeltjes (of komen die met de harddisk die je koopt?)

 

Nee, met de ontvanger, alleen een Harddisk kopen is voldoende om te kunnen installeren, gr.

 

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heheh, ik wist niet dat het woord 'vijs' (schroef, dus) en het werkwoord 'vijzen' (in- of uit- schroeven) zo onbekend waren bij jullie noorderburen.

 

Al ben ik me er altijd wel ergens van bewust dat ik op mijn woorden moet letten als ik op dit board post ivm de verstaanbaarheid van sommige vlaamse woorden.

 

Ik ben blij dat het toch voldoende verstaanbaar was en dat Neptunus toch wat heeft bijgeleerd.

 

Overigens is die 'socket' hetzelfde als een 'bracket' (misschien had ik dat woord wel moeten gebruiken in mijn titeltje).

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
heheh, ik wist niet dat het woord 'vijs' (schroef, dus) en het werkwoord 'vijzen' (in- of uit- schroeven) zo onbekend waren bij jullie noorderburen.

Al ben ik me er altijd wel ergens van bewust dat ik op mijn woorden moet letten als ik op dit board post ivm de verstaanbaarheid van sommige vlaamse woorden.

Ik ben blij dat het toch voldoende verstaanbaar was en dat Neptunus toch wat heeft bijgeleerd.

Overigens is die 'socket' hetzelfde als een 'bracket' (misschien had ik dat woord wel moeten gebruiken in mijn titeltje).


Ik ben werkzaam voor een bedrijf in Heusden-Zolder en ben zodoende veel in contact met Belgen, ik loop nog bijna dagelijks tegen voor mij onbekende woorden of grammatica aan! crazy

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob

Al ben ik me er altijd wel ergens van bewust dat ik op mijn woorden moet letten als ik op dit board post ivm de verstaanbaarheid van sommige vlaamse woorden.

Ach, soms leidt het tot komische situaties. Zo begon mijn Antwerpse huisbaas indertijd na uitleg over het water over de Plombes (ik verstond iets als plonzen), bleek dat toch geen gesprongen waterleiding maar de zekeringen te zijn of de stoppen zoals wij die noemen. Wel typisch dat jullie hier een Frans woord gebruiken terwijl de bougie weer gloeikaars genoemd worden.
Mooiste misverstand is wel het poepen, iets wat wij Nederlanders over het algemeen dagelijks doen, terwijl de gemiddelde Vlaming als blij is als hij 2x per week mag. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satvet
Origineel bericht van: spongebob

Al ben ik me er altijd wel ergens van bewust dat ik op mijn woorden moet letten als ik op dit board post ivm de verstaanbaarheid van sommige vlaamse woorden.

Ach, soms leidt het tot komische situaties. Zo begon mijn Antwerpse huisbaas indertijd na uitleg over het water over de Plombes (ik verstond iets als plonzen), bleek dat toch geen gesprongen waterleiding maar de zekeringen te zijn of de stoppen zoals wij die noemen. Wel typisch dat jullie hier een Frans woord gebruiken terwijl de bougie weer gloeikaars genoemd worden.
Mooiste misverstand is wel het poepen, iets wat wij Nederlanders over het algemeen dagelijks doen, terwijl de gemiddelde Vlaming als blij is als hij 2x per week mag. :D


Dat is niet goed zo lang ophouden ,dan ga je uit je mond stinken :D

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo wel heel gezellig,maar nu er hier toch over het monteren(vijzen) van een harddisk gaat heb ik ook ff wat.

Ik heb sinds een week een 7000i zonder hdd,nu wil ik er een inbouwen,heb de meeste spullen wel maar de voedingskabel! als ik die op alle foto's zie zit daar wat tussen gesoldeerd.

mijn vraag is dit nodig (speciaal)of volstaat iedere passende kabel om de hdd van stroom te voorzien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in principe wel, want de voeding van de HDD is gewoon dezelfde als de gewone HDDvoedingen die in standaard computers zitten. Evenals de IDE-kabel om de gegevens met de dreambox uit te wisselen.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...